av Västmanlänning » 07 jun 2010, 14:48
Ska själv gadda mig i slutet av denna månad när lönen trillar in. Har ända sedan jag var 12 år vetat att jag ska ha en Djurgårds-relaterad tattuering, och visst tycker jag att det är riktigt snyggt med klubbmärket med olika tillhörande motiv, men det här blir första gången jag tattuerar mig och tänkte därför börja med något mindre. Tänkt tattuera in "Blue Saints helgonet" i mörkblått på benet ungefär 10-12 cm lång, men tattueraren har en minimiavgift på 500kr för att annars går han i förlust eller +/- 0 med bläck, tid och el i åtanke. Så jag har tänkt att nyttja den där 500ingen lite mer så man får mer valuta för pengarna (Är inte snål utan tjänar helt enkelt inte så jävla bra på mitt nuvarande jobb). Är dock lite osäker på vad jag ska tattuera in under, har tänkt ha en bit text i ljusblått då, funderat på "Lite finare, lite bättre" eller "Åh en sådan härlig dag", har också tänkt på låten "The saints are coming" med Skids eller helt enkelt bara "Oh when the saints go marching in"
Någon annan som har förslag på vad som kan skrivas där undertill? Gärna något kort som inte blir så mycket längre än vad helgonet är bred på en eller två rader.