Flaggtråden

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Flaggtråden

Inläggav malwaer » 25 okt 2013, 10:46

Skulle behöva tips från den mer erfarna. Jag ska ge mig på att göra första flaggan. Vad är enklast samt snyggast, och med enklast menar jag minst chans att jag gör något stort misstag. Är det bättre att bara kör vanliga målarfärger på vitt tyg, eller borde jag kör med sprayfärg?

Tack!
BLÅA POJKAR
Användarvisningsbild
malwaer
U21

Inläggav Cooper » 01 nov 2013, 01:04

Jag skriver inte det här för att jag själv är en flagg-kille, men mest för att jag vill tipsa om ett fett motiv. Nämligen Stockholms läns vapen.

Egentligen krävs nästan ingen modifikation. Färgerna är ju redan satta. Motivet likaså. Förstår egentligten inte varför jag inte sett det här på vår läktare förut. Känns som ett självklart inslag. Kanske funnits tidigare som man bara missat?

Men som sagt, gör inte flaggor själv och har aldrig gjort så ska nog stå tillbaka med kritiken. Att se den vore dock något alldeles extra!

Bild
Cooper
Pojklaget

Inläggav Supertramp » 01 nov 2013, 06:25

Cooper skrev:Jag skriver inte det här för att jag själv är en flagg-kille, men mest för att jag vill tipsa om ett fett motiv. Nämligen Stockholms läns vapen.

Egentligen krävs nästan ingen modifikation. Färgerna är ju redan satta. Motivet likaså. Förstår egentligten inte varför jag inte sett det här på vår läktare förut. Känns som ett självklart inslag. Kanske funnits tidigare som man bara missat?

Men som sagt, gör inte flaggor själv och har aldrig gjort så ska nog stå tillbaka med kritiken. Att se den vore dock något alldeles extra!

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Stockholm_l%C3%A4n_vapen_b_ram.svg/346px-Stockholm_l%C3%A4n_vapen_b_ram.svg.png[img]

Den har funnits tidigare på våra läktare, men det vore roligt att se det motivet igen.
When I was young it seemed that life was so wonderful
Användarvisningsbild
Supertramp
Juniorerna

Inläggav einar » 18 nov 2013, 18:08

Jag tycker vi borde göra en ''Järnkaminerna'' Banderoll. Eftersom att vi alla är ju trotts allt järnkaminer och det är ju våran supporterförening. Sen även kanske någon Järnkaminsflagga.

ps: skulle vara fett med fiskehattar.
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav alltid_oavsett » 18 nov 2013, 19:12

einar skrev:Jag tycker vi borde göra en ''Järnkaminerna'' Banderoll. Eftersom att vi alla är ju trotts allt järnkaminer och det är ju våran supporterförening. Sen även kanske någon Järnkaminsflagga.

Håller med! Tycker att det är väldigt synd att inte JK syns mer på läktaren. En banderoll i alla fall och kanske en större flagga. Typ UCS-storlek vore att föredra: http://jarnkaminerna.se/bilder/media/7e7a8c01b84d0931e4fe1b5c2ef94c43.jpg.
JK-skölden är väl inte ett alltför dumt förslag på utseende helt enkelt. Den som är så snygg som tur är! Finns säkert många som skulle kunna hjälpa till?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13636_194883471477_1946066_n.jpg
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav Miike » 19 nov 2013, 13:43

alltid_oavsett skrev:
einar skrev:Jag tycker vi borde göra en ''Järnkaminerna'' Banderoll. Eftersom att vi alla är ju trotts allt järnkaminer och det är ju våran supporterförening. Sen även kanske någon Järnkaminsflagga.

Håller med! Tycker att det är väldigt synd att inte JK syns mer på läktaren. En banderoll i alla fall och kanske en större flagga. Typ UCS-storlek vore att föredra: http://jarnkaminerna.se/bilder/media/7e7a8c01b84d0931e4fe1b5c2ef94c43.jpg.
JK-skölden är väl inte ett alltför dumt förslag på utseende helt enkelt. Den som är så snygg som tur är! Finns säkert många som skulle kunna hjälpa till?
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13636_194883471477_1946066_n.jpg

Som jag skrev i någon annan tråd här för ett tag sen, vi siktar på att ha en sådan färdig senast till premiären 2014 och alla som vill hjälpa till får gärna PMa mig så hör jag av mig när det är dags.
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Oskar1891 » 29 nov 2013, 12:06

Någon som har bild på Oasis är dif hängflggan?
Oskar1891
Juniorerna

Inläggav Luro » 29 nov 2013, 14:08

Oskar1891 skrev:Någon som har bild på Oasis är dif hängflggan?

Bild

Antar att det är den du syftar på?
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 29 nov 2013, 17:46

Finns bara en fett äkta Oasis är DIF-flagga, men den snodde Lance Davids '07.

Bild
piotor
Moderator

Inläggav Oskar1891 » 29 nov 2013, 18:41

Tack Tack
Oskar1891
Juniorerna

fråga ang. banderoll på Sofia

Inläggav simonbq1 » 14 dec 2013, 14:01

Tja!

Jag och mina polare är ett gäng "yngre"(tolka ordet hur ni vill, för vissa är vi småglin och för andra inte) grabbar som funderar på att hänga upp en banderoll på Sofialäktaren för att representera vart vi kommer ifrån och förhoppningsvis växa i antal vartefter folk ser banderollen. Min fråga är om det är OKEJ att hänga upp en liten banderoll på högra sidan av räcket utan att bli klassade som små fjollor som leker ultras, för det gör vi verkligen inte. Kan även tillägga att 80% av grabbarna uppnår pubålder inom ett år.

Vi kommer enbart från söderort och filar fortfarande på vad namnet på gruppen ska bli.
Åsikter? Finns det regler? Behöver saker att tänka på.. Är rätt ny inom läktarkulturen, två år för att vara exakt.

Tacksam för svar!
Hyser agg mot gnägget och bajen.
simonbq1
Pojklaget

Re: fråga ang. banderoll på Sofia

Inläggav Briljerar » 14 dec 2013, 23:42

simonbq1 skrev:Tja!

Jag och mina polare är ett gäng "yngre"(tolka ordet hur ni vill, för vissa är vi småglin och för andra inte) grabbar som funderar på att hänga upp en banderoll på Sofialäktaren för att representera vart vi kommer ifrån och förhoppningsvis växa i antal vartefter folk ser banderollen. Min fråga är om det är OKEJ att hänga upp en liten banderoll på högra sidan av räcket utan att bli klassade som små fjollor som leker ultras, för det gör vi verkligen inte. Kan även tillägga att 80% av grabbarna uppnår pubålder inom ett år.

Vi kommer enbart från söderort och filar fortfarande på vad namnet på gruppen ska bli.
Åsikter? Finns det regler? Behöver saker att tänka på.. Är rätt ny inom läktarkulturen, två år för att vara exakt.

Tacksam för svar!

Kan hjälpa er att måla om de e typ vh relaterat.
Vi är inte ajk
Briljerar
Juniorerna

Re: fråga ang. banderoll på Sofia

Inläggav simonbq1 » 15 dec 2013, 15:07

Briljerar skrev:
simonbq1 skrev:Tja!

Tacksam för svar!

Kan hjälpa er att måla om de e typ vh relaterat.

Härligt! kontakta i PM
Hyser agg mot gnägget och bajen.
simonbq1
Pojklaget

Inläggav einar » 18 dec 2013, 18:14

Någon med erfarenheter av flaggmålning som har tips på vad man kan göra? Antingen en flagga eller en hängflagga, tips på material, motiv, size osv?
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav D.F.I. » 18 dec 2013, 19:00

We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav Engdahl » 12 jan 2014, 19:05

Size på en hängflagga? Motivet är spikat, bara storleken som är oklar.
DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
Engdahl
U21

Inläggav piotor » 14 jan 2014, 01:30

Engdahl skrev:Size på en hängflagga? Motivet är spikat, bara storleken som är oklar.

Mellan 1-1,5 m är perfekt bredd, och ungefär lika hög är ju rimligt. Men beror självklart på motiv.
piotor
Moderator

Inläggav Engdahl » 15 jan 2014, 20:06

piotor skrev:
Engdahl skrev:Size på en hängflagga? Motivet är spikat, bara storleken som är oklar.

Mellan 1-1,5 m är perfekt bredd, och ungefär lika hög är ju rimligt. Men beror självklart på motiv.

Tack så mycket, skickade mail till dig också för ett tag sen. Vore schysst med ett svar relativt snabbt!
DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
Engdahl
U21

Inläggav Urban_Asgam » 20 jan 2014, 15:43

Hej

Hittade den här på Blocket. Är det en gammal Djurgårdsflagga eller något helt annat. Den är ca 180x120 cm stor. Någon som vet? Tycker den skulle passa bra på läktaren iaf. Se länk:

Bild
'
Senast redigerad av Urban_Asgam 21 jan 2014, 12:54, redigerad totalt 1 gång.
Urban_Asgam
Pojklaget

Inläggav Zargo » 20 jan 2014, 20:27

Urban_Asgam skrev:Hej

Hittade den här på Blocket. Är det en gammal Djurgårdsflagga eller något helt annat. Den är ca 180x120 cm stor. Någon som vet? Tycker den skulle passa bra på läktaren iaf. Se länk:

Bild
'
http://larsson1987.blogspot.se/2013/05/blog-post.html

Det ser mer ut som en blå variant av den japanska krigsflaggan. Hur du förknippar det med Djurgården har jag svårt att se.
Användarvisningsbild
Zargo
Reservlaget

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren