Flaggtråden

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Flaggtråden

Inläggav Spurs » 12 jan 2015, 14:08

Vad använder man för färg till MS-flaggor? Och var köper man den i större mängder
Spurs
Pojklaget

Inläggav Tannen » 17 jan 2015, 22:48

Spurs skrev:Vad använder man för färg till MS-flaggor? Och var köper man den i större mängder

Färg från Panduro Hobby brukar funka utmärkt.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav Spurs » 23 jan 2015, 17:01

Tannen skrev:
Spurs skrev:Vad använder man för färg till MS-flaggor? Och var köper man den i större mängder

Färg från Panduro Hobby brukar funka utmärkt.

tack för svar. Tyget till ms-flagga ska väl vara polyestertyg?, och det kan man köpa på ikea?
Spurs
Pojklaget

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 03 apr 2015, 01:40

tja, flaggtråden.

Är på målar humör, funderar på lite random motiv. Funderade på denna just nu, va sägs?

Motiv: Epic sax guy med saxofonen, och den lilla inofficiella ramsan "vi e Djurgårn, tja la la la". Trots att en del uttryckt sig negativ om denna ramsa så tycker jag personligen att den är hur skön som helst. Kanske inte bra nog för sofia, men bra nog för pubsamlingar kanske?

Bild

Not: ursäkta för sketchen, har inte flash eller liknande avancerade program, fick måla för hand via paint.
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav Tannen » 15 apr 2015, 18:14

Såg en ny MS-flagga med Stadion(?)-motiv umder Sofialäktarens senaste klipp. Någon som har en bättre bild på den? Såg jävligt schysst ut.

Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav D.F.I. » 02 maj 2015, 14:26

Ny, enkel, hängare klar inatt!

Bild
We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 14 jul 2015, 13:05

Hängflagga, skölden helt enkelt. Känner att jag verkligen utvecklats i mitt målande sen första gången.

Bild

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav Raevjaeveln » 15 jul 2015, 19:49

DjurgårdsFanatiker skrev:Hängflagga, skölden helt enkelt. Känner att jag verkligen utvecklats i mitt målande sen första gången.

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=562084FD

Det kan man verkligen säga! Riktigt snyggt! Tänk på att ha marginaler, särskilt upptill där du tejpar fast flaggan.
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav D.F.I. » 25 aug 2015, 00:17

Budskapet, med tanke på kvällens derbyresultat, är kanske inte lika slagkraftigt...men hur som helst här är en hängare gjord om alla grönvita-lag...med fokus på hammarbaj.

Bild
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav Signepro » 27 sep 2015, 18:43

Jag har fundering. När det är tifo brukar det vara med engångsbanderoller med text på. Ofta av plast. Hur går man till väga för att fixa en sådan? Ska ha till ett annat projekt vid sidan om. Min banderoll ska vara 25m lång. Ska bara användas vid ett tillfälle. Så helst så billigt som möjligt men ska ändå vara stilrent.
Signepro
Pojklaget

Inläggav FrälsaRehn » 27 sep 2015, 19:32

Signepro skrev:Jag har fundering. När det är tifo brukar det vara med engångsbanderoller med text på. Ofta av plast. Hur går man till väga för att fixa en sådan? Ska ha till ett annat projekt vid sidan om. Min banderoll ska vara 25m lång. Ska bara användas vid ett tillfälle. Så helst så billigt som möjligt men ska ändå vara stilrent.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Men det går att skära ut bokstäver från en annan (tex vit) plastrulle och limma fast. Annars får du skissa och måla med en tjockare färg på plasten.
Stockholms Pärlor
Användarvisningsbild
FrälsaRehn
Reservlaget

Inläggav Signepro » 27 sep 2015, 19:49

FrälsaRehn skrev:
Signepro skrev:Jag har fundering. När det är tifo brukar det vara med engångsbanderoller med text på. Ofta av plast. Hur går man till väga för att fixa en sådan? Ska ha till ett annat projekt vid sidan om. Min banderoll ska vara 25m lång. Ska bara användas vid ett tillfälle. Så helst så billigt som möjligt men ska ändå vara stilrent.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Men det går att skära ut bokstäver från en annan (tex vit) plastrulle och limma fast. Annars får du skissa och måla med en tjockare färg på plasten.

Ursäkta. Väldigt svårt att förklara. Men lät som du förstod! Kan man tejpa ihop plastrullar och sen tejpa på vita plastbokstäver? Det är inte svårare?
Signepro
Pojklaget

Inläggav Tannen » 27 sep 2015, 20:53

Signepro skrev:
FrälsaRehn skrev:

Ursäkta. Väldigt svårt att förklara. Men lät som du förstod! Kan man tejpa ihop plastrullar och sen tejpa på vita plastbokstäver? Det är inte svårare?

Nu finns det bra många som är mer kunniga än mig, men menar du en sån här: http://jarnkaminerna.se/bilder/media/52 ... b38f9f.jpg

Så är det lättast att måla med en tjockare färg för att få bokstäverna mer synliga. Det andra är ju att skära ut bokstäverna från en annan rulle och limma fast, tar dock längre tid men blir betydligt snyggare om man vill lägga ner lite tid på dom. Kör hårt!
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav wille » 21 okt 2015, 20:44

Simpelt. Lägg bara ner kärlek och omsorg och 100 procent hängivenhet om du ska göra en flagga eller banderoll. Då menar jag självklart att köpa färg från panduro hobby, göra en skiss på PS (Photoshop) spruta upp den på en vägg med projektor och skissa noggrant. För ge f** i att hänga upp något gräsligt. ///Apberget. :)
wille
Pojklaget

Inläggav wille » 21 okt 2015, 20:51

Tjena! Jo dra till fredälls bygg och köp 25 m golvplast som används när man målar om. sen kan du köpa billig väggfärg.
wille
Pojklaget

Inläggav D.F.I. » 07 feb 2016, 02:52

Är det någon som kan tipsa om andra slags flaggpinnar? Helst hopfällbara.

Jag har förut använt ett s.k metspö från "biltema" (http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fiske/S ... 000019033/) men en hel del av dem jag har köpt har brutits av allt för lätt. Kommer nog bli illa tvungen att köpa en ny, dem är samtidigt ganska billiga, så i det så blir det inge problem...men skulle gärna ha flaggpinnar som varar längre.

I matchen mot hv hade Apberget annan slags flaggpinnar, någon som kan tipsa om var man kan inhandla sådana flaggpinnar? Eller om inte såna några bättre än metspön från "biltema".

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav apberget221 » 09 feb 2016, 10:08

D.F.I. skrev:Är det någon som kan tipsa om andra slags flaggpinnar? Helst hopfällbara.

Jag har förut använt ett s.k metspö från "biltema" (http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fiske/S ... 000019033/) men en hel del av dem jag har köpt har brutits av allt för lätt. Kommer nog bli illa tvungen att köpa en ny, dem är samtidigt ganska billiga, så i det så blir det inge problem...men skulle gärna ha flaggpinnar som varar längre.

I matchen mot hv hade Apberget annan slags flaggpinnar, någon som kan tipsa om var man kan inhandla sådana flaggpinnar? Eller om inte såna några bättre än metspön från "biltema".

Tack på förhand.

ultrasshop.com
eller biltema
apberget221
Pojklaget

Inläggav Darren Lamb » 09 apr 2016, 17:30

Någon som har en bra bild på DIF Fila flaggan?
Darren Lamb
Pojklaget

Inläggav Signepro » 18 maj 2016, 15:10

wille skrev:

Tjena! Jo dra till fredälls bygg och köp 25 m golvplast som används när man målar om. sen kan du köpa billig väggfärg.

Det finns inte så man kan köpa färdiga plastrullar någonstans?
Signepro
Pojklaget

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 03 jul 2016, 22:51

Ny tvåpinnare!

Bild

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren