hellman530 skrev:Jag har tänkt på att måla en flagga ett tag men har inga motiv, någon som har ett snygg häng alt 2pinsflaggsmotiv?
Treacle skrev:Vet någon varför JK inte har en banderoll på matcherna?
Miike skrev:Treacle skrev:Vet någon varför JK inte har en banderoll på matcherna?
Vår ambition är att fixa en banderoll under denna säsong men det har helt enkelt inte hunnits med. Om det är någon duktig flaggmålare som vill hjälpa till att måla JKs officiella banderoll är det bara att maila styrelse@jarnkaminerna.se
Miike skrev:Treacle skrev:Vet någon varför JK inte har en banderoll på matcherna?
Vår ambition är att fixa en banderoll under denna säsong men det har helt enkelt inte hunnits med. Om det är någon duktig flaggmålare som vill hjälpa till att måla JKs officiella banderoll är det bara att maila styrelse@jarnkaminerna.se
Briljerar skrev:Miike skrev:Treacle skrev:Vet någon varför JK inte har en banderoll på matcherna?
Kan självklart vara med att hjälpa till.
alltid_oavsett skrev:Miike skrev:Treacle skrev:Vet någon varför JK inte har en banderoll på matcherna?
Känner inte ni tifograbbar(gamla fabriken typ) och även inom UCS? T.ex. hör man ju både Ludde, Tim och personer med koppling till JK i DIFpodden.
Sweeebih skrev:Tjena!
Ny här på forumet och skulle behöva hjälp med en sak.
Tänkte göra en flagga på ca 4x4/5x5 meter men letar rätt tyg.
Hittade ett foder-polyester tyg på 80g/m som ni kan se på länken som jag bifogar, skulle det kunna funka? Tillräcklig lätt?
Eller har ni något annat förslag på var jag kan hitta rätt material?
http://www.tyg.se/48-2281-214_fodertyg- ... v2rbz3mbr7
Önskar snabbt svar!
Tack på förhand
Briljerar skrev:Sweeebih skrev:Tjena!
Ny här på forumet och skulle behöva hjälp med en sak.
Tänkte göra en flagga på ca 4x4/5x5 meter men letar rätt tyg.
Hittade ett foder-polyester tyg på 80g/m som ni kan se på länken som jag bifogar, skulle det kunna funka? Tillräcklig lätt?
Eller har ni något annat förslag på var jag kan hitta rätt material?
http://www.tyg.se/48-2281-214_fodertyg- ... v2rbz3mbr7
Önskar snabbt svar!
Tack på förhand
Får man fråga efter ditt motiv?
piotor skrev:Antar att du menar att du ska ha den till att vifta med? 4x4 är att föredra tycker jag. De 30 flaggorna som viftades med på övre på derbytifot var 3x3 m, det är de flesta andra ms-flaggorna vi har också.
Om du hör av dig med motiv och tanke så går det säkert att ge dig en 4x4-meters bit, eller så kan du få köpa för en billig peng. Det tyg du länkade till ser bra ut, men om du ska måla så tycker jag att det är bättre att måla på vitt tyg, kanske kan vara svårt att få det att synas annars.
Monkey skrev:Stendöd tråd. Riktigt tråkigt faktiskt...
Här är en tvåpinnare jag jobbar på för tillfället. Den första jag gör så håller mig till ett simpelt motiv. Återstår att se hur det blir med den mörkblåa bakgrunden.
Större bild: http://i.imgur.com/OTuR9pD.jpg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst