Nya ramsor 2013

Dela gärna!

I år började det sjungas några nya ramsor som fick ett stort eller litet fäste på våra läktare. Här har vi samlat dem. Vi har även uppdaterat vårt sångarkiv med ramsorna.

D.. I.. F..
En ramsa som för första gången testades i vår sista hemmamatch för året mot Gävle. Det är klackledaren som styr denna ramsa och den börjar med att alla håller upp händerna och slår ihop dem samtidigt som man ropar D (paus) sen I (paus) sen F! Tempot ska ökas successivt men det är viktigt att inte skena iväg för fort – håll ögonen på klackledaren, det är han som bestämmer hur lång paus det ska vara emellan!

D…. I…. F….

D… I… F…

D.. I.. F..

D. I. F.

D.I.F. D.I.F. D.I.F. D.I.F

Djurgår’n fotboll de é vårt liv
Ramsa som än så länge mest har körts inför matcher men även på bortaläktare under hösten. Den första versen sjungs taktfast för att sedan sedan avbrytas med att alla drar upp händerna i luften och sjunger med efterföljande två klapp.

Djurgår’n fotboll de é vårat liv åååh
Ja det é allt vi ägnar våran tid åååt
På läktarn har vi träffat alla vänner

Sofialäktaren *klapp klapp*
De é vårt andra hem *klapp klapp*
Där sjunger vi med alla som vi känner

Här är ett klipp på melodin: https://www.youtube.com/watch?v=pn1YBnF4XNM&feature=player_embedded

Djurgår’ns IF du är allt jag har
Ramsa som hann sätta sig i huvudet på många innan säsongen var över. Den har en riktigt grym potential så plugga in den under vintern så sätter vi den 100 procentigt till premiären 2014! Melodin är hämtad från Belinda Carlisles “Heaven is a place on earth”.

Djurgår’ns IF du är allt jag har
Aldrig lämnar jag dig ensam kvar
Alltid kommer jag stå upp för dig
Min kärlek till dig lämnar aldrig mig

Tja lalalalalala la-la
Tja lalalalalala la-la

Tja lalalalalala la-la
Tja lalalalalala la-la

Hallå, Hallå – Djurgår’ns grabbar här!
Verkligen inte en ny ramsa, men en ny version tillämpades under säsongen. Klacken börjar med att sjunga “Hallå, hallå – Djurgår’ns grabbar här” och sittplats svarar med samma sak. Sen sjungs den sista raden tillsammans. Därefter börjar den om igen med att klacken sjunger “Hallå, hallå” osv.

Hallå! Hallå!
Djurgår’ns grabbar här!
Hallå! Hallå!
Djurgår’ns grabbar här!

Ifall du är gnagare så håll dig härifrån,
för vi håller alla på Djurgår’n!