Sofialäktarens videokanal

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Sofialäktaren - UCS och Fabrikens videokanal

Inläggav The Escapist » 02 maj 2011, 17:05

http://www.youtube.com/watch?v=KCjTJxYP ... ideo_title
Mäktig film från Trelleborg borta.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Uppsala » 03 maj 2011, 16:32

Jag är ledsen men jag tycker fan inte att det är några väl redigerade filmer som läggs upp. Jag hoppas DVDn blir annorlunda för 2 timmar flaggvift tror jag inte ens Albin tycker är kul. Filma på puben, filma runt och omkring arenan, på bussen, fula snutar, fulla supportrar vad fan som helst. Läktarkulturen innehåller så mycket mer en flaggvift och sång, få med det! Få en att längta tillbaka till matchen. För som det är nu så varje match likadan. Ser ingen skillnad på de olika klippen helt ärligt.

http://www.youtube.com/watch?v=XJHI96SgCKs - Otroligt jävla väl redigerad film, trotts att det är bajen. Det är nånting sånt jag vill ha.
Uppsala
Reservlaget

Inläggav Raevjaeveln » 04 maj 2011, 02:49

Uppsala skrev:Jag är ledsen men jag tycker fan inte att det är några väl redigerade filmer som läggs upp. Jag hoppas DVDn blir annorlunda för 2 timmar flaggvift tror jag inte ens Albin tycker är kul. Filma på puben, filma runt och omkring arenan, på bussen, fula snutar, fulla supportrar vad fan som helst. Läktarkulturen innehåller så mycket mer en flaggvift och sång, få med det! Få en att längta tillbaka till matchen. För som det är nu så varje match likadan. Ser ingen skillnad på de olika klippen helt ärligt.

http://www.youtube.com/watch?v=XJHI96SgCKs - Otroligt jävla väl redigerad film, trotts att det är bajen. Det är nånting sånt jag vill ha.

ÖS årsfilm blev f.ö. framröstad som bajens bästa film på nätet alla kategorier enligt Fansight. Så visst är den något att kika på och få inspiration ifrån.

Håller med dig också om att det är rätt lame att kolla på en minuts flaggvift och ramsor som "Djurgården djurgården djurgården" utan något särskilt tryck. Ta hellre fram färre klipp, men där något mer sevärt som bra tryck, röj eller hets finns med än att mjölka ur halvkeffa klipp från varje match. Hoppas DVD:n som införskaffas när den är klar innehåller en hel del klipp även utanför läktaren.

Dock ska du/ni som står bakom Sofialäktarens kanal ha cred för att tid läggs ned på detta.
Raevjaeveln
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 04 maj 2011, 23:40

Funderat länge på vad jag ska svara.
Tycker det är jävligt skönt att få lite respons och kritik, lättare att veta "hur man ligger till då".

Jag drar konceptet i stora drag:
Sofialäktarens youtube-kanal är egentligen tänkt att vara mest som pr inför DVDn och ett sätt att nå ut med rörlig bild på youtube så det finns något annat än dessa mobilkamera-filmerna inifrån klacken.

Det är rakt igenom en skildring av vad som hände på den senaste matchen.

DVDn har vi sagt att första året är enbart ett test och en enda lång lärdom. Vilka vinklar är bra att filma i, hur lång tid tar redigering, vad vill folk se och framförallt hur är intresset inom DIF för en återkommande års-dvd.
Ska jag göra en utvärdering så kan jag säga att vi konstaterat att det är åt helvete vad tid det tar att redigera och att man inte ska lita på tryckerier... Det är verkligen pinsamt dåligt att få ut den så här sent men men gjort är gjort och till nästa år blir det ändring på det.

Uppsala skrev:Jag är ledsen men jag tycker fan inte att det är några väl redigerade filmer som läggs upp. Jag hoppas DVDn blir annorlunda för 2 timmar flaggvift tror jag inte ens Albin tycker är kul. Filma på puben, filma runt och omkring arenan, på bussen, fula snutar, fulla supportrar vad fan som helst. Läktarkulturen innehåller så mycket mer en flaggvift och sång, få med det! Få en att längta tillbaka till matchen. För som det är nu så varje match likadan. Ser ingen skillnad på de olika klippen helt ärligt.

Det på kanalen är som sagt ingenting som ska vara välredigerat. Det kan väl hända att vi lägger ut någonting likt Tillbakablicken på Assyriska-matchen i framtiden men mer än så kommer det inte bli. Albin har nog inget problem med det :).
Jag tycker ärligt talat att vi har för lite sånt material på DVDn. Visst finns det tifofix, marscher, snutar och lite stickers och grejer men det är inte i några jättemängder. Detta har vi redan blivit bättre på i år enligt mig. Vi har en del riktigt sköna klipp från gnaget, kalmar och Norrköping (+ ca 30 tim med tifofix från JK-dagen).

Angående kanalen tycker jag det är roligare att få upp någonting, om så bara 1 min, än att inte ha någonting alls. I år har vi ju även fått upp filmer innan det funnits några bilder på varken JK eller UCS sida så då har det ju även funnits ett visst "nyhetsvärde".

Jag vill inte påstå att DVDn är dålig på något sett, för det är den inte. Dock får ni ta den för vad den är, ett test.
Mer info kommer under de närmaste dagarna...
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav BlueInn » 05 maj 2011, 15:37

The Escapist skrev:Angående kanalen tycker jag det är roligare att få upp någonting, om så bara 1 min, än att inte ha någonting alls. I år har vi ju även fått upp filmer innan det funnits några bilder på varken JK eller UCS sida så då har det ju även funnits ett visst "nyhetsvärde".

Håller helt med! Och tycker man att de korta filmerna är onödiga - kolla inte. Svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
BlueInn
Bänken

Inläggav Tha_Blue_saint » 05 maj 2011, 17:28

Vet att jag postat frågan på ett annat ställe men fick inget svar på den då. (Kan betyda något vad vet jag. ;))

Hur ser det ut med förhandsbokningarna vet att jag slängde iväg en bokning när det först kom upp. Men sedan dess har jag inte fått något svar. Så vet ju faktist inte ifall ni fått beställningen. Förstår att den inte är aktuell förns DvD'n finns ute. Men jag tycker en förhandsbokning betyder att man borde få DvD'n före den finns ute för försäljning.

Kanalen är grym! Fortsätt i samma stil.
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav mackinn » 09 maj 2011, 09:26

när kommer film från matchen mot hbk ?
Djurgårn tills jag dör.
mackinn
U21

Inläggav piotor » 14 maj 2011, 20:16

ÄNTLIGEN kommer man kunna köpa dvdn Sofialäktaren 2010 imorgon. 100 kr, säljs i anslutning till bortasektionen av UCS.
piotor
Moderator

Inläggav Anderssonss » 15 maj 2011, 17:14

piotor skrev:ÄNTLIGEN kommer man kunna köpa dvdn Sofialäktaren 2010 imorgon. 100 kr, säljs i anslutning till bortasektionen av UCS.

Hur många exemplar sålde ni?
Anderssonss
U21

Inläggav Albin » 15 maj 2011, 19:37

Anderssonss skrev:
piotor skrev:ÄNTLIGEN kommer man kunna köpa dvdn Sofialäktaren 2010 imorgon. 100 kr, säljs i anslutning till bortasektionen av UCS.

Hur många exemplar sålde ni?

Runt 30 st.
Lycka är att vara Djurgårdare
Användarvisningsbild
Albin
Moderator

Inläggav T_DIF » 15 maj 2011, 21:55

Går den att köpa och få hemskickad hit till nyköping? :)
T_DIF
Juniorerna

Inläggav Kamala » 16 maj 2011, 22:20

Hur går det med att få upp videos från Halmstad- och Geflematchen?

För övrigt kollade jag igenom filmen idag, helt okej var den. Skulle gärna se lite filmklipp från t.ex. bussar till bortamatcher och pubsamlingar osv också. Kanske något för 2011 års film? Sedan var det ju ett rätt bedrövligt läktarår förra året men tycker ändå ni lyckades få med alla godbitar på ett bra sett.
Fotboll på lördagar.
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 16 maj 2011, 22:32

Kamala skrev:Hur går det med att få upp videos från Halmstad- och Geflematchen?

För övrigt kollade jag igenom filmen idag, helt okej var den. Skulle gärna se lite filmklipp från t.ex. bussar till bortamatcher och pubsamlingar osv också. Kanske något för 2011 års film? Sedan var det ju ett rätt bedrövligt läktarår förra året men tycker ändå ni lyckades få med alla godbitar på ett bra sett.

Halmstad-videon går av någon anledning inte att lägga upp på youtube för närvarande av någon anledning... Jag jobbar på det. Gefle-videon håller på att redigeras borde vara uppe någon gång i mitten av veckan förhoppningsvis.

Kul att du gillade DVDn! Vi har som tidigare nämnts börjat fokusera mer på annat än bara vad som händer på läktaren i år och det känns redan nu som att vi har ett mer "innehållsrikt" material till nästa DVD.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Underdog » 16 maj 2011, 22:35

Hur många DVDer har ni tryckt upp? Är det många som beställer på internet eller tror ni det är lugnt att man väntar tills Mjällby, om ni säljer där, alternativt Elfsborg och skaffar sig en film?

Det kommer absolut finnas DVDer kvar både på Mjällby och Elfsborg.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav miccke » 17 maj 2011, 13:54

Filmen är riktigt trevlig! Bör införskaffas av alla!
miccke
Pojklaget

Inläggav The Escapist » 20 maj 2011, 13:43

Äntligen film från Halmstad uppe efter strul med Youtube.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Anderssonss » 20 maj 2011, 15:56

The Escapist skrev:

Äntligen film från Halmstad uppe efter strul med Youtube.

Härligt!
Anderssonss
U21

Inläggav Ankan » 21 maj 2011, 00:30

skön film. Dock är det så himla sorligt att se hur totalt inkapabla vi är att hålla ner tempot i sångerna. Det var ju bara för tydligt i slutet då dembo drar igång kamala. tar tre sekunder och låten sjungs i snabbspolning.
Blanda inte in mej i vårat förhållande
Ankan
Reservlaget

Inläggav T_DIF » 24 maj 2011, 12:16

förde över pengar för 3-4 dar sen och mailade samma dag och fråga ca hur lång tid det skulle ta innan man fick hem DVDn men fick aldrig nått svar så testar här, ca hur lång tid kommer det ta? :)
T_DIF
Juniorerna

Inläggav piotor » 24 maj 2011, 13:56

T_DIF skrev:förde över pengar för 3-4 dar sen och mailade samma dag och fråga ca hur lång tid det skulle ta innan man fick hem DVDn men fick aldrig nått svar så testar här, ca hur lång tid kommer det ta? :)

Skickas idag.
piotor
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren