Gästkrönika: Vi grävde vår egen grav

Dela gärna!

Tänk att få ha dem i dagens läge. Kusi-Asare skulle vara stjärna, Quirino skulle vara storstjärna till skillnad mot vad dagens DIF presterar. Eller en sådan som Lance Davids få trycka in honom på högerbacken vore ju inte fel eller Enrico kanske. Hans lägsta prestanda var mycket bättre än vad prestandan på dagens spelare är. Då måste jag säga att vi grävde vår egen grav. De är inte konstigt att det går som de går när vi skäller ut varje spelare med lite klass. Även fast de var jävligt dåliga så var de ju inte sämre än de vi ser nu. Något mål hade de gjort var och det hade varit värdefullt i år. Se på Dahlberg och Hellqvist är de verkligen forwards? En forward ska göra mål och är man som Hellqvist 91:a och spelar redan i a-laget så måste man väl ha gjort en hel del mål för att få chansen då går det inte att bränna varenda jävla läge man får det är helt åt helvete. Sen Dahlberg måste ju vara vindögd eller halvt blind eftersom att han har missat en 200 nickar i år utan ens närheten av mål.

Som jag ser det är det kört. Vi kanske tar högst en seger på de fyra matcherna som är kvar. Det kommer inte att räcka. Vi får sikta in oss på ett år i superettan. Aldrig säger vissa men vad skadar det? Fortsätter vi i allsvenskan kommer vi ligga och slåss om nytt allsvenskt kontrakt i ett antal år till. Vem vill det? Hellre är jag nere i superettan ett år, får en nysatsning och rensar bort alla egospelare med dyra löner och får in spelare som vill visa framfötterna och kämpa för sitt lag med hjärta. Vi kunde i veckan läsa på fotbollskanalen.se ett uttalande från Dembo ”Jag vägrar spela i Superettan!”. Okej men det är du som har gjort att vi ligger där vi ligger med dina 6000 tabbar i år. När jag såg det fick jag ett hopp äntligen kanske vi blir av med honom, vi ser bara där vilket hjärta han har..! Vi är DIF och ska fan inte ner men nu kan det inte bli mycket annat. Efter vi var nere 2000 så gick de följande åren så här: 2001: 2a, 2002: 1:a, 2003: 1:a, 2004: 4a, 2005: 1:a sen gick det sämre och sämre. Varför inte åka ner igen. Få nytt folk in i organisationen, det blir en nysatsning och sen är vi tillbaka i toppen som Sveriges bästa lag igen.

Trots allt så kan man alltid hoppas och jag hoppas och drömmer om att vi kan stanna kvar även fast det ser mörkt ut. Djurgårn – Vi ger aldrig upp!

Lite tankar från…
Realistiskt tänkande man på Sektion F.