Intervju inför Kaknäscupen: SSC AFC

Dela gärna!

Järnkaminerna har pratat med ett lag som tillhör veteranerna i Kaknäscupen men frågan är om det betyder att de nuförtiden är dammiga inventarier eller om de slutligen ska bevisa att gammal är äldst. SSC:s lagledare:

-Vad står namnet för?

Namnet står för Southside Connexion Athletic Football Club. Och SSC i sin tur är den förmodligen mest intressanta gruppen Djurgårdssupporters som någonsin förärat Sveriges fotbollsläktare med sin näravo. Ursprungligen bestod laget uteslutande av folk från Stockholms södra förorter och främst då Salem/Rönninge och Tullinge. Men på senare år har vi insett att för att vara den sortens stora humanister vi är måste vi bredda och utbilda och inkludera folk från andra förorter i Södra sidans sätt att agera och tänka. Därför har vi i år låtit folk från andra delar av Stockholm och i ett visst fall från andra delar av Sverige (även om alla i gruppen inser att just den personen är en s.k. lost cause) för att sprida vad vi står för.

Du kan ha sett vår SSC banderoll också, den som inte såg ut ett dugg som Aiks Irriducibili grej. Vår var snygg, deras såg ut som en neurosedynskadad på LSD hade målat den.

-Hur har det gått när ni tidigare deltagit i Kaknäscupen?

Bra. Men vi är inte nöjda. Våra eviga final och semifinals-förluster ska vara till ända nu. Final och vinst är ambitionen.

-Vad har ni för målsättning i år?

Kan du inte läsa eller?

-Vill ni hälsa något till de andra lagen?

Vad kan man säga till de här killarna och tjejerna som dom förstår? Min farfar sa alltid att det går inte att prata med en larv. Dom har inte nog med förstånd att göra det du säger ändå. Men om jag ska visa mig från min allra mest storsinta sida och ta några minuter på mig att tala till massan så måste det bli något i stil med: HEJ! Vad kul att ni kom hit! Nu ska vi köra över er!