Flaggtråden

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Flaggtråden

Inläggav DIFnacka » 09 mar 2010, 16:48

Är det någon här inne som vet ungefär vilka färgkoder som den röda och blå färgen har? Tänker då på färgerna som är på båda hemmatröjorna (röda och blåa).
Sen undrar jag även vilken storlek ni tycker är optimal på en viftflagga som är ganska stor?
Förhoppningsvis blir det 2 flaggor som kommer bli klara till helgen. :)
DIFnacka
Juniorerna

Inläggav DIF-MANKAN » 09 mar 2010, 16:57

DIFnacka skrev:Är det någon här inne som vet ungefär vilka färgkoder som den röda och blå färgen har? Tänker då på färgerna som är på båda hemmatröjorna (röda och blåa).

1. Öppna Photoshop
2. Öppna bilden
3. Använd, http://data.fuskbugg.se/skalman01/PS%20copy.png

Eller var det något annat du menade?

Mvh /Mankan
Användarvisningsbild
DIF-MANKAN
Juniorerna

Inläggav schröder » 09 mar 2010, 17:07

Snart är janne tauer tvåpannaren klar !
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav Pang » 09 mar 2010, 17:35

DIFnacka skrev:Är det någon här inne som vet ungefär vilka färgkoder som den röda och blå färgen har? Tänker då på färgerna som är på båda hemmatröjorna (röda och blåa).
Sen undrar jag även vilken storlek ni tycker är optimal på en viftflagga som är ganska stor?
Förhoppningsvis blir det 2 flaggor som kommer bli klara till helgen. :)

All info om emblemet finns här: http://dif.se/sidor/?klubbfakta#klubbmarket
Pang
Moderator

Inläggav schröder » 09 mar 2010, 17:45

Bild

så ser den ut hittils.
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav Pang » 09 mar 2010, 17:47

Ledsen, men förstår helt ärligt inte varför du gör en flagga med Tauer.
Pang
Moderator

Inläggav schröder » 09 mar 2010, 17:51

Pang skrev:Ledsen, men förstår helt ärligt inte varför du gör en flagga med Tauer.

Okej, jo för att jag gillar honom och tänker inte bara glömma honom bara så där. Men jag har andra på gång också.
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav DIFnacka » 09 mar 2010, 17:55

Visst är det samma röda färg på emblemet som det är på de röda hockeytröjorna? Det är den röda färgen som är den viktigast e delen i en av flaggorna som jag ska göra så det får inte gärna bli fel nyans av röd :)
DIFnacka
Juniorerna

Inläggav 4sureJK » 09 mar 2010, 18:26

schröder skrev:
Pang skrev:Ledsen, men förstår helt ärligt inte varför du gör en flagga med Tauer.

Okej, jo för att jag gillar honom och tänker inte bara glömma honom bara så där. Men jag har andra på gång också.

Creeds!
Jag tycker också han är skön, snygg början !
4sureJK
Reservlaget

Inläggav Pang » 09 mar 2010, 18:44

4sureJK skrev:
schröder skrev:

Creeds!

Skulle hellre sett en flagga på tex Jonson.
Säger inte att det är dåligt med en Tauer flagga, hyll till engagemanget, men jag ifrågasätter bara ditt val av spelare.
Pang
Moderator

Inläggav schröder » 09 mar 2010, 18:50

Pang skrev:
4sureJK skrev:
schröder skrev:

Creeds!

Skulle hellre sett en flagga på tex Jonson.
Säger inte att det är dåligt med en Tauer flagga, hyll till engagemanget, men jag ifrågasätter bara ditt val av spelare.

Tack, Pang: det kanske bli en jonson nästa :P
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav DIF 94 » 09 mar 2010, 19:12

FAN VA NAIZ MED EN JONSSON MEN TAUER VAR JU HÄRLIG :P

Återigen, det här är ett forum. Inte en chatt eller valfri communitysida. / Forumpolisen.
DIF 94
Pojklaget

Inläggav schröder » 09 mar 2010, 20:41

Bild

Nu är den klar, bara texten ska till.
Användarvisningsbild
schröder
Rekommenderad forumit

Inläggav BIBO » 09 mar 2010, 21:28

Jag är alldeles för kass för att klara av följande uppgift men jag utlyser en flagga/två pinns med Dembo på, han förtjänar det verkligen! Har varit DIF relativt trogen och var den som enligt mig och många ensam höll oss kvar i AS förra säsongen men bl.a 9(!)nollor
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav piotor » 10 mar 2010, 00:23

BIBO skrev:Jag är alldeles för kass för att klara av följande uppgift men jag utlyser en flagga/två pinns med Dembo på, han förtjänar det verkligen! Har varit DIF relativt trogen och var den som enligt mig och många ensam höll oss kvar i AS förra säsongen men bl.a 9(!)nollor

Vad är det som du är för kass för?

Det finns många på det här forumet som vet hur man skissar tror jag. Hjälp BIBO nu och langa fram en skiss som skulle gå att måla. Att färglägga klarar vem som helst av, till och med du.
piotor
Moderator

Inläggav BIBO » 10 mar 2010, 00:26

piotor skrev:
BIBO skrev:Jag är alldeles för kass för att klara av följande uppgift men jag utlyser en flagga/två pinns med Dembo på, han förtjänar det verkligen! Har varit DIF relativt trogen och var den som enligt mig och många ensam höll oss kvar i AS förra säsongen men bl.a 9(!)nollor

Vad är det som du är för kass för?

Det finns många på det här forumet som vet hur man skissar tror jag. Hjälp BIBO nu och langa fram en skiss som skulle gå att måla. Att färglägga klarar vem som helst av, till och med du.

Om jag får en skiss så skulle jag kunna fixa resten, absolut! Jag har väl inte mer talang än vad som krävs för en sköld eller text men där går gränsen ;)
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav Tooga » 10 mar 2010, 01:11

Men dåså, skissa och färglägg Djurgårdsskölden. Som tidigare sagts går det hem överallt, och vi har alldeles för lite av det på läktaren.

Själv har jag köpt tyg för en simpel blårandig viftflagga inför helgen som kommer, lär bli klar imorgon.
Användarvisningsbild
Tooga
Juniorerna

Inläggav BIBO » 10 mar 2010, 01:18

ska göra det med, men ville bara påpeka att jag tycker att Dembo verkligen förtjänar en tvåpinnars eller en hängflagga.. men det är ju upp till dom som kan göra en vill säga ;)
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav Pang » 10 mar 2010, 01:53

BIBO skrev:ska göra det med, men ville bara påpeka att jag tycker att Dembo verkligen förtjänar en tvåpinnars eller en hängflagga.. men det är ju upp till dom som kan göra en vill säga ;)

Gillar inte alls det där "någon annan borde styra upp". Ta tag i saker själv, det är inte så svårt, tro mig.
PMa mig om ni har frågor om vad som helst, flaggor, budskapsbanderoller, så svarar jag efter bästa förmåga.

Övning ger färdighet.
Själv var jag riktigt kass på att måla i början. Nu kan jag skugga osv:

Bild
Pang
Moderator

Inläggav Paulsgrove Crew » 10 mar 2010, 10:11

Pang skrev:
BIBO skrev:ska göra det med, men ville bara påpeka att jag tycker att Dembo verkligen förtjänar en tvåpinnars eller en hängflagga.. men det är ju upp till dom som kan göra en vill säga ;)

Gillar inte alls det där "någon annan borde styra upp". Ta tag i saker själv, det är inte så svårt, tro mig.
PMa mig om ni har frågor om vad som helst, flaggor, budskapsbanderoller, så svarar jag efter bästa förmåga.

Övning ger färdighet.
Själv var jag riktigt kass på att måla i början. Nu kan jag skugga osv:

Bild

Den flaggan är grym!!!
Paulsgrove Crew
Juniorerna

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren