UCS

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: UCS

Inläggav Joaquin » 17 jan 2011, 17:05

DIFHeNcE skrev:
piotor skrev:ultracaossthlm.se är uppdaterad med en liten sammanfattning av 2010, och nu ska vi försöka få liv i hemsidan igen.

Det där är ju old news, lägg gärna upp bilderna från tifofixet från 30års dagen eller det kanske är FBR som tar hand om det?

Finns några uppe på http://fabrikenstockholm.wordpress.com/ ... sjk-30-ar/
Användarvisningsbild
Joaquin
Rekommenderad forumit

Inläggav DIF_JNZ » 23 jan 2011, 02:01

Ungefär hur många medlemmar har ni i UCS?
DIF_JNZ
U21

Inläggav piotor » 24 jan 2011, 02:05

DIF_JNZ skrev:Ungefär hur många medlemmar har ni i UCS?

Vi är tillräckligt många för att känna att vi inte behöver jaga medlemmar, utan låter gruppen växa sig större sakta men säkert.

Tre av våra medlemmar har skrivit lite om deras förväntningar på säsongen 2011, det kan du läsa här:
http://ultracaossthlm.se/2011/01/forvan ... ngen-2011/
piotor
Moderator

Inläggav DIF_JNZ » 24 jan 2011, 15:26

piotor skrev:
DIF_JNZ skrev:Ungefär hur många medlemmar har ni i UCS?

Vi är tillräckligt många för att känna att vi inte behöver jaga medlemmar, utan låter gruppen växa sig större sakta men säkert.

Tre av våra medlemmar har skrivit lite om deras förväntningar på säsongen 2011, det kan du läsa här:
http://ultracaossthlm.se/2011/01/forvan ... ngen-2011/

Okej tack för svar. Undrar också vad ni i UCS tycker att det innebär att vara en ultra.
DIF_JNZ
U21

Inläggav piotor » 25 jan 2011, 00:25

Jag tycker inte att det är en definition som går att skriva så lätt över nätet, det har mer att göra hur man beter sig, men viktiga ingredienser är såklart uppslutning, kärlek till laget och att stå upp för gruppen och DIF i alla lägen.

Vi sänker priserna på våra stickers nu. Vi ser till att tömma lagret inför nästa stickerskollektion och säljer därför allting för 50 öre styck. Kom till JKs souvenirbås där vi står nästa match och köp på er ett lager..
piotor
Moderator

Inläggav One-two » 14 feb 2011, 19:40

Men kan ni inte säga ungefär hur många medlemmar ni har? 10, 20, 30, 40? Skulle vara intressant att veta, har ingen aning.

UCS är väl den enda aktiva rena ultrasgruppen vi har just nu?

Ursprungliga UCS fyller väl förresten 10 i år.
One-two
U21

Inläggav DIF016 » 14 feb 2011, 21:37

Jag har också undrat lite över ultras hos oss. Vad hände med Ultras Sthlm?

När släpper ni de nya klistermärkena?
DIF016
Juniorerna

Inläggav piotor » 25 feb 2011, 15:41

Förhoppnings kommer det såsmåningom komma ett lite längre reportage med fokus på gamla US, men det får vi se..

Nya stickers börjar vi sälja imorn på hockeyn, och det går såklart även bra att beställa dom via nätet, souvenir@ultracaossthlm.se

http://ultracaossthlm.se/2011/02/nya-st ... rsaljning/
piotor
Moderator

Inläggav Kamala » 25 feb 2011, 15:53

piotor skrev:Förhoppnings kommer det såsmåningom komma ett lite längre reportage med fokus på gamla US, men det får vi se..

Nya stickers börjar vi sälja imorn på hockeyn, och det går såklart även bra att beställa dom via nätet, souvenir@ultracaossthlm.se

http://ultracaossthlm.se/2011/02/nya-st ... rsaljning/

Riktigt snygga! Blir att köpa på sig några hundra och börja färga Stockholm!
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav Ankan » 26 feb 2011, 03:17

Tja!
Har lite frågor angående eran syn på pyro.
Jag och några polare tänkte köpa lite rök och bengaler och ha med på matcherna, men vi ville höra först med mer rutinerade grabbar om vad dom tycker. Tycker ni att det är ok för “vanliga” supportrar (som inte är med i Fabriken elr UCS) att bränna lite på matcher?
Är lite orolig att vi kommer få massa skit av antingen våra egna supportrar, eller att polis/ordningsvakter kan lägga sig i det hela, och vi är inte direkt taggade på att få böter eller avstängning.
Ankan
Reservlaget

Inläggav UnicoGrandeAmore » 26 feb 2011, 07:11

Ankan skrev:Tja!
Jag och några polare tänkte köpa lite rök och bengaler och ha med på matcherna, men vi ville höra först med mer rutinerade grabbar om vad dom tycker. Tycker ni att det är ok för “vanliga” supportrar (som inte är med i Fabriken elr UCS) att bränna lite på matcher?
Är lite orolig att vi kommer få massa skit av antingen våra egna supportrar, eller att polis/ordningsvakter kan lägga sig i det hela, och vi är inte direkt taggade på att få böter eller avstängning.

Spontanbränningar på fåtalet bengaler är inte att föredra då det mest åsamkar klubben massa böter mer eller mindre i onödan då önskad effekt i princip uteblir. Ska det göras så ska det göras ordentligt. Av dina frågor att döma verkar du inte ha någon större koll. Mitt tips är att du och dina vänner bidrar med sång och röj istället för pyroteknik.
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

Inläggav Eken » 26 feb 2011, 12:23

UnicoGrandeAmore skrev:

Spontanbränningar på fåtalet bengaler är inte att föredra då det mest åsamkar klubben massa böter mer eller mindre i onödan då önskad effekt i princip uteblir. Ska det göras så ska det göras ordentligt. Av dina frågor att döma verkar du inte ha någon större koll. Mitt tips är att du och dina vänner bidrar med sång och röj istället för pyroteknik.

Innan matcher borde väl gå bra? Men sen väl inne på arenan borde UCS/Fabriken stå för pyro.
Eken
Spelarrådet

Inläggav UnicoGrandeAmore » 26 feb 2011, 12:32

Eken skrev:
UnicoGrandeAmore skrev:

Innan matcher borde väl gå bra? Men sen väl inne på arenan borde UCS/Fabriken stå för pyro.

Bränner man innan matcher (alltså utanför arenan) kan ju inte DIF få böter, då döms man efter den personliga handlingen.

Aja, är väl bäst om piotor, pang eller annan UCS/Fabriken kan säga en gång för alla. Tror mig dock vara säker på att det inte ligger i någons intresse att det körs små poppningar mer eller mindre varje match. Kostar betydligt mer än det smakar att det dras tre bengaler kl 14 en vårdag när det är helt ljust ute mot ett skitlag. Alltså min personliga åsikt och ingenting annat.
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

Inläggav Ikaros » 26 feb 2011, 18:52

Spontana poppningar på matcherna är ju roligt men som tidigare har sagt det kostar för mycket för DIF och det effekten och taggningen som en stor korre med pyro ger uteblir. Ni som vill poppa får gärna göra det på samlingar och dylikt innan matchen.

Dom spontan poppningar som varit sista tiden har jag noterat att folk varit usla på att maskera sig. Många arenor har fått nya kameror som är riktigt bra.
Ikaros
Reservlaget

Inläggav HAGBERG » 27 feb 2011, 15:43

Varför är era stickers lila där det ska vara blått? Ser förjävligt ut.
Användarvisningsbild
HAGBERG
U21

Inläggav Deuce » 27 feb 2011, 16:42

HAGBERG skrev:Varför är era stickers lila där det ska vara blått? Ser förjävligt ut.

Menar du skölden? Ser blå ut i mina ögon iallafall.

Bra jobbat UCS.
Användarvisningsbild
Deuce
Juniorerna

Inläggav HAGBERG » 27 feb 2011, 16:52

Köpte ett gäng igår, dem med skölden och dem avlånga. Och många av dem, spec dem avlånga, har en lila färg ist blått.
Användarvisningsbild
HAGBERG
U21

Inläggav Joaquin » 27 feb 2011, 16:56

HAGBERG skrev:Köpte ett gäng igår, dem med skölden och dem avlånga. Och många av dem, spec dem avlånga, har en lila färg ist blått.

Har för mig att det skrivits någonstans att det rör sig om tryckfel, när frågan kom upp ang. den förra kollektionen.
Användarvisningsbild
Joaquin
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 27 feb 2011, 18:09

Det har varit ett tryckfel på en del, och det är något som tas med tryckeriet och ska åtgärdas..

Igår var det mycket att göra i båset, och de hann tyvärr inte rensa ut de som var fel. Kom tillbaka nästa match så får du ett gäng nya som ser bättre ut, helt enkelt.

Kul att det verkar vara bra intresse för den nya kollektionen, och personligen är jag lite förälskad i den avlånga..
piotor
Moderator

Inläggav Joaquin » 27 feb 2011, 21:46

piotor skrev:Det har varit ett tryckfel på en del, och det är något som tas med tryckeriet och ska åtgärdas..

Igår var det mycket att göra i båset, och de hann tyvärr inte rensa ut de som var fel. Kom tillbaka nästa match så får du ett gäng nya som ser bättre ut, helt enkelt.

Kul att det verkar vara bra intresse för den nya kollektionen, och personligen är jag lite förälskad i den avlånga..

Personligen gillar jag den med bilden på pyrot, sjukt fet. Helt klart den bästa ni tagit fram till allmänheten. Hyll!
Användarvisningsbild
Joaquin
Rekommenderad forumit

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren