Klädtråden

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Klädtråden

Inläggav Raevjaeveln » 12 apr 2011, 14:14

Etzio skrev:Har tänkt öppna en ebutik som säljer tröjor med Djurgårdstema. Billigt och snygg design är ledord, har inte tänkt tjäna pengar på hemsidan utan vill ha något att göra samt erfarenheten. Finns det något intresse av detta? Eftersom ett köp på min hemsida inte stödjer DIF kanske ni hellre väljer ett dyrare alternativ?

Det handlar ju om vad du kan erbjuda som inte JK eller DIF kan och där är det nya motiv som du bör satsa på, gärna till ett billigare pris också. Det vore lite fel att sälja exakt likadana tröjor som de gör, men billigare. Jag skulle vilja se nya och kreativa, men ändå rätt enkla motiv som man inte sett förut. Alltså inte bara en stor Djurgårdssköld mitt på bröstet utan något helt annat. Det tror jag skulle sälja bra.

Lycka till!
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav Etzio » 12 apr 2011, 14:50

Precis vad som är tanken. Vinsten ska gå till ett större utbud eller till Djurgården. Någon kopiering av tröjor är det inte tal om.

Alternativt skulle jag kunna kontakta JK och erbjuda motiven till dom. I dagsläget har de bara sju t-shirt motiv. Kan bero på att det inte finns någon efterfrågan eller så beror på det på att ingen har tid. Skulle det bero på tids brist kan jag hjälpa till gratis eftersom jag ändå har för mycket fritid. Ska slänga iväg ett mail.
Etzio
Pojklaget

Inläggav Tannen » 12 apr 2011, 15:38

Etzio skrev:Precis vad som är tanken. Vinsten ska gå till ett större utbud eller till Djurgården. Någon kopiering av tröjor är det inte tal om.

Alternativt skulle jag kunna kontakta JK och erbjuda motiven till dom. I dagsläget har de bara sju t-shirt motiv. Kan bero på att det inte finns någon efterfrågan eller så beror på det på att ingen har tid. Skulle det bero på tids brist kan jag hjälpa till gratis eftersom jag ändå har för mycket fritid. Ska slänga iväg ett mail.

Maila JK och fråga först, annars tycker jag att du ska dra igång något själv.
Riktigt soft med någon som tar tag i t-shirt delen, du kan ju skapa en "Tröjmotiv"-tråd här på forumet för att bolla önskemål och ideer med andra här på forumet och få fram riktigt feta tishor. Bra initiativ!
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav rikardo » 13 apr 2011, 15:07

Etzio skrev:Har tänkt öppna en ebutik som säljer tröjor med Djurgårdstema. Billigt och snygg design är ledord, har inte tänkt tjäna pengar på hemsidan utan vill ha något att göra samt erfarenheten. Finns det något intresse av detta? Eftersom ett köp på min hemsida inte stödjer DIF kanske ni hellre väljer ett dyrare alternativ?

Har faktiskt varit inne på samma tankar, dock räcker inte tiden till riktigt. Tycker både DIFs och JKs souvenirer över lag är alldeles för "plottriga" och har för mycket tryck. Kör på något enkelt men ändå genomtänkt med tydliga DIF-anknytningar tror jag det kommer sälja bra!
rikardo
Juniorerna

Inläggav Kamala » 13 apr 2011, 18:39

Tannen skrev:
Etzio skrev:Precis vad som är tanken. Vinsten ska gå till ett större utbud eller till Djurgården. Någon kopiering av tröjor är det inte tal om.

Riktigt soft med någon som tar tag i t-shirt delen, du kan ju skapa en "Tröjmotiv"-tråd här på forumet för att bolla önskemål och ideer med andra här på forumet och få fram riktigt feta tishor. Bra initiativ!

JK hade ju någon slag gemensam sovernir-verkstad på tapeten tidigare men det verkade inte bli något av det. En tröjmotiv-tråd är inte helt fel. Själv är jag väldigt sugen på en "DIF är Oasis"-t-shirt. Mörkblå tröja med ljusblå text liknande denna:
Bild
Fixas det fram en sådan kan jag lova att jag är den första kunden.
Fotboll på lördagar.
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav Granath » 13 apr 2011, 22:13

Kamala skrev:
Tannen skrev:

JK hade ju någon slag gemensam sovernir-verkstad på tapeten tidigare men det verkade inte bli något av det. En tröjmotiv-tråd är inte helt fel. Själv är jag väldigt sugen på en "DIF är Oasis"-t-shirt. Mörkblå tröja med ljusblå text liknande denna:
Bild
Fixas det fram en sådan kan jag lova att jag är den första kunden.

+100
Granath
Juniorerna

Inläggav piotor » 13 apr 2011, 23:10

Jag tycker definitivt att man kan stödja dom som försöker få fram souvenirer till Djurgårdare och bidra till den verksamheten istället för att försöka sig på något eget. Kompetenta människor som är duktiga på att skissa och har bra idéer behövs i alla DIF-sammanhang.
piotor
Moderator

Inläggav Vindaloo » 05 okt 2011, 12:35

Beställde G-Star Sandhurst Jacket (Large) förra veckan och fick den idag på posten, desvärre i fel storlek. Mycket snygg jacka med fräscha detaljer.

Pga. Krångligheten att skicka tillbaka den så lägger jag ut den här och säljer den för ett kraftigt rabatterat pris PMa för mer info och bilder!

Köpt för: 1770 Kronor

Säljes för: 1000 Kronor (Jag står för frakten)

Bild

Bild

Jag har blivit grönad tidigare:
http://www.ultraskanalen.se/forum/viewt ... =57&t=1758
http://www.ultraskanalen.se/forum/viewt ... =57&t=1860
http://www.ultraskanalen.se/forum/viewt ... =57&t=2035

/ Vindaloo
Blåränderna går aldrig ur!
Vindaloo
Juniorerna

Inläggav Vindaloo » 09 okt 2011, 12:51

Säljer jackan ovan för 1000 kronor och jag står för frakten. PMa!
Blåränderna går aldrig ur!
Vindaloo
Juniorerna

Inläggav Noll8DIF » 10 okt 2011, 19:08

Noll8DIF
Pojklaget

Inläggav Mackan1891 » 10 okt 2011, 19:53

Noll8DIF skrev:http://www.facebook.com/pages/Noll8design/249107261792452

Du vet att skölden är varumärkesskyddad va? Det kan bli vite på upp till en halv miljon om du använder den utan tillåtelse.
Mackan1891
Rekommenderad forumit

Inläggav Nisse » 11 nov 2011, 01:12

Säljes!

Ljusblå Ralph Lauren piké i storlek M.
Detaljer i mörkblått.

Använd ett par gånger bara.
Pris: 300kr FYNDA! Jag står för frakten.
Dra iväg ett PM vid intresse eller om du har frågor.
Nisse
Pojklaget

Inläggav demb0touray » 05 jan 2012, 15:35

Letar efter en DIF-mössa som jag vid flera tillfällen har sett folk på stan med. Den är mörkblå och har en DIF-sköld med en mindre textremsa under den, båda i ljusblått. Har för mig att texten under skölden löd "Säsongen <årtal>" eller dylikt, och då jag har för mig att jag har sett olika årtal på så antar jag att dessa finns tillgängliga någonstans och inte bara är för något specifikt år.

Tack på förhand!
demb0touray
Pojklaget

Inläggav DIF_JNZ » 05 jan 2012, 18:46

demb0touray skrev:Letar efter en DIF-mössa som jag vid flera tillfällen har sett folk på stan med. Den är mörkblå och har en DIF-sköld med en mindre textremsa under den, båda i ljusblått. Har för mig att texten under skölden löd "Säsongen <årtal>" eller dylikt, och då jag har för mig att jag har sett olika årtal på så antar jag att dessa finns tillgängliga någonstans och inte bara är för något specifikt år.

Tack på förhand!

Den mössan fick man om man hade säsongskort år 2010 så den finns inte till försälning någonstans.
DIF_JNZ
U21

Inläggav alx » 04 feb 2012, 01:12

Säljer en North face jacka, grymt skick etc

http://static.altrec.com/images/shop/de ... 2611_d.jpg har luva som man kan "fälla in" i kragen. Strl M

Den blir din för 300 spänn, kostar över 1000 i butik. PM!! Möts upp vart som helst i sthlm

Jagar pengar till säsongskort, snälla hjälp en Djurgårdare i nöd :)
alx
Reservlaget

Inläggav Tannen » 17 feb 2012, 21:28

Såld.
Senast redigerad av Tannen 25 feb 2012, 17:45, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav fina flikkan » 18 feb 2012, 11:34

jag söker efter en eller flera DIF bucket hat i bra skick. Även andra är av intresse tex ellesse och gamla adidas.
Användarvisningsbild
fina flikkan
U21

Inläggav flash » 21 feb 2012, 21:50

Någon som vet var man kan hitta dessa i butik i sthlm då jag vill prova storlek?
http://www.sneakersnstuff.com/en/produc ... arathon-88
flash
Juniorerna

Inläggav AJP » 21 feb 2012, 22:03

flash skrev:Någon som vet var man kan hitta dessa i butik i sthlm då jag vill prova storlek?
http://www.sneakersnstuff.com/en/produc ... arathon-88

Har du kollat i deras butik på Åsögatan?
Where were you while we were getting high?
Användarvisningsbild
AJP
Reservlaget

Inläggav willedif2 » 06 mar 2012, 20:27

jag kör mer old school skinhead stilen som va i england på 80 talet.
Fred Perry pike, hängslen, svarta jeans, new balance skor och helst en svart sotarmössa. ah bland av nästan allt. haha men av mest old school skinhead
7 år sen nu är dags igen!
willedif2
Juniorerna

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården