Mera intervjuer inför 31/1: Fimpen och Anger

Dela gärna!

– Låt dom komma. Jag är övertygad om att Järnkaminerna kan mobilisera och ta kampen på läktaren. Det måste vara roligt för JK att få lite motstånd, man har inte direkt fått det under säsongen. Man får ju förstå HV-fansen. Det är klart de vill storsatsa på en bortamatch till Stockholm och mäta sig med den bästa klacken, säger Christian “Fimpen” Eklund.

– Det har varit väldigt bra drag hela säsongen på läktaren, så det blir väl roligt för JK att få lite motstånd. Jag hoppas att vi, laget och supportrarna, kan mobilisera oss tillsammans och vinna både läktarmatchen och på isen, vi är alla värda tre poäng på lördag, säger Niklas Anger.

Christian Eklund, om du var supporter på lördag, hur skulle din dag se ut då?- Jag hade nog gått upp relativt tidigt och käkat en stadig frukost. Sen hade jag tagit mig till någon Djurgårdskrog och tagit något gott att dricka, troligtvis en sportdryck, svarade Fimpen med ett skratt och fortsatte.

– Efter det hade jag naturligtvis tågat med alla andra in på Hovet och haft jäkligt roligt!

Christian Eklund har själv erfarenhet som supporter. Han berättar om hur det var att stå i klacken när vi mötte laget från Solna.

– Det var härliga minnen. Jag tror till och med att det är nervösare för supportrarna att stå på läktaren. Man vill inte förlora och se motståndarna glädjas åt en seger. På lördag har vi hemmaplan och vi vet att åtminstånde 80% håller på oss, det är skönt att veta.

I skrivande stund har vi sålt 1300 biljetter till klacken, och fler finns att köpa. Så nog kommer vi ge HV-fansen en bra kamp. Men vi får inte glömma bort trumman som alltid brukar ljuda när HV kommer på besök.

– Låt dom komma med trumman, det är bara en svaghet att ha trumma. Det är någonting JK ska vara stolta över, att man kan sjunga utan trumma och överrösta motståndarna, avslutar Christian “Fimpen” Eklund.

KÖP BILJETT SNARAST – 1300 KLACKBILJETTER REDAN SÅLDA – FÄRRE ÄN 200 KVAR!