UCS

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: UCS

Inläggav The Escapist » 03 jan 2014, 18:13

Danne55 skrev:Spännande att se UCS igen. Hoppas på röj, sång och såklart lite protesterande ramsor. Dessutom antar jag att vi till slut får se en upp-och-ned-vänd banderoll på en DIF-läktare (har kanske förekommit men kan inte komma på något på rak arm som jag sett under mina aktiva läktarår).

Bild
:)
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Danne55 » 03 jan 2014, 20:00

The Escapist skrev:
Danne55 skrev:...

(BILD)

Oj, den bilden hittade du snabbt! Strålande! Måste varit ett par år sedan den banderollen hängde på alla matcher. Men då hoppas vi på en repris på måndag (även om det nu verkar som om Abbe eventuellt avgått?).
Danne55
Juniorerna

Inläggav Luro » 03 jan 2014, 20:11

Danne55 skrev:
The Escapist skrev:
Danne55 skrev:...

(BILD)

Oj, den bilden hittade du snabbt! Strålande! Måste varit ett par år sedan den banderollen hängde på alla matcher. Men då hoppas vi på en repris på måndag (även om det nu verkar som om Abbe eventuellt avgått?).

Bild
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav D.F.I. » 03 jan 2014, 21:15

Abbe avgår?

Antar UCS fick veta först av alla, men är lite osäker om några detaljer: *Kommer UCS tillbaks till hockeyn mera, utöver JK dagen? *Sen står det "Abbe Törsleff kommer således arbeta genom Säkerhetsbolaget och ha sin anställning där." Hur ställer sig gruppen till detta?

http://www2.difhockey.se/forum/viewtopi ... start=6045

Djurgården Hockey är klar med processen kring hur vi framöver ska jobba med säkerhets- och supporterfrågor.

Den första frågan som genomsyrat de senaste åren har varit bristen på kommunikation och information gällande dessa frågor. Detta har bl a föranlett att spekulationer och påståenden blivit obesvarade vilket inneburit en rad missförstånd. Vi kommer ändra rutinerna så till vida att vår publik- och evenemangsansvarig, Jesper Björck, som redan kommunicerar en hel del med supportrar, från och med nu även kommer att ansvara för säkerhetsfrågor. På så sätt tror vi att oklarheter och irritationer får rättmätiga svar inom ett rimligt tidsperspektiv.

Som nämnts tidigare har vi gjort en översyn över hur Djurgården Fotboll arbetar med dessa frågor. Mats Jonsson har förmedlat en tydlig bild av hur bra, renodlad och framgångsrik relationen är mellan Djurgården Fotboll i egenskap som arrangör och Säkerhetsbolaget som leverantör. Vi har också förhört oss om hur det fortlöpande samarbetet fungerar mellan Djurgården Fotboll och Säkerhetsbolaget där samtliga aktörer har konstaterat att det team som bildats har tydliga avgränsningar gällande roller och ansvarsfördelningen. Detta har lett till en tydlig organisation i förhållande beställare-leverantör vilket sammantaget borgat för en bra helhet.

Djurgården Hockey har en organisationsuppbyggnad i dessa frågor som kan uppfattas som en sammanblandning mellan oss i egenskap som arrangör och säkerhetsbolaget som leverantör. Trots tydliga interna rutiner och uppföljningar har förfarandet inte alla gånger varit begripliga för utomstående vilket skapat en otydlighet och ifrågasättande. Vi har även ställt Djurgården Fotbolls organisation i relation till Djurgården Hockeys vilket i sammanhanget är relevant då resurserna både ekonomiskt och personellt skiljer sig. Vi har funnit att Mats Jonsson och Jesper Björck till delar har snarlika arbetsuppgifter i sina evenemangstjänster.

Mats Jonsson och Abbe Törsleff har lovordat upplägget med Djurgården Fotboll och förordar ett snarlikt upplägg med Djurgården Hockey för att renodla ansvars- och sakfrågor. Mot bakgrund av översynen och Djurgården Hockeys förutsättningar ser vi det som naturligt att Jesper Björck i sin nuvarande roll axlar säkerhetsansvaret. Abbe Törsleff kommer således arbeta genom Säkerhetsbolaget och ha sin anställning där.

Då dessa frågor diskuteras sedan en tid tillbaka har Abbe Törsleff, Jesper Björck och jag redan påbörjat arbetet med hur arrangörs- och leverantörsrutinerna ska fungera ur ett hockeyperspektiv. Vidare så har Mats Jonsson tillfrågats, och även tackat ja, till att under en tid bistå Jesper Björck med sin kompetens och erfarenhet i dessa frågor vilket vi är tacksamma för. Vi ser det som en framgångsfaktor att harmonisera Djurgården Hockeys och Djurgården Fotbolls arbetsupplägg gällande publikservice då många av våra supportrar besöker våra olika arrangemang. Ambitionen är att man inte ska uppleva några faktiska skillnader oavsett man går på fotboll eller hockey.

Denna nyordning träder i kraft per omgående vilket innebär att Jesper Björck övertar säkerhetsansvaret och Abbe Törsleff slutar sin anställning i Djurgården Hockey. Det är vår förhoppning att den arrangörs- och leverantörsrelation som finns i Djurgården Fotboll och fungerar väl även ska bli verklighet i Djurgården Hockey.

Vänligen
Jenny
We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav Garborg » 03 jan 2014, 21:59

D.F.I. skrev:Abbe avgår?

Antar UCS fick veta först av alla, men är lite osäker om några detaljer: *Kommer UCS tillbaks till hockeyn mera, utöver JK dagen? *Sen står det "Abbe Törsleff kommer således arbeta genom Säkerhetsbolaget och ha sin anställning där." Hur ställer sig gruppen till detta?

http://www2.difhockey.se/forum/viewtopi ... start=6045

Nu talar inte jag för UCS, men baserat på tidigare uttalanden så är det inte bara Abbe som är problemet, detta är ett steg i rätt riktning men det kommer nog att krävas lite mer från DIF innan förtroendet kommer tillbaka.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Pjim0 » 03 apr 2014, 18:45

Kommer ni sälja Sofialäktaren tjocktröjan i halvtid mot Halmstad?
Pjim0
U21

Inläggav mackinn » 03 apr 2014, 19:03

Pjim0 skrev:Kommer ni sälja Sofialäktaren tjocktröjan i halvtid mot Halmstad?

Och om ni gör det, kommer man kunna betala med kort som förut?
Djurgårn tills jag dör.
mackinn
U21

Inläggav piotor » 04 apr 2014, 02:28

Jag vet faktiskt inte om vi kommer att ha souvenirförsäljning eller ej mot Halmstad. Återkommer när vi bestämt något, just nu är vår souvenirförsäljning det sista jag tänker på.
piotor
Moderator

Inläggav Luro » 17 apr 2014, 23:33

Om någon missat så finns numera den här halsduken på UCS souvenirbord på hemmamatcher.
Bild
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav M14 » 18 apr 2014, 23:48

Luro skrev:Om någon missat så finns numera den här halsduken på UCS souvenirbord på hemmamatcher.
[imghttps://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/p403x403/1374797_632307943523892_1158489393953920078_n.jpg[/img]

Fy fan vad snygg den är.
M14
Rekommenderad forumit

Inläggav Lucas40 » 20 apr 2014, 13:15

Jag skulle beställa från eran hemsida
Och jag mailade er för att ställa frågor och fick inget svar tbx men kan någon hjälpa mig om hur man beställer stickers
Lucas40
Pojklaget

Inläggav Nohorv » 20 apr 2014, 15:14

Lucas40 skrev:Jag skulle beställa från eran hemsida
Och jag mailade er för att ställa frågor och fick inget svar tbx men kan någon hjälpa mig om hur man beställer stickers

Du skickar hur många buntar du vill ha (20 i varje) och ifall du vill ha något speciellt motiv till ultracaossthlm@gmail.com. De skickar sedan var du ska sätta in pengarna och efter det postas de hem till dig.
Fett med inte bajen
Nohorv
U21

Inläggav Nohorv » 20 apr 2014, 17:43

Kommer det nya stickers inom kort?
Fett med inte bajen
Nohorv
U21

Inläggav NitroZ » 20 apr 2014, 19:56

Är det ni, UCS som säljer "Sofialäktaren" tröjan? Hittar ingen info om den någonstans och den är ruskigt jävla snygg. Vad kostar den?
NitroZ
Juniorerna

Inläggav NitroZ » 20 apr 2014, 20:00

Efter att läst ett par inlägg här över ser jag att frågan var lite dum hehe. Dock kvar står frågan hur mycket den kostar och om den finns för försäljning fortfarande? Tänkte nu mot BP tex.
NitroZ
Juniorerna

Inläggav Lurifix » 20 apr 2014, 20:10

NitroZ skrev:Efter att läst ett par inlägg här över ser jag att frågan var lite dum hehe. Dock kvar står frågan hur mycket den kostar och om den finns för försäljning fortfarande? Tänkte nu mot BP tex.

350kr kostar den och den lär säljas tills den tar slut
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 23 apr 2014, 19:34

Lurifix skrev:
NitroZ skrev:Efter att läst ett par inlägg här över ser jag att frågan var lite dum hehe. Dock kvar står frågan hur mycket den kostar och om den finns för försäljning fortfarande? Tänkte nu mot BP tex.

Yes, vi står i vanlig ordning vid A216.
piotor
Moderator

Inläggav Pjim0 » 07 maj 2014, 10:12

piotor skrev:
Lurifix skrev:

Yes, vi står i vanlig ordning vid A216.

Kommer det finnas storlek M på sofialäktaren tjocktröjan tillgänglig i pausen mot Kalmar?
Pjim0
U21

Inläggav Leijon » 11 maj 2014, 13:42

Vet inte om det har varit uppe tidigare, men lite lustigt vare allt.

Bild
(Stadin Kingit - HIFK)
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon
Rekommenderad forumit

Inläggav d-time » 11 maj 2014, 18:29

Hur står sig UCS som gruppering gällande "Speziale libero" som har skapat en del rubriker?
d-time
Pojklaget

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren