Webshopen och medlemskap

Frågor om JK, klacken, och supporterlivet

Webshopen och medlemskap

Inläggav HardC » 05 mar 2010, 18:26

Ska webshopen fortsätta ha så dåligt utbud som det är nu och varför går det inte lösa medlemskap på nätet?
HardC
Juniorerna

Re: Webshopen och medlemskap

Inläggav arvika_djurgårdare » 05 mar 2010, 22:49

JKn skrev:Ska webshopen fortsätta ha så dåligt utbud som det är nu och varför går det inte lösa medlemskap på nätet?

http://2007.difbutiken.se/blimedlem/ ?
Användarvisningsbild
arvika_djurgårdare
A-laget

Inläggav HardC » 06 mar 2010, 09:38

Tackar! Totalt missat det.
HardC
Juniorerna

Inläggav Leijon » 06 mar 2010, 12:54

Kommer det upp bilder på alla saker ni säljer på weshopen?

just nu finns det bara en pike och en flagga... känns lite tomt
Användarvisningsbild
Leijon
Rekommenderad forumit

Inläggav Kojak » 06 mar 2010, 22:25

Det finns flera olika anledningar till att webshoppen varit så dålig som den varit.

Dock har en ny organisation inom Järnkaminerna tagit vid. Istället för att ha en renodlad "Souvenirgrupp" som även har hand om webshoppen, så har vi en "säljgrupp" som kommer att satsa stenhårt på all form av försäljning som kan rendera i bra ekonomiska möjligheter för JK - Vilket i slutändan resulterar i ännu bättre förmåner för er medlemmar.

Det blir garanterat för mycket för er att läsa om jag ska förklara hur vi har tänkt det senaste året och vad planerna är nu. Jag hoppas att de framtida planerna kommer att märkas inom kort för er. Det jag kan säga är att vi kommer att ordna upp webshoppen enormt mycket! Men mer information kommer när allting är klart. Det kan jag lova!

Håll även utkik efter nya souvenirer. Vi tror och hoppas att det vi har på gång kommer att uppskattas av er alla!

Jag kan ju passa på att ställa denna fråga.
Tycker ni att ni som medlemmar i Järnkaminerna ska ha billigare pris på våra souvenirer? Ja eller nej? Kan ni berätta varför?

Personligen vill jag kunna ha den möjligheten att sänka priset för Järnkaminernas medlemmar, i längden tror jag det genererar i fler medlemmar och också fler sålda varor. Gör vi tvärtom finns det risk att man inte blir medlem, kanske. Vad tror ni?

En annan fråga på det. Skulle ni vilja vara med i en så kallad "workshop" där vi brainstormar om nya souvenirer, exempelvis en fredagskväll med något gott att dricka? Skulle det vara intressant?
Kojak
Juniorerna

Inläggav HardC » 06 mar 2010, 22:32

Tycker absolut att betalande medlemmar ska få några procent rabatt. Och hittills har jag aldrig hajjat till över att priserna är för höga. Dock har jag en inkomst medans många av våra medlemmar studerar och har det lite mer knapert.
HardC
Juniorerna

Inläggav Kamala » 06 mar 2010, 23:51

Låter ju oneklingen intressant att ni satsar på att fixa till webshopen.

Tycker själv att vi medlemmar bör få någon/några procent rabbat för det kan precis som du säger genera i fler medlemmar. En "workshop" är ingen dum idé. Om det blir några stycken som gaddar ihop sina hjärnor och tar fram idéer så kan det nog bli riktigt bra.

Fortsätt med det bra jobbet alla ni i JK håller på med säger jag :)
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav schröder » 07 mar 2010, 00:08

workshop idén låter skitbra !
Om medlemmar ska få rabbat (vilket jag tycker de ska få) så bör ni försöka få till ett betydligt större utbud. Så att folk blir intresserade och därför väljer att skaffa medlemskap. Just nu är det ett väldigt litet utbud av det man ser i JK båset i Hovet, så folk blir inte alls lika intresserade.
Ett större utbud så lockas flera blickar och fler medlemskap säljs, I och med det så får medlemmarna en liten rabbat så då säljs förhoppningsvis mer sovenirer
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav Kojak » 07 mar 2010, 16:09

schröder skrev:workshop idén låter skitbra !
Om medlemmar ska få rabbat (vilket jag tycker de ska få) så bör ni försöka få till ett betydligt större utbud. Så att folk blir intresserade och därför väljer att skaffa medlemskap. Just nu är det ett väldigt litet utbud av det man ser i JK båset i Hovet, så folk blir inte alls lika intresserade.
Ett större utbud så lockas flera blickar och fler medlemskap säljs, I och med det så får medlemmarna en liten rabbat så då säljs förhoppningsvis mer sovenirer

Jag tycker att du, och ni andra som kommenterat, är helt inne på den linje vi siktar in oss på.

Anledningen till det dåliga utbudet av souvenirer på Hovet är enkel: Vi har inte haft möjlighet att ta in så mycket nytt. Förhoppningsvis ändrar vi på det även om det är en liten resa att gå för att få in ett större utbud av nya souvenirer.

Men tröjor ska kombineras med mössor, halsdukar och flaggor.

Kul att ni är intresserade av en workshop! Hoppas vi kan få till en sådan då också. :)
Kojak
Juniorerna

Inläggav schröder » 07 mar 2010, 17:39

Kojak skrev:
schröder skrev:workshop idén låter skitbra !

Jag tycker att du, och ni andra som kommenterat, är helt inne på den linje vi siktar in oss på.

Anledningen till det dåliga utbudet av souvenirer på Hovet är enkel: Vi har inte haft möjlighet att ta in så mycket nytt. Förhoppningsvis ändrar vi på det även om det är en liten resa att gå för att få in ett större utbud av nya souvenirer.

Men tröjor ska kombineras med mössor, halsdukar och flaggor.

Kul att ni är intresserade av en workshop! Hoppas vi kan få till en sådan då också. :)

Låter bra. Jag kan lova att jag skulle köpa en hel del grejer om utbudet blev större. Det finns skit fina T-shirtar nu, men det känns som att det är det enda...tyvärr. Men jobba på det och låt det ta lite tid så kommer både ekonomin höjas och man kommer se fler JK tröjor/haksdukar osv på matcherna !
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav Kebabsås? » 07 mar 2010, 20:11

Jag undrar jag när medlemskortet kommer på posten?
Tecknade i början på januari. 18:e februari hade det inte kommit och fick då som svar att det skulle dimpa ner inom två veckor. Nu är det 7:e mars och fortfarande inget medlemskort.

Och ja, har sedan länge dragit iväg ett mejl till medlem@jarnkaminerna.se.

Tycker det är förbannat dåligt skött.

Edit 8/3.
Anlände idag!
Senast redigerad av Kebabsås? 09 mar 2010, 01:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kebabsås?
Juniorerna

Inläggav Tordmule » 08 mar 2010, 01:03

Kebabsås? skrev:Jag undrar jag när medlemskortet kommer på posten?
Tecknade i början på januari. 18:e februari hade det inte kommit och fick då som svar att det skulle dimpa ner inom två veckor. Nu är det 7:e mars och fortfarande inget medlemskort.

Och ja, har sedan länge dragit iväg ett mejl till medlem@jarnkaminerna.se.

Tycker det är förbannat dåligt skött.

Jag är inte inblandad i medlemshanteringen men jag tror att du kan hålla utkik i din brevlåda redan imorgon måndag! Annars, när det tar sån tid som för dig, finns det all anledning för dig att höra av dig, på mejl eller forumet.

Slutligen vill jag dock bara säga att det enklaste sättet att lösa detta är att lösa medlemskap på plats, detta gäller naturligtvis inte de som bor ute i landet. Men vi i JK sitter ibland och slickar kuvert till folk med postadresser några hundra meter från Hovet eller Stadion... då är man lat. Dessutom kostar det några kronor för varje brev, pengar som JK definitivt kan använda på bättre sätt.
Tordmule
Moderator

Inläggav Jens » 08 mar 2010, 17:46

Bara jag som saknar "FFF - HTB" kalsongerna? En klassiker som, enligt mig, borde komma tillbaka i ny tappning!
Jens
Rekommenderad forumit

Inläggav Kamala » 08 mar 2010, 18:06

Jens skrev:Bara jag som saknar "FFF - HTB" kalsongerna? En klassiker som, enligt mig, borde komma tillbaka i ny tappning!

Kan bara instämma, har själv ett par hemma men de har blivit i risigaste laget nu...
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav hammarn » 08 mar 2010, 23:08

Tycker som alla andra att utbudet ska bli större och det är skönt att veta att ni har sånna planer också:D Jag bryr mig inte om priset direkt, känns inte fel att sponsra JK med lite extra mot vad de egentligen kan kosta, kan ju ändå inte bli några stora pengar direkt :)
Användarvisningsbild
hammarn
U21

Inläggav Fhoob » 12 mar 2010, 11:48

Jag vill se tischan "Hej bönder - Vi è DIF" igen!
Användarvisningsbild
Fhoob
U21

Inläggav Kojak » 30 mar 2010, 00:07

På lördag kommer vi lansera en ny tröja!

Jag tror den kommer att sälja bra så var ute i god tid. Det finns 100 exempel av den.
Kojak
Juniorerna

Inläggav 4sureJK » 30 mar 2010, 17:52

Kojak skrev:På lördag kommer vi lansera en ny tröja!

Jag tror den kommer att sälja bra så var ute i god tid. Det finns 100 exempel av den.

Kan man få en ledtråd på hur den kommer se ut ?(A)
4sureJK
Reservlaget

Inläggav The Escapist » 30 mar 2010, 22:16

Den finns alltså till försäljning på lördag i souvenir-båset?
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav piotor » 31 mar 2010, 01:13

The Escapist skrev:

Den finns alltså till försäljning på lördag i souvenir-båset?

Ja.
piotor
Moderator

Nästa

Återgå till Järnkaminerna