Gammal i styrelsen: Dan Blomberg

Dela gärna!

Hur har du upplevt din tid i styrelsen hittills?

– Toppar och dalar. En del riktigt kul minnen med en känsla av att jag och JK gjort bra grejer som uppskattats av många andra djurgårdare. Andra stunder känns det som att JK haft alldeles för få mantimmar och för jobbig ekonomi för att göra något annat än att släcka bränder. Men på det stora hela finns det få saker som är så tillfredsställande som att känna att man gör något för positivt för JK, och i förlängningen också för Djurgårdens IF.

Vad hoppas du kunna göra annorlunda 2011?

– Jag vill lägga ner mer tid på JK i allmänhet och specifikt på de saker där jag tror att jag kan bidra bäst. För min del betyder det att satsa mycket på hemsidan och all annan kommunikation kring JK, att se till att folk vet vilka vi är och vad vi står för, och haussa hemma- och bortamatcher så bra som möjligt.

Målsättning inför 2011?

– Fler medlemmar, fler resor, bättre stämning, bättre hemsida. Kan vi summera JK-året 2011 på det sättet så kommer jag vara nöjd.

Ditt bästa DIF-minne?

– Den frågan får ett nytt svar varje gång man surrar nostalgi på puben, men för stunden tänker jag mycket på ögonblicket när Arneng satte 1-1 mot Juventus. Där och då, en kort stund, var vi vidare i CL mot Juventus. En svindlande tanke.

Dan blomberg järnkaminerna
Dan Blomberg.

Annan bild på Dan Blomberg.