UCS

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: UCS

Inläggav inloss » 29 okt 2013, 05:38

Satt på 126 i söndags och hörde "skramlet" trots att det var en sedel kampanj. Dock så såg jag inga hinkar vilket jag tycker är tråkigt då jag var bered att droppa en hundring i hinken.
Antar att det fortfarande inte har löst sig att ta sig runt hela arenan..
inloss
U21

Inläggav piotor » 29 okt 2013, 18:00

inloss skrev:Satt på 126 i söndags och hörde "skramlet" trots att det var en sedel kampanj. Dock så såg jag inga hinkar vilket jag tycker är tråkigt då jag var bered att droppa en hundring i hinken.

Vart är 126? Östra nedre prioriterades bort ganska ordentligt sist för att det brukar vara rätt uselt där, fokus lades på andra sektioner istället.
piotor
Moderator

Inläggav inloss » 02 nov 2013, 16:22

piotor skrev:
inloss skrev:Satt på 126 i söndags och hörde "skramlet" trots att det var en sedel kampanj. Dock så såg jag inga hinkar vilket jag tycker är tråkigt då jag var bered att droppa en hundring i hinken.

Vart är 126? Östra nedre prioriterades bort ganska ordentligt sist för att det brukar vara rätt uselt där, fokus lades på andra sektioner istället.

126 är ganska mitt på planen, trist att folket inte ger något där då många av dom har extremt mycket pengar. Hoppas dom ger på något annat sätt då
inloss
U21

Inläggav einar » 04 nov 2013, 18:43

Hur anmäler man intresse till CK?
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav Fredde » 04 nov 2013, 22:13

einar skrev:Hur anmäler man intresse till CK?

När det gäller CK går det bra att PMa mig eller skicka ett mail till ultracaossthlm@gmail.com
Fredde
Juniorerna

Inläggav Wille1891 » 12 nov 2013, 23:12

Fan vad ni är saknade på hockeyn! Det är fan katastrof nu.
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav EVK » 13 nov 2013, 02:24

Wille1891 skrev:Fan vad ni är saknade på hockeyn! Det är fan katastrof nu.

Instämmer! Men det värsta är att vi inte har nått botten än tydligen. Blir successivt sämre hela tiden. Ni får säkert den här frågan hela tiden, men finns det någon dialog överhuvudtaget? Och i så fall, hur ser den ut? Går det framåt? Ett officiellt utlåtande vore nog bra, om det inte redan har gjorts och jag missat det?
Användarvisningsbild
EVK
Reservlaget

Inläggav einar » 18 nov 2013, 18:05

Enligt min uppfattning är det väl att säkerhetsansvarige för hockeyn är oense med ucs
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav ante11dif » 25 nov 2013, 15:13

Vi behöver er otroligt mycket i hockeyn! Kom tillbaka
ante11dif
Pojklaget

Inläggav Garborg » 25 nov 2013, 21:35

ante11dif skrev:Vi behöver er otroligt mycket i hockeyn! Kom tillbaka

Det här har tagits upp så många gånger, dem kommer tillbaka när situationen med DIFhockey har lösts sig, att folk vädjar på forumet efter varje hockeymatch kommer inte göra någon skillnad.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Wille1891 » 25 nov 2013, 22:19

Vet inte om detta redan är allmänt eller något och jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska ta det i men men.. Min kompis farsa är polis. Enligt han så gick pyrotestet på Friends bra. Pyroteknisk rök ska inte vara farligt så länge man inte er på arenan i mer än 5 timmar (?). Dock är nödbloss inte bra för synen. Jag ber om ursäkt om detta redan var något man kommit ut med.. Hur som helst så var det mest positivt!
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav August_OH » 25 nov 2013, 22:24

Wille1891 skrev:Vet inte om detta redan är allmänt eller något och jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska ta det i men men.. Min kompis farsa är polis. Enligt han så gick pyrotestet på Friends bra. Pyroteknisk rök ska inte vara farligt så länge man inte er på arenan i mer än 5 timmar (?). Dock är nödbloss inte bra för synen. Jag ber om ursäkt om detta redan var något man kommit ut med.. Hur som helst så var det mest positivt!

http://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Geme ... yroteknik/

Där har du resultaten från testerna!
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 25 nov 2013, 23:26

August_OH skrev:
Wille1891 skrev:Vet inte om detta redan är allmänt eller något och jag vet inte riktigt i vilken tråd jag ska ta det i men men.. Min kompis farsa är polis. Enligt han så gick pyrotestet på Friends bra. Pyroteknisk rök ska inte vara farligt så länge man inte er på arenan i mer än 5 timmar (?). Dock är nödbloss inte bra för synen. Jag ber om ursäkt om detta redan var något man kommit ut med.. Hur som helst så var det mest positivt!

på försök tillåta legal pyroteknik i en ”safezone” med utbildad personal.

Det moderna svenska samhället summerat i en bajsnödig mening...
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Miike » 26 nov 2013, 14:07

The Escapist skrev:
August_OH skrev:

på försök tillåta legal pyroteknik i en ”safezone” med utbildad personal.

Det moderna svenska samhället summerat i en bajsnödig mening...

Ey, det är det värt om DIF inte går 8-siffrigt back..
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Wille1891 » 26 nov 2013, 15:29

Hade ganska så rätt iaf..
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav Agart1891 » 27 nov 2013, 16:00

Jag skrev såhär på DIF hockey forum men fick inge vidare respons så jag gör ett försök här.

Om vi leker med tanken att DIF sett vad som hänt på läktaren i år, läst inläggen på div. forum och äntligen kommit till insikt att Abbe måste bort. Vi antar att de vaknat till och insett att vi haft rätt hela tiden. Det är inte lätt att sparka folk hur som helst i Sverige. Sedan finns dessutom risken att Abbe springer till Aftonbladet och grinar ut "huliganer gjorde så jag fick sparken". Räkna med att kvällstidningarna skulle älska den vinklingen. Det gäller alltså för DIF Hockey att ha rejält på fötterna om man ska göra sig av med honom! Frågan är alltså vad svarar Jenny när löpsedelskåta aftonhoran kör upp en mic i ansiktet på henne?
"Jo för över ett år sen hade vi några möten och en annan supporter ringde inte tillbaka plus att det har varit många missnöjda på vårat forum.."
Det måste se ut som ett rimligt alternativ även för de oinvigda.
Beslutet måste få validitet!!
Det gäller även om DIF hockey inte insett att Abbe måste bort, än.

Så hur får vi en validitet som håller för en kritisk granskning? Ja, möten är ju alltid ett sett men har det en gång kört fast så är det inte ovanligt att folk tröttar och tappar suget att ta upp det.
Så mitt förslag är att vi tar fram en namnlista, där vi förklarar att vi som medlemmar, fans och kunder inte har förtroende för Abbe längre. Vi vill inte ha honom kvar i organisationen, punkt. Inte mer invecklat än så och inga möten kommer ändra på hur vi ser på saken.

Då kan DIF inte komma och säga att vi inte kommunicerar..
Agart1891
Juniorerna

Inläggav einar » 02 dec 2013, 18:16

Vad är skillnaden på Supras och Ultras? Och om det är samma, varför ha 2 grupper?
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav Underdog » 02 dec 2013, 18:28

einar skrev:Vad är skillnaden på Supras och Ultras? Och om det är samma, varför ha 2 grupper?

Enda skillnaden ligger ju i namnet, supras är en sammanslagning av orden supportrar och ultras. Kan väl finnas många orsaker varför vissa lag har två grupper eller fler.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav einar » 06 dec 2013, 17:56

Vad anser ni om att ha flera grupperingar, funkar det bättre nu än vad det gjorde med fabriken osv?
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav Martin51 » 11 dec 2013, 12:17

einar skrev:Vad anser ni om att ha flera grupperingar, funkar det bättre nu än vad det gjorde med fabriken osv?

Varför skulle vi behöva det? UCS är inte direkt super stora i alla fall?
Martin51
Reservlaget

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren