Dagens känga!

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Dagens känga!

Inläggav Tannen » 27 jul 2014, 12:13

Huvudstaden skrev:Årets jävla känga till den här föreningen och ambitionerna som inte längre existerar. Jag ser verkligen inte någonstans att vi inom många års tid kommer bli den klubben med blickar mot guldet och siktet på Europa igen. Det känns som att våran förening och de som styr, ser oss som ungefär lika stora som mjällby, slänger iväg Erton på ett lån till KINA. Fyfan vad trött jag är på alla som styr allt i denna klubben. Hej så länge.

Det är iofs ett "lån" som ger oss välbehövliga miljoner och förhoppningsvis lite övergångspengar vid årsskiftet. Att vi sedan blir av med en som har över 100k i grundlön och klausuler för i princip allt han gör så är det en utgift som inte är hållbar i flera år.

Men håller självklart med om att det är deppigt att bli av med klass.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav Pino » 28 jul 2014, 20:58

Pelle för i helvete. Du är så jävla dålig.
Pino
Reservlaget

Inläggav BIBO » 31 jul 2014, 17:46

Att infon om "publikforummötet" kommer samma dag som det ska hållas. Schyst framförhållning...
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav Lurifix » 31 jul 2014, 21:29

BIBO skrev:Att infon om "publikforummötet" kommer samma dag som det ska hållas. Schyst framförhållning...

Stod på SLOs twitter för en dryg vecka sen och det har även stått på hemsidan tidigare.
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav BIBO » 31 jul 2014, 23:02

Lurifix skrev:
BIBO skrev:Att infon om "publikforummötet" kommer samma dag som det ska hållas. Schyst framförhållning...

Stod på SLOs twitter för en dryg vecka sen och det har även stått på hemsidan tidigare.

Lirar inte med twitter men stod det på hemsidan så får jag ta på mig den, pinsamt i så fall...
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav RTFM » 01 aug 2014, 11:10

Lurifix skrev:

Även om det såklart är bra att SLO uppmärksammar mötet på twitter så är det ändå officiella kanaler som är det viktiga.
Jag sökte efter alla möjliga kombinationer av "publikforummöte", "publikforum", "31/7" och "möte" på dif.se utan att hitta någon information annat än gårdagens artikel. Säker på att du sett det på hemsidan tidigare?

Hursomhelst går dagens känga till kommentarsmodereringen på dif.se som två gånger i rad tagit bort min kommentar till artikeln där jag sakligt skriver att "de måste ha bättre framförhållning eftersom alla som kan tänkas ha åsikter att föra fram inte spontansurfar dif.se en vardag/arbetsdag mellan 11.30-19.00".

Okej att modereringen är bra för att förhindra att trams skrivs, men att moderera bort (befogad) kritik är ett steg i fel riktning.
RTFM
U21

Inläggav Durden » 01 aug 2014, 12:19

RTFM skrev:Jag sökte efter alla möjliga kombinationer av "publikforummöte", "publikforum", "31/7" och "möte" på dif.se utan att hitta någon information annat än gårdagens artikel. Säker på att du sett det på hemsidan tidigare?

Hursomhelst går dagens känga till kommentarsmodereringen på dif.se som två gånger i rad tagit bort min kommentar till artikeln där jag sakligt skriver att "de måste ha bättre framförhållning eftersom alla som kan tänkas ha åsikter att föra fram inte spontansurfar dif.se en vardag/arbetsdag mellan 11.30-19.00".

Okej att modereringen är bra för att förhindra att trams skrivs, men att moderera bort (befogad) kritik är ett steg i fel riktning.

Den gamla artikeln är borttagen från webbplatsen, därför du inte hittar något. Artikelns gamla url var dif.se/2014/07/08/publikforummote-31-juli/, lades med andra ord upp 8/7.

Håller annars med om kommentarsmodereringen, även jag har fått harmlösa kommentarer borttagna. Riktigt dåligt skött.
Peligroso.
Användarvisningsbild
Durden
Rekommenderad forumit

Inläggav Pino » 01 aug 2014, 15:01

DIF som återigen inte marknadsför matchen mot Helsingborg på något som helst sätt. Är så jävla trött på att det.
Pino
Reservlaget

Inläggav Pino » 10 aug 2014, 16:56

Pelle för i helvete.
Pino
Reservlaget

Inläggav Eken » 10 aug 2014, 16:58

2-1
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav Mint » 19 aug 2014, 13:09

Även fast det är många matcher kvar så tycker jag vi kan dela ut årets känga som utan konkurrens går till kansliet.

1. Säsongen börjar med ett nytt biljettsystem som har såna fruktansvärda problem med såväl säsongskort och vanliga biljetter och sedan får man ingen information från DIF heller.

2. Låga nivån med spelare och media, Prijovic-gate, som dock har lugnat sig nu, var dagis-nivå. Ekonomin är dålig och det får vi leva med, men man måste säga det och inte komma med irrelevanta ursäkter.

3. Publikrekryteringen. Återigen ekonomin är dålig så man kan inte skapa massa kampanjer och rea ut biljetter, men då kan man istället satsa på att göra det som går, vilket är att haussa i sociala medier som är gratis och att använda en splash och biljettbarometer. Dom verkar inte förstå att man inte behöver vara hjärnkirurg för att kunna locka folk till matcherna, det kräver helt enkelt synlighet och kontinuerliga uppdateringar med information om matcherna. 9100 mot Mjällby får faktiskt lastas allt på DIF, för tror faktiskt inte ens de själva visste om att det var match. JK jobbar stenhårt och utan dem hade våra publiksiffror varit ett skämt. Det som räddat upp oss är att vi inledde hyfsat bra sportsligt och folk hade en positivt känsla inför säsongen.

4. Hemsidan. En hemsida som är helt random, ser ut som en man gjorde på obligatorisk media kurs i plugget för att man bara vill få det överstökat.

Finns mycket mer som är värt att lyfta upp. Dessa är några och det här håller inte, jag känner mig kränkt som supporter. De får lön för att göra det jobbet man själv hade kunnat ställa upp för gratis. Dags att saker och ting börjar ändras nu!
Mint
U21

Inläggav djdave » 19 aug 2014, 13:41

Mint skrev:Även fast det är många matcher kvar så tycker jag vi kan dela ut årets känga som utan konkurrens går till kansliet.

1. Säsongen börjar med ett nytt biljettsystem som har såna fruktansvärda problem med såväl säsongskort och vanliga biljetter och sedan får man ingen information från DIF heller.

2. Låga nivån med spelare och media, Prijovic-gate, som dock har lugnat sig nu, var dagis-nivå. Ekonomin är dålig och det får vi leva med, men man måste säga det och inte komma med irrelevanta ursäkter.

3. Publikrekryteringen. Återigen ekonomin är dålig så man kan inte skapa massa kampanjer och rea ut biljetter, men då kan man istället satsa på att göra det som går, vilket är att haussa i sociala medier som är gratis och att använda en splash och biljettbarometer. Dom verkar inte förstå att man inte behöver vara hjärnkirurg för att kunna locka folk till matcherna, det kräver helt enkelt synlighet och kontinuerliga uppdateringar med information om matcherna. 9100 mot Mjällby får faktiskt lastas allt på DIF, för tror faktiskt inte ens de själva visste om att det var match. JK jobbar stenhårt och utan dem hade våra publiksiffror varit ett skämt. Det som räddat upp oss är att vi inledde hyfsat bra sportsligt och folk hade en positivt känsla inför säsongen.

4. Hemsidan. En hemsida som är helt random, ser ut som en man gjorde på obligatorisk media kurs i plugget för att man bara vill få det överstökat.

Finns mycket mer som är värt att lyfta upp. Dessa är några och det här håller inte, jag känner mig kränkt som supporter. De får lön för att göra det jobbet man själv hade kunnat ställa upp för gratis. Dags att saker och ting börjar ändras nu!

Väl skrivet.

Även en känga till er som av olika anledningar valde att inte gå på matchen igår. Allt går inte att beskylla kansliet för. Vi har trots allt tidigare aldrig varit under 10 000 på Stockholmsarenan fast markandsföringen från Djurgården har varit helt obefintlig.
Sharbel Touma är en Martin Hansson och vice versa.
Användarvisningsbild
djdave
Bänken

Inläggav Eken » 22 aug 2014, 20:17

Spelare efter spelare lämnar...

Och att vi i stortsett ger bort alla våra spelare.. Toivio för 5 milj, Prijovic för 1.. seriöst?
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav Orre » 08 sep 2014, 19:18

jävla discotempo på varenda jävla sång känns det som.
Orre
Reservlaget

Inläggav slitles » 08 sep 2014, 22:38

Orre skrev:jävla discotempo på varenda jävla sång känns det som.

Well what can i say http://youtu.be/wDoIM1dRzGo
slitles
Reservlaget

Inläggav djdave » 15 sep 2014, 10:23

Allt från igår.

Och hur kan drygt 3 000 pers med biljetter inte dyka upp? Se till att ge bort din biljett till någon om du själv inte kan närvara. Och hur fan kan flera tusen gå in på arenan när det redan har gått flera minuter av matchen.?
Sharbel Touma är en Martin Hansson och vice versa.
Användarvisningsbild
djdave
Bänken

Inläggav swallat » 17 sep 2014, 19:37

Vrf drar pang efter 10min i första, skulle vi inte visa oss denna match
Stockholm Tillhör oss

DIF, FC BM, CFV
swallat
A-laget

Re:

Inläggav Grundberg » 17 sep 2014, 23:14

swallat skrev:Vrf drar pang efter 10min i första, skulle vi inte visa oss denna match

Han har ingen skyldighet att vara klackledare, däremot har alla som står i klacken en skyldighet att sjunga och det ska göras oberoende om Pang/Ludde/Någon annan står på räcket
Grundberg
Pojklaget

Re: Re:

Inläggav Pino » 18 sep 2014, 10:57

Grundberg skrev:Han har ingen skyldighet att vara klackledare, däremot har alla som står i klacken en skyldighet att sjunga och det ska göras oberoende om Pang/Ludde/Någon annan står på räcket

Dock var detta inte ett svar på hans fråga. Att han inte har någon skyldighet att stå på räcket vet alla.
Pino
Reservlaget

Re: Re:

Inläggav Grundberg » 18 sep 2014, 14:05

Pino skrev:
Grundberg skrev:Han har ingen skyldighet att vara klackledare, däremot har alla som står i klacken en skyldighet att sjunga och det ska göras oberoende om Pang/Ludde/Någon annan står på räcket

Dock var detta inte ett svar på hans fråga. Att han inte har någon skyldighet att stå på räcket vet alla.

Om alla vet det, varför kängar han då Pangs val att lämna innan perioden var slut? Det är inte fel att ställa frågan, men varför kängar han det? Fel inställning, kan jag tycka.
Grundberg
Pojklaget

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården