DIF Bandy

Här diskuterar vi Djurgårdens övriga föreningar

Re: DIF Bandy

Inläggav VästeråsIK » 09 dec 2012, 15:32

Tack för svar. Nej, VIK och VSK har inte samma supportrar. Finns dock ingen rivalitet mellan lagen då man inte utövar samma sporter, finns väll några som följer VIK och VSK aktivt.
VästeråsIK
Juniorerna

Inläggav difgunners » 10 feb 2013, 15:20

DIF-AIK på Östermalms IP!
2013-02-08 16:59
Idag fick DIF äntligen beskedet att DIF-AIK kan spelas på anrika Östermalms IP. Matchen kommer att spelas lördagen den 16:e februari kl 17.30.

Matchen var tidigare schemalagd till att spelas på söndagen på Spånga IP, men kommer nu att spelas en dag tidigare och på Östermalms IP. Den sena matchtiden beror främst på allmänhetens åkning.

Tidigare på lördagen spelar som många vet DIF Hockey en viktig bortamatch mot Karlskoga. Givetvis kommer speakern på Östermalms IP att rapportera upplösningen av den matchen.

Se nu till att sprida detta till alla som ni känner och jaga ner folk till ÖIP för att stötta DIF Bandy!

Mer info kommer. // www.difbandy.se

Jag tycker det här verkar bra och har intresse av att gå på detta, en anrik bandyförening med 2 SM-Guld på meritlistan (fler än bajen) men hur ser intresset ut för en sån här grej för er andra?
difgunners
Pojklaget

Inläggav Lurifix » 26 dec 2013, 19:45

DIF-solna idag där DIF gick segrande. Såg inte matchen själv, men tydligen hamnade vi i underläge med 6-2 för att sedan vinna med 10-7, starkt gjort!

Lite bilder från matchen (inte mina), http://www.flickr.com/photos/js76/sets/ ... 045803343/
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Rättvik borta! Någon villig billförare?

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 07 mar 2014, 01:41

Som nog en del redan vet, lirar utebandy-grabbarna allsvenskt kval, näst högsta serien.

Imorgon spelar dem i zinken, kl 19:00. Detta är deras sista chans att nå allsvenskan, efter förlusten mot falu i första kvalomgången.

Pris:
60 kronor för vuxna
50 kronor för Järnkaminerna
30 kronor för ungdomar och pensionärer
.

Returen
Rättvik Arena, 2014-03-09, kl 15:00

Vad jag hört nu....är att det är gratis inträde in i Rättviks arena. Några av oss försöker samla ihop ett litet gäng för att bege oss dit, problemet dock är att det kostar en del för att åka dit. Resan dit tar 3 timmar, ge eller ta några minuter extra.

Därför... så undrar vi om det finns någon som har bil och har lust att köra till denna, lilla men ganska spännande, resa?

Utebandy är inte särskilt värnat från Djurgårdsfamiljen, sett till publikantalet, men om vi skulle gå upp i allsvenskan...då skulle vi va en(!) serie från derbyn mot bajen...en tankeställare.

Så om det finns nån sjyst kis som känner sig träffad, ge mig gärna ett PM!

Bild
STÅ UPP FÖR DIF BANDY!
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav robleo » 03 sep 2015, 16:47

Förberedelserna är igång inför Bandysäsongen. Första i allsvenskan på länge. Hoppas verkligen publiken kommer i år.
Jakten på Elitseriespel har börjat...när ska Djurgårdsfamiljen lära sig uppskatta denna sport? www.difbandy.se http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBand ... NASTENYTT/
Vi ses på läktaren i vinter.
robleo
Juniorerna

Föregående

Återgå till DIF övrigt