Flaggtråden

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Flaggtråden

Inläggav Fernis » 04 maj 2010, 22:43

Janathan skrev:Jag är lite sugen på att skapa något och ser då positivt på en s.k 2 pinnsflagga. Jag tänkte mig en flagga där det står te.x "No Kasper No party" eller något liknande. Jag har fått min inspiration från AS Roma som jag har sett en flagga där det står "No Totti No party" och tänkte det kunde vara lite kul att skapa en ungefär likadan! Vad säger ni?

Vad hade du tänkt dig för färger? Och hade du tänkt måla något motiv eller bara köra text?
Ska du bara köra text så anser jag att du ska ha med en del färg på flaggan. Vit bakgrund och svart text blir riktigt tråkigt enligt mig.
Fernis
Reservlaget

Inläggav The Escapist » 04 maj 2010, 23:19

Låter som en bra idé. Använd dock gärna lite färg. Mörkblå bakgrund med ljusblå text syns alltid bra, gärna med vit ram på texten också.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Leijon » 07 maj 2010, 18:54

Känns som den här flaggtråden är lite halvdöd! Kom igen nu alleman! ;)

Har lite olika tankar på 2 pinnare som ska göras snart! Behöver bara lite tid!
Användarvisningsbild
Leijon
Rekommenderad forumit

Inläggav JL. » 07 maj 2010, 19:29

Skulle vara kul om folk gjorde viftflaggor också.
JL.

Inläggav Raevjaeveln » 07 maj 2010, 19:39

JL. skrev:Skulle vara kul om folk gjorde viftflaggor också.

Verkligen. Känns som att det i stort sett bara finns tvåpinnare på våra matcher. Självklart är det bättre med tvåpinnare än ingenting alls, men satsa lite på flaggor också så får vi mer liv i klacken!
Senast redigerad av Raevjaeveln 07 maj 2010, 21:58, redigerad totalt 1 gång.
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav Janathan » 07 maj 2010, 21:50

Fernis skrev:
Janathan skrev:Jag är lite sugen på att skapa något och ser då positivt på en s.k 2 pinnsflagga. Jag tänkte mig en flagga där det står te.x "No Kasper No party" eller något liknande. Jag har fått min inspiration från AS Roma som jag har sett en flagga där det står "No Totti No party" och tänkte det kunde vara lite kul att skapa en ungefär likadan! Vad säger ni?

Vad hade du tänkt dig för färger? Och hade du tänkt måla något motiv eller bara köra text?
Ska du bara köra text så anser jag att du ska ha med en del färg på flaggan. Vit bakgrund och svart text blir riktigt tråkigt enligt mig.

Hade tänkt mig blårandig bakgrund med guldig text "No Kasper No party", vad tycks om det?
Janathan
Pojklaget

Inläggav bananen » 07 maj 2010, 21:57

Håller med! Viftflaggor skulle verkligen behövas.
bananen
U21

Inläggav Gladden » 07 maj 2010, 21:58

Tycker det låter bra, förutsatt att du verkligen kollar så att den guldiga färgen sticker ut ordentligt från den blå/blåa bakgrunden. Om texten syns halvtydligt kan du alltid byta ut den guldiga färgen, blå/blå bakgrund är aldrig fel enligt mig.
Användarvisningsbild
Gladden
Spelarrådet

Inläggav Janathan » 07 maj 2010, 22:20

Gladden skrev:Tycker det låter bra, förutsatt att du verkligen kollar så att den guldiga färgen sticker ut ordentligt från den blå/blåa bakgrunden. Om texten syns halvtydligt kan du alltid byta ut den guldiga färgen, blå/blå bakgrund är aldrig fel enligt mig.

Det spelar dock ingen roll för min del vilken färg jag har på texten, kan lika gärna vara svart eller vit. Tycker ni att spelarvalet är bra eller skulle ni vilja se någon annan spelare?
Janathan
Pojklaget

Inläggav Gladden » 07 maj 2010, 22:22

Själv gillar jag Kasper mest av alla nyförvärv hittils. Killen har enorm potential och verkar vara en hjärtegod spelare. Tycker det är helt rätt val.
Användarvisningsbild
Gladden
Spelarrådet

Inläggav Janathan » 07 maj 2010, 22:25

Gladden skrev:Själv gillar jag Kasper mest av alla nyförvärv hittils. Killen har enorm potential och verkar vara en hjärtegod spelare. Tycker det är helt rätt val.

Då kör vi på det! :)
Janathan
Pojklaget

Inläggav Otto » 07 maj 2010, 22:43

Jag skulle vilja se lite mer gult och rött på läktaren, som på bilden här ( viewtopic.php?f=9&t=116 )

Blårandigt är härligt, men visa lite mer rött och gult!
Otto
U21

Inläggav piotor » 07 maj 2010, 23:21

Jag skulle hellre se en DIF-hyllning än att börja hylla en spelare som lirat 11 matcher eller nåt sånt i Djurgårdströjan.
piotor
Moderator

Inläggav Raevjaeveln » 07 maj 2010, 23:44

piotor skrev:Jag skulle hellre se en DIF-hyllning än att börja hylla en spelare som lirat 11 matcher eller nåt sånt i Djurgårdströjan.

Jag måste hålla med. Känns lite som att du gått och väntat på att få en spelare att hylla, för att sedan ta Kasper så fort han lyckats någorlunda. Hylla vårt kära DIF på något sätt istället. Det är vad jag tycker.
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav Janathan » 07 maj 2010, 23:56

piotor skrev:Jag skulle hellre se en DIF-hyllning än att börja hylla en spelare som lirat 11 matcher eller nåt sånt i Djurgårdströjan.

Men jag kan lika gärna ta Dembo eller någon annan spelare som har blivit lite av en "ikon" för DIF. För min egen del tycker jag inte att det skulle passa med "No DIF no party" utan som sagt har jag fått min inspiration från Roma och "No Totti no party" och tycker då att det passar en spelare bättre!
Janathan
Pojklaget

Inläggav Klackkurden » 08 maj 2010, 00:09

Janathan skrev:

Men jag kan lika gärna ta Dembo eller någon annan spelare som har blivit lite av en "ikon" för DIF. För min egen del tycker jag inte att det skulle passa med "No DIF no party" utan som sagt har jag fått min inspiration från Roma och "No Totti no party" och tycker då att det passar en spelare bättre!

No Kebba No party
Klackkurden
Reservlaget

Inläggav Janathan » 08 maj 2010, 00:11

Klackkurden skrev:
Janathan skrev:

No Kebba No party

Det är ett bra alternativ, jag väljer mellan Kasper, Dembo, Kebba, Jonson än så länge. Kom med förslag om ni vill!
Janathan
Pojklaget

Inläggav Gladden » 08 maj 2010, 00:31

Janathan, jag tycker att du ska välja själv vad du vill göra. Det är din flagga och därför ska det vara ett motiv du vill ha, men självklart med DIF anknytning.
Om du vill ha förslag på spelare så vet du vilka som finns i truppen. Kör på det du vill! Om någon annan tycker annorlunda så kan de väl få göra sin egen.
Låt inte andra bestämma åt dig.
Användarvisningsbild
Gladden
Spelarrådet

Inläggav Janathan » 08 maj 2010, 12:51

Gladden skrev:Janathan, jag tycker att du ska välja själv vad du vill göra. Det är din flagga och därför ska det vara ett motiv du vill ha, men självklart med DIF anknytning.
Om du vill ha förslag på spelare så vet du vilka som finns i truppen. Kör på det du vill! Om någon annan tycker annorlunda så kan de väl få göra sin egen.

Det är min första flagga och man vill ju göra den så bra som möjligt så jag ville få lite respons men okej...
Janathan
Pojklaget

Inläggav Klackkurden » 08 maj 2010, 12:52

Janathan skrev:
Gladden skrev:Janathan, jag tycker att du ska välja själv vad du vill göra. Det är din flagga och därför ska det vara ett motiv du vill ha, men självklart med DIF anknytning.

Det är min första flagga och man vill ju göra den så bra som möjligt så jag ville få lite respons men okej...

Håller med, om han nu vill ha hjälp/råd/tips/svar av andra så e de klart att han ska få det.
Klackkurden
Reservlaget

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren