Intervju inför Göteborg borta: Blueman

Dela gärna!

Hur åker du till Göteborg? Jag och ett par polare tar tåget från Dalarna tidigt på morgonen ner till Stockholm och sen är det JK-bussen som gäller till Göteborg.
Vad är ditt bästa minne mot IFK Göteborg? Mina minnen från matcher mot IFK Göteborg är få, men fjolårets vinst på Råsunda var en jävligt skön vinst och resa från vår sida. Vi bor i Dalarna så varje match i Stockholm blir som en resa, Var ett 20-tal som åkte tåg ner till den här matchen.
Vad ser du speciellt fram emot på måndag? Det ska bli jävligt roligt med min första JK-resa och att få se en riktigt taggad Djurgårdsfamilj som ska ta över staden och överrösta fiskrensarna på läktaren. Samt att grabbarna gör allt i sin makt på planen för att kamma hem tre värdefulla poäng.
Spelar Tobias Hysén i blåvitt trots att han egentligen vill spela i DIF? Om han hade velat spela i DIF tillräckligt mycket så hade han gjort det. Men Tobbe är mer DIF än glenn för mig.
Varför är Nya Gamla Ullevi en så dålig arena? Framför allt för att borta sektionerna inte är de bästa, långa och smala. Sen för att fiskrensarna spelar där.
Vad önskar du dig mest av allt på måndag? Tre poäng, taggad familj och fint väder.

JK tackar Blueman för intervjun och vill även passa på att hylla alla som tar sig till Djurgårdens matcher, oavsett var de bor i landet.

DET FINNS PLATSER KVAR PÅ BUSSEN – SKRIV UPP ER!