EXTREMT VIKTIG ARENAINFO – LÄS!

Dela gärna!

Hur kan jag hjälpa till?
Att hjälpa DIF att bygga en arena på Östermalms IP går snabbt och är inte svårt, följ instruktionerna nedanför:

1. Skriv mail till politikerna och deras assistenter. En politiker som får 100 mail på en dag i samma ämne påverkas mycket mer än man kan tro. Tänk på att vara saklig och hålla en god ton. Det räcker gått och väl att skriva något i stil med följande:

”Hej XX, jag har idag läst om DIFs planer på att bygga en arena på Östermalms IP. Jag stödjer verkligen detta förslag och jag hoppas att även du och ditt parti gör det. Annars får jag verkligen se över vilket parti jag ska rösta på i höstens val.

Mvh
XX”

Detta kan skrivas av alla, oavsett politisk åsikt eller ålder. Följande mailadresser är sedan aktuella (hjälp oss gärna med fler genom att kommentera nedanför!):
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

2. In och kommentera på olika bloggar och på de artiklar som massmedia skriver i det här ämnet. En kort kommentar räcker gått och väl, t.ex. ”Jag är för en arena på ÖIP”, “Bra att DIF själva betalar och att inga skattemedel används”. Lämpliga hemsidor att kommentera på:
http://madeleinesjostedt.wordpress.com/2010/06/22/arena-for-djurgarden-fotboll/ (idrottsborgaråd)
http://pocket.moderaterna.net/alvendal/ (stadsbyggnads- och fastighetsborgarråd)

Kommentarsfält i artiklar på svd.se, dn.se, aftonbladet.se, expressen.se osv osv. Håll även ögonen öppna på bloggar som kommenterar nyheter om arenan+storängsbotten. Ingen strid är för liten för att lämnas obesvarad. Glöm inte bort att ge positiv feedback till de politiker och bloggare som uttrycker stöd för projektet. De ska känna att de har ett starkt stöd.

3. Uppdatera er facebookstatus med följande ”Jag är för en arena på ÖIP!” och sprid informationen till alla era vänner, både Djurgårdare och andra.

4. Prata med ALLA. Se till att berätta för alla på din arbetsplats, på gymmet, i affärer och i din bekantskapskrets att DIF ska bygga en arena på Östermalms IP. Glöm inte att poängtera att arenan + Storängsbotten inte kommer kosta skattebetalarna någonting.

Har du mer tid och är bra på att skriva? Skriv i så fall insändare till DN, SVD och lokal tidningarna mm.

Tillsammans ser vi till att bygga en ny arena på Östermalms IP!

/ Djurgårdspublikens Arenagrupp