Eken skrev:UnicoGrandeAmore skrev:Ankan skrev:Tja!
Har lite frågor angående eran syn på pyro.
Jag och några polare tänkte köpa lite rök och bengaler och ha med på matcherna, men vi ville höra först med mer rutinerade grabbar om vad dom tycker. Tycker ni att det är ok för “vanliga” supportrar (som inte är med i Fabriken elr UCS) att bränna lite på matcher?
Är lite orolig att vi kommer få massa skit av antingen våra egna supportrar, eller att polis/ordningsvakter kan lägga sig i det hela, och vi är inte direkt taggade på att få böter eller avstängning.
Spontanbränningar på fåtalet bengaler är inte att föredra då det mest åsamkar klubben massa böter mer eller mindre i onödan då önskad effekt i princip uteblir. Ska det göras så ska det göras ordentligt. Av dina frågor att döma verkar du inte ha någon större koll. Mitt tips är att du och dina vänner bidrar med sång och röj istället för pyroteknik.
Innan matcher borde väl gå bra? Men sen väl inne på arenan borde UCS/Fabriken stå för pyro.
Bränner man innan matcher (alltså utanför arenan) kan ju inte DIF få böter, då döms man efter den personliga handlingen.
Aja, är väl bäst om piotor, pang eller annan UCS/Fabriken kan säga en gång för alla. Tror mig dock vara säker på att det inte ligger i någons intresse att det körs små poppningar mer eller mindre varje match. Kostar betydligt mer än det smakar att det dras tre bengaler kl 14 en vårdag när det är helt ljust ute mot ett skitlag. Alltså min personliga åsikt och ingenting annat.