Sofialäktaren tifo

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Sofialäktaren tifo

Inläggav Pang » 17 maj 2013, 12:01

slitles skrev:riktigt roligt det här med tifofixet, vad jag blev extremt glad över var att det inte fanns några översittarfasoner eller sura miner trots att man kanske inte alltid hade kolla på vart saker fanns eller vad som skulle göras..
stort hyll!!

kommer ni vara på plats idag igen??

Kul att höra! Det finns folk på plats från 12.00 idag!
Pang
Moderator

Inläggav Joreb » 02 jun 2013, 23:28

Kommer det nån info om tifofix inför sista matchen på stadion? Jag och mina kompisar har inte vart på nåt tifofix nån gång och vill gärna komma och hjälpa till, vi är dock inte så gammla, kan vi hjälpa till ändå?//99a
Joreb
Juniorerna

Inläggav Miike » 03 jun 2013, 11:41

Joreb skrev:Kommer det nån info om tifofix inför sista matchen på stadion? Jag och mina kompisar har inte vart på nåt tifofix nån gång och vill gärna komma och hjälpa till, vi är dock inte så gammla, kan vi hjälpa till ändå?//99a

Gissningsvis är grabbarna i planeringsstadiet och behöver nog inte hjälp ännu. Det kommer säkerligen info när hjälp väl behövs.
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Joreb » 04 jun 2013, 22:00

Miike skrev:
Joreb skrev:Kommer det nån info om tifofix inför sista matchen på stadion? Jag och mina kompisar har inte vart på nåt tifofix nån gång och vill gärna komma och hjälpa till, vi är dock inte så gammla, kan vi hjälpa till ändå?//99a

Gissningsvis är grabbarna i planeringsstadiet och behöver nog inte hjälp ännu. Det kommer säkerligen info när hjälp väl behövs.

Aa förstod att de inte har kommit till det fysiska arbetet ännu, så min egentliga fråga är ju om det är ok att komma dit och hjälpa till även om man är ganska ung?
Joreb
Juniorerna

Inläggav lurv » 04 jun 2013, 22:55

Joreb skrev:
Miike skrev:

Aa förstod att de inte har kommit till det fysiska arbetet ännu, så min egentliga fråga är ju om det är ok att komma dit och hjälpa till även om man är ganska ung?

Tror att det kvittar hur gammal du är.
Användarvisningsbild
lurv
Rekommenderad forumit

Inläggav jolle » 04 jun 2013, 22:55

Joreb skrev:
Miike skrev:

Självklart får du komma och hjälpa till, alla Djurgårdare är välkomna. Vi kommer komma ut med info angående tifofix så småningom.
jolle
U21

Inläggav Joreb » 04 jun 2013, 23:19

jolle skrev:
Joreb skrev:
Miike skrev:

Självklart får du komma och hjälpa till, alla Djurgårdare är välkomna. Vi kommer komma ut med info angående tifofix så småningom.

Okej, tack!
Joreb
Juniorerna

Inläggav piotor » 24 jun 2013, 01:16

Det tifofixas för fullt inför den sista Stadionmatchen. Är du intresserad av att hjälpa till under veckan så går det bra att skicka ett pm till Sofialäktaren tifo -användaren för svar.
piotor
Moderator

Inläggav Pang » 25 jun 2013, 14:08

Sista Stadionmatchen - Hjälp Sofia Tifo

Nu är det inte långt kvar till Djurgårdens sista allsvenska match på Stadion. Arbetet är i full gång för att försöka skapa ett grymt sista arrangemang. Men det är mycket arbete kvar och vi behöver nu DIN hjälp! Dra med polarna, kom till Stadion och känn av atmosfären och bidra till ett värdigt avslut.

Tiderna som gäller är:
Onsdag: Från 12.00 till tidigast 20.00 i medlemstältet.
Fredag: Från 12.00 till tidigast 20.00 i medlemstältet.
Lördag: Från 10.00 till tidigast 20.00 på Stadions läktare.
Söndag: Från 08.00 till 12.00 på Stadions läktare.

Stockholm Stadion – Nu och för alltid!
Pang
Moderator

Inläggav Joreb » 25 jun 2013, 17:22

Pang skrev:Sista Stadionmatchen - Hjälp Sofia Tifo

Nu är det inte långt kvar till Djurgårdens sista allsvenska match på Stadion. Arbetet är i full gång för att försöka skapa ett grymt sista arrangemang. Men det är mycket arbete kvar och vi behöver nu DIN hjälp! Dra med polarna, kom till Stadion och känn av atmosfären och bidra till ett värdigt avslut.

Tiderna som gäller är:

Vilken entré är det man ska gå in vid? Och kommer den vara öppen ifall man kommer lite senare?
Joreb
Juniorerna

Sofialäktaren tifo

Inläggav Selin » 25 jun 2013, 17:51

Joreb skrev:
Pang skrev:Sista Stadionmatchen - Hjälp Sofia Tifo

Tiderna som gäller är:

Vilken entré är det man ska gå in vid? Och kommer den vara öppen ifall man kommer lite senare?

Brukar vara öppet vid klocktornet.
Selin
Juniorerna

Inläggav stadion » 14 jul 2013, 21:23

Tifofix i veckan? Kommer gärna och hjälper till.
stadion
Reservlaget

Inläggav piotor » 15 jul 2013, 01:30

stadion skrev:Tifofix i veckan? Kommer gärna och hjälper till.

Det kan behövas en del hjälp, återkommer i frågan! Framförallt är det viktigt att ni snackar runt med polare och dyker upp på söndag morgon på tifofixet då. Kommer att vara väldigt mycket att göra på kort tid, i och med att Bajen lirar dagen innan.
piotor
Moderator

Inläggav alltid_oavsett » 15 jul 2013, 12:11

piotor skrev:
stadion skrev:Tifofix i veckan? Kommer gärna och hjälper till.

Det kan behövas en del hjälp, återkommer i frågan! Framförallt är det viktigt att ni snackar runt med polare och dyker upp på söndag morgon på tifofixet då. Kommer att vara väldigt mycket att göra på kort tid, i och med att Bajen lirar dagen innan.

Tack för info tidigt. Kommer vara på plats och hjälpa till så tidigt som det går! Bor fem min från vårt globenområde
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav honkan » 22 jul 2013, 19:47

Grymt jobbat alla inblandade som var med och gjorde det läckra tifot till premiärmatchen på Tele2 Arena!
honkan
Reservlaget

Inläggav alltid_oavsett » 22 jul 2013, 20:17

Skulle vara kul och veta hur mycket vi fick in på insamlingen igår när ni räknat! 26 000 DIF borde ju kunnat blivit en rätt fet insamling kan man tycka! Själv la man en 50-lapp som vanligt, plus suttit in några hundringar då och då på kontot.

Sveriges bästa tifoverksamhet!
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav M14 » 23 jul 2013, 11:49

Varför gick inte hinkarna runt hela arenan? Det fanns nog en del villiga att lämna bidrag som inte fick chansen. Vi satt så nära klacken det gick, utan att vara i den, och där kom det aldrig förbi någon någonstans på den sektionen.
M14
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 26 jul 2013, 14:26

Pushar för det lite här också. Upp med slantarna nu om ni vill se schyssta arr i höst.

Sofialäktaren tifo har i de två sista Djurgårdsmatcherna levererat tifon i toppklass. Vi ville göra både avskedet till Stadion och välkomnandet av Stockholmsarenan minnesvärt och värdigt. Vi känner att vi lyckats på ett mycket bra sätt. Trestegstifot som genomfördes inför den sista Stadionmatchen var det största tifoarrangemanget någonsin på Stadion och även det första tifot på Stockholmsarenan var väldigt stort. Vi har valt att involvera så många Djurgårdare som möjligt i våra senaste koreografier och det har skapat en väldigt vacker inramning. Men att leverera storslagna tifon är inte gratis och för att kunna fortsätta på samma nivå behöver vi nu en skjuts ekonomiskt.

Vi har en utmaning framför oss gällande insamling av pengar på hemmamatcher. Än så länge har vi inte har full koll på arenans utrymmen och måste dessutom organisera skramlingen på två etage. Det kommer medföra vissa problem för oss i början, därför är vi än mer i behov av att få in pengar på vårt konto.

Vi har i vanlig ordning storslagna planer för hösten, och med det första hemmaderbyt på tio år i fokus så behöver vi all hjälp vi kan få!

Om du uppskattade vår sista hyllning till Djurgår’n på Stadion eller vår första koreografi på Stockholmsarenan och vill se något lika bra i hemmaderbyt – skänk pengar till oss! Du skänker pengar till Sofialäktaren tifo genom att sätta in pengar på vårt plusgirokonto: 662790-5 .

Stöd Sofialäktaren tifo – Stöd DIF!
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Joreb » 26 jul 2013, 18:25

M14 skrev:Varför gick inte hinkarna runt hela arenan? Det fanns nog en del villiga att lämna bidrag som inte fick chansen. Vi satt så nära klacken det gick, utan att vara i den, och där kom det aldrig förbi någon någonstans på den sektionen.

Jag skulle skramla på östra nedre och vi kom inte ens halvvägs eftersom det var nån jävla pressläktare/vipläktare och där kom vi inte förbi... Antar att det var liknande problem på västra... Vi gick bakom läktaren vid kioskerna
Joreb
Juniorerna

Inläggav inloss » 26 jul 2013, 19:30

Vet att Helsingborgs tifo-grupp står utanför arenan innan match. Kanske kan vara en lösning?
inloss
U21

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren