Frågetråden?

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Frågetråden?

Inläggav OCB » 03 okt 2013, 09:58

Tar det här också, viktig grej:

Om du såg polisens övervåld, eller drabbades av det själv, och kan tänka dig att bli intervjuad om det (inte anonymt) - pm:a mig!
Användarvisningsbild
OCB
Moderator

Inläggav Tannen » 10 okt 2013, 11:12

Hammarby får som straff efter Gais-matchen spela två matcher utan publik och ska även pynta 250 000:-. Är detta det hårdaste straffet som utdelats i Sverige någonsin, eller är det något annat som toppar detta?
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 10 okt 2013, 11:30

Inget svar på din fråga men fyfan vilket orimligt straff?! Böter hade väl räckt? Herregud.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav mackan » 10 okt 2013, 12:05

Tannen skrev:Hammarby får som straff efter Gais-matchen spela två matcher utan publik och ska även pynta 250 000:-. Är detta det hårdaste straffet som utdelats i Sverige någonsin, eller är det något annat som toppar detta?

Tycker att poängavdrag alltid slår högst, och det är "lustigt" nog Bajen som fått det också efter derbyt på sös 2006.

Håller med Luro om orimligheten i detta. Hade det här hänt i Göteborg och "supportrar" till Bajen fått tillgång till koder och uppfört sig likadant hade troligtvis inte GAIS fått detta hårda straff. För det låter i disciplinnämndens utlåtande som att det är enbart för säkerheten som Bajen får två matcher utan publik. Själva agerandet av "supportrarna" är det som renderar i böter. Håller ni med?
mackan
U21

Inläggav doktorn » 10 okt 2013, 13:00

mackan skrev:
Tannen skrev:Hammarby får som straff efter Gais-matchen spela två matcher utan publik och ska även pynta 250 000:-. Är detta det hårdaste straffet som utdelats i Sverige någonsin, eller är det något annat som toppar detta?

Tycker att poängavdrag alltid slår högst, och det är "lustigt" nog Bajen som fått det också efter derbyt på sös 2006.

Håller med Luro om orimligheten i detta. Hade det här hänt i Göteborg och "supportrar" till Bajen fått tillgång till koder och uppfört sig likadant hade troligtvis inte GAIS fått detta hårda straff. För det låter i disciplinnämndens utlåtande som att det är enbart för säkerheten som Bajen får två matcher utan publik. Själva agerandet av "supportrarna" är det som renderar i böter. Håller ni med?

Som jag förstod det så är matcherna utan publik "för att Hammarby ansvarar för säkerheten och sina supportrars beteende". Återigen får en idrottsförening bära skulden för enskilda personers agerande.
doktorn
Spelarrådet

Inläggav RTFM » 10 okt 2013, 14:19

mackan skrev:Håller med Luro om orimligheten i detta. Hade det här hänt i Göteborg och "supportrar" till Bajen fått tillgång till koder och uppfört sig likadant hade troligtvis inte GAIS fått detta hårda straff. För det låter i disciplinnämndens utlåtande som att det är enbart för säkerheten som Bajen får två matcher utan publik. Själva agerandet av "supportrarna" är det som renderar i böter. Håller ni med?

Varför inte också jämföra med cupfinalen, när "supportrar" till IFK misskötte sig å det grövsta men kom undan jävligt billigt?

- Säkerhetsinsats som på något sätt misslyckades? Check.
- Någon form av olaga intrång? Check.
- Utsätta oskyldiga supportrar för allvarlig fara? Check.
- Rök-och-eld? Check.
- Bötesbelopp på 250.000? Check.

Det som skiljer är dock att IFK fick straffrabatt på 120.000 för att SvFF hade brustit i sitt arrangemang, och tomma läktare kom väl aldrig ens på tal - trots att IFK GBG med Disciplinnämndens logik bör vara ansvariga för sina supportrarnas beteende.
Tydligt är att det är väldigt viktigt att välja en match med rätt arrangör om man ska ställa till med helvete.
RTFM
U21

Inläggav D.F.I. » 02 nov 2013, 04:30

Är det någon som möjligtvis kan sälja några bärs tills bussresan till öster borta? Missade att köpa in idag och imorrn och på söndag är systembutikerna stängda. Jag vill fan inte sitta i bussen 6 timmar utan sprit!

PM:A mig!!

Tack på förhand!
We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav August_OH » 13 nov 2013, 21:35

Kommer det ut någon info om releasefesten snart? Eller är det något ungefärligt datum spikat?
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 14 nov 2013, 00:23

August_OH skrev:Kommer det ut någon info om releasefesten snart? Eller är det något ungefärligt datum spikat?

Min rena chansning är mitten av januari. När vi vet mer så kommer infon.
piotor
Moderator

Inläggav August_OH » 14 nov 2013, 00:40

piotor skrev:
August_OH skrev:Kommer det ut någon info om releasefesten snart? Eller är det något ungefärligt datum spikat?

Min rena chansning är mitten av januari. När vi vet mer så kommer infon.

Soft! Väntar med spänning!
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Längtar tills nästa säsong!

Inläggav difnuochalltid » 21 nov 2013, 00:31

Längtar så grymt mycket till nästa säsong! Har fått ett jobb där jag faktiskt får en lön! Äntligen så har jag råd att bli medlem i älskade Järnkaminerna och har råd att köpa säsongskort när det släpps! Skämms över att inte kunna gjort det tidigare men pga av ekonomiska problem har det inte gott :/ Hur många kaminer är det i uppsala? Har inte så många polare som förstår att det är DIF som gäller så man måste ju leta upp sina Djurgårdskamrater här i uppsala!
difnuochalltid
Pojklaget

Frågetråden?

Inläggav vonZ » 10 dec 2013, 00:21

Någon som har koll på var man kan få tag i siluetten som finns på bl.a. detta medlemskort? http://jarnkaminerna.files.wordpress.co ... .jpg?w=500

Finns många varianter visserligen men diggar starkt den som sträcker sig från Tele2 till Kaknästornet med stadshuset i mitten.
Ingen tröja torr!
Användarvisningsbild
vonZ
Reservlaget

Inläggav BIBO » 16 dec 2013, 18:21

Använder chrome och har aldrig haft problem men nu har JKforum börjat ses som farlig webplats då det finns material från dfgsthlm vilket tydligen innebär skadlig programvara... Vet någon hur man stänger av denna funktion just för JKforum?
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav Raevjaeveln » 16 dec 2013, 22:27

BIBO skrev:Använder chrome och har aldrig haft problem men nu har JKforum börjat ses som farlig webplats då det finns material från dfgsthlm vilket tydligen innebär skadlig programvara... Vet någon hur man stänger av denna funktion just för JKforum?

Samma för mig. Kan ju vara så att det faktiskt finns skadlig programvara och att man bör undvika sidan. Något JK är medvetna om?
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav schröder » 16 dec 2013, 23:34

Raevjaeveln skrev:
BIBO skrev:Använder chrome och har aldrig haft problem men nu har JKforum börjat ses som farlig webplats då det finns material från dfgsthlm vilket tydligen innebär skadlig programvara... Vet någon hur man stänger av denna funktion just för JKforum?

Samma för mig. Kan ju vara så att det faktiskt finns skadlig programvara och att man bör undvika sidan. Något JK är medvetna om?

Samma samma. Sjukt jobbigt. Verkar dock bara vara vissa trådar som den varnar för. Denna till exempel fungerar ju.
Plast tejp och tårar.
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav Wille1891 » 17 dec 2013, 19:10

schröder skrev:
Raevjaeveln skrev:

Samma samma. Sjukt jobbigt. Verkar dock bara vara vissa trådar som den varnar för. Denna till exempel fungerar ju.

Flaggtråden är en av dem. Iaf för mig.
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav The Escapist » 17 dec 2013, 19:20

Jag misstänker att det är forumiten Briljerar's profilbild som är hämtad från DFGsthlm.com som spökar.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Tordmule » 18 dec 2013, 15:15

Briljerars profilbild är nu borttagen.

Så till dagens fråga, vad är det här Q Dorf det står om i varannan tråd?
Tordmule
Moderator

Inläggav EVK » 16 jan 2014, 19:10

Någon som har den smått omgjorda bilden på brajens "Vi går aldrig upp tifo"?
Användarvisningsbild
EVK
Reservlaget

Inläggav Tannen » 16 jan 2014, 23:34

Någon som har erfarenhet av nåt ställe i Stockholm som byter glas på Iphone 4s? Gärna för ett rätt schysst pris & hyfsat snabbt.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården