Sofialäktarens videokanal

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Sofialäktaren 2010

Inläggav Luro » 10 feb 2011, 17:46

Gillar idén med filmen och kommer att köpa den. Men jag har en fråga: varför är det 2010 – det sämsta året på länge läktarmässigt - som dokumenteras? För det har väl inte kommit några liknande filmer tidigare?

Gör ni en film för varje år lär de hur som helst bli bättre och bättre. Förra året var som sagt botten på läktaren.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Tannen » 10 feb 2011, 18:12

Luro1 skrev:Gillar idén med filmen och kommer att köpa den. Men jag har en fråga: varför är det 2010 – det sämsta året på länge läktarmässigt - som dokumenteras? För det har väl inte kommit några liknande filmer tidigare?

Gör ni en film för varje år lär de hur som helst bli bättre och bättre. Förra året var som sagt botten på läktaren.

Vad ska det annars vara för år? Är väl första året som vår läktarkultur har följts med kamera under en hel säsong, känns ju dumt att lägga ner så mycket tid för att sedan inte använda videomaterialet till någonting
Och så dåligt har det inte varit om man kollar på kärnan, dvs röjet på vissa hemma/bortamatcher, t.ex. åtvid/kalmar osv borta. Kul att få se allt dokumenterat.

Cred!
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav Tha_Blue_saint » 10 feb 2011, 19:00

Tannen skrev:
Luro1 skrev:Gillar idén med filmen och kommer att köpa den. Men jag har en fråga: varför är det 2010 – det sämsta året på länge läktarmässigt - som dokumenteras? För det har väl inte kommit några liknande filmer tidigare?

Vad ska det annars vara för år? Är väl första året som vår läktarkultur har följts med kamera under en hel säsong, känns ju dumt att lägga ner så mycket tid för att sedan inte använda videomaterialet till någonting
Och så dåligt har det inte varit om man kollar på kärnan, dvs röjet på vissa hemma/bortamatcher, t.ex. åtvid/kalmar osv borta. Kul att få se allt dokumenterat.

Cred!

Precis så!
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 11 feb 2011, 01:51

Tanken bakom en läktarfilm har funnits ett tag, men det är först under 2010 vi dokumenterat det allra mesta kring våra matcher. Jag hoppas att det blir en tradition som klarar av att fullfölja under många år framöver, och att man kan spara varje årsvideo i bokhyllan framöver.

Det har ju tyvärr blivit en enorm försening på filmen, men det blir desto roligare att kolla på den nu. Tyvärr kan det bli så ibland när det gäller helt ideellt arbete. Den tillbakablick vi får se nu är riktigt kul, och en del målras (den där regniga 4-4 (?) matchen mot Elfsborg t.ex) tar mig tillbaka till det ögonblicket. Det är underbart att kolla på allt igen.

Jag som har haft mycket material på datorn och kunnat kolla lite i efterhand. Jag tycker att kritiken vi ger oss själva är överdriven. Det är självklart jättebra att vi strävar efter att vara bäst, men vi är inte SÅ dåliga som vi säger att vi är. Vi har fortfarande en hel del GALNA toppar och maler på helt ok. Förhoppningsvis utvecklas vi mer under året 2011 på Stadion och tar ett kliv framåt och blir ännu bättre.

Med det sagt: Nu är det nära. Vi ber om ursäkt för förseningen, men det bör bara vara någon vecka kvar tills den släpps..
piotor
Moderator

Inläggav Tha_Blue_saint » 11 feb 2011, 16:22

Piotor till oss som "förhandsbokat" filmen kommer det komma någon bekräftelse eller något liknande?
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav DIF_JNZ » 27 mar 2011, 20:10

Hur går det med filmen? Kollade aldrig vid ert bord på dom sista matcherna i elitserien, så jag såg aldrig om ni sålde den.
DIF_JNZ
U21

Inläggav piotor » 28 mar 2011, 00:17

Filmen är helt färdig och ska "bara" tryckas färdigt. I handel inom kort för alla att titta tillbaka på förra året.
piotor
Moderator

Inläggav The Escapist » 05 apr 2011, 20:04

http://www.youtube.com/user/Sofialaktaren?feature=mhum

Lite nytt börjar dyka upp på kanalen nu.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Luro » 07 apr 2011, 00:49

piotor skrev:Filmen är helt färdig och ska "bara" tryckas färdigt. I handel inom kort för alla att titta tillbaka på förra året.

Kommer man kunna köpa filmen i Kalmar eller på Stadionpremiären? Grymt sugen på den.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 09 apr 2011, 01:44

Luro1 skrev:
piotor skrev:Filmen är helt färdig och ska "bara" tryckas färdigt. I handel inom kort för alla att titta tillbaka på förra året.

Kommer man kunna köpa filmen i Kalmar eller på Stadionpremiären? Grymt sugen på den.

DVDn är på tryckning. Vi kan tyvärr inte säga något exakt datum på när den kommer kunna köpas men fortast möjligt är givetvis målsättningen.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav The Escapist » 09 apr 2011, 01:44

http://www.youtube.com/watch?v=tsELg0i5vNc

Lite från träningsmatchen mot Vasalund.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Re: Sofialäktaren - UCS och Fabrikens videokanal

Inläggav The Escapist » 17 apr 2011, 18:04

http://www.youtube.com/watch?v=gLIdyzz2 ... ideo_title

Sofialäktaren uppdaterad med lite från Kalmar.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav The Escapist » 18 apr 2011, 15:55

http://www.youtube.com/watch?v=HbGSCS5r ... ture=inbox

Sofialäktaren med 13 sköna minuter från Malmö.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav BlueInn » 18 apr 2011, 17:04

Sjukt feta videoklipp från Sofialäktaren hittills under säsongen, keep it up!
Användarvisningsbild
BlueInn
Bänken

Inläggav Kamala » 18 apr 2011, 17:23

BlueInn skrev:Sjukt feta videoklipp från Sofialäktaren hittills under säsongen, keep it up!

Instämmer helt och hållet. Riktigt sköna klipp och hoppas att ni kan fortsätta ladda upp filmer från alla säsongens matcher.
Fotboll på lördagar.
Användarvisningsbild
Kamala
Rekommenderad forumit

Inläggav lajjnus » 18 apr 2011, 17:24

The Escapist skrev:http://www.youtube.com/watch?v=HbGSCS5rBcs&lc=hCtASVRzyOqr5o_RMQAScGmXbvXmPG6xKD2MPPGYAQM&feature=inbox

Sofialäktaren med 13 sköna minuter från Malmö.

Rivers of babylon i rätt takt, mums.
Användarvisningsbild
lajjnus
Reservlaget

Inläggav The Escapist » 21 apr 2011, 18:51

Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav The Escapist » 24 apr 2011, 23:40

http://www.youtube.com/watch?v=UAinDVPJMMM

10 min från Norrköping på Sofialäktaren.
När man klipper ihop det så här blir det ganska missvisande ärligt talat...
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Underdog » 24 apr 2011, 23:45

DVDn har varit på tryckning typ 2-3 veckor nu, när kommer den?
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 25 apr 2011, 00:56

The Escapist skrev:http://www.youtube.com/watch?v=UAinDVPJMMM

10 min från Norrköping på Sofialäktaren.
När man klipper ihop det så här blir det ganska missvisande ärligt talat...

Äh, vi var inte så dåliga som några vill få det att låta idag. Det var en helt okey dag på läktaren. Varken mer eller mindre.

Underdog: Problem med leverantören som inte hållt vad de lovat. En lösning är på G men det är galet pinsamt att den inte är ute för försäljning än. Det skulle den liksom ha varit för ett halvår sen.. säger inget annat än att det kommer info när den väl är färdig.
piotor
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren