UCS

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: UCS

Inläggav blaze » 18 mar 2011, 20:26

Såg en "Anti-gnaget" stickers i Italien på en skidort haha. DIF är överallt
Användarvisningsbild
blaze
Juniorerna

Inläggav järnkaminen95 » 19 mar 2011, 13:21

blaze skrev:Såg en "Anti-gnaget" stickers i Italien på en skidort haha. DIF är överallt

Haha fan vad härligt!
järnkaminen95
Juniorerna

Inläggav socialkompetens » 24 mar 2011, 01:28

Har en fråga angående de stickers som finns att köpa.
Kommer ni även att sälja dessa under premiärmatchen? Saken är den att jag inte längre är bosatt i 08-området, och inte har haft chansen att ta mig ner till Stockholm under slutspelet.

De matcher jag var på plats så hade jag totalt glömt bort att ni krängde stickers.

Svar uppskattas verkligen, då jag har planer på att köpa ett redigt gäng stickers.
Tack på förhand!
socialkompetens
Pojklaget

Inläggav piotor » 24 mar 2011, 01:49

socialkompetens skrev:Har en fråga angående de stickers som finns att köpa.
Kommer ni även att sälja dessa under premiärmatchen? Saken är den att jag inte längre är bosatt i 08-området, och inte har haft chansen att ta mig ner till Stockholm under slutspelet.

De matcher jag var på plats så hade jag totalt glömt bort att ni krängde stickers.

Svar uppskattas verkligen, då jag har planer på att köpa ett redigt gäng stickers.
Tack på förhand!

Yes, de lär säljas på premiärmatchen.
piotor
Moderator

Inläggav socialkompetens » 24 mar 2011, 20:54

piotor skrev:

Tack på förhand!

Du räddade min dag/kväll/vecka!
Jag kommer väl inte missa vart ni står och säljer om vi säger så? :)
socialkompetens
Pojklaget

Inläggav piotor » 24 mar 2011, 22:52

socialkompetens skrev:
piotor skrev:

Tack på förhand!

På Råsunda brukar vi stå i anknytning till JK under gaten, då hittar oss nog om du letar lite!
piotor
Moderator

Inläggav socialkompetens » 24 mar 2011, 23:07

piotor skrev:
socialkompetens skrev:
piotor skrev:

Tack på förhand!

På Råsunda brukar vi stå i anknytning till JK under gaten, då hittar oss nog om du letar lite!

Underbart!
tack ska du ha.
socialkompetens
Pojklaget

Inläggav piotor » 13 apr 2011, 16:55

Under säsongen 2009 introducerade vi Caos Kids för att ta tillvara på yngre personers intresse för ultraskulturen och brinnande engagemang för Djurgården. Ett engagemang de tidigare kanske inte kunnat få utlopp för i avsaknad av en ultrasgruppering för personer under 18 år.

Genom Caos Kids har våra medlemmar skapat en stark gemenskap med härliga minnen, en bättre organisation vilket underlättat bortaresandet och samlingar samt kunnat bidra till bättre stämning på matcherna.

Caos Kids fungerar som en naturlig inkörsport till Ultra Caos Stockholm och nu när en majoritet av den första årgången av CK-medlemmar är på väg att uppnå pubålder och visat upp en fin mognad öppnar det upp utrymme för nyrekrytering. Denna generationsväxling ger oss möjlighet att vägleda och inspirera nya ungdomar i rätt riktning på Sofialäktaren. Är du intresserad av att vara en del av nästa generation CK? Skicka iväg ett mail till medlem@ultracaossthlm.se där du berättar lite kortfattat om dig själv, eller presentera dig för någon gruppmedlem vid tillfälle

http://ultracaossthlm.se/2011/04/the-kids-are-alright/
piotor
Moderator

Inläggav DIFanatic » 14 apr 2011, 22:43

piotor skrev:Under säsongen 2009 introducerade vi Caos Kids för att ta tillvara på yngre personers intresse för ultraskulturen och brinnande engagemang för Djurgården. Ett engagemang de tidigare kanske inte kunnat få utlopp för i avsaknad av en ultrasgruppering för personer under 18 år.

Genom Caos Kids har våra medlemmar skapat en stark gemenskap med härliga minnen, en bättre organisation vilket underlättat bortaresandet och samlingar samt kunnat bidra till bättre stämning på matcherna.

Caos Kids fungerar som en naturlig inkörsport till Ultra Caos Stockholm och nu när en majoritet av den första årgången av CK-medlemmar är på väg att uppnå pubålder och visat upp en fin mognad öppnar det upp utrymme för nyrekrytering. Denna generationsväxling ger oss möjlighet att vägleda och inspirera nya ungdomar i rätt riktning på Sofialäktaren. Är du intresserad av att vara en del av nästa generation CK? Skicka iväg ett mail till medlem@ultracaossthlm.se där du berättar lite kortfattat om dig själv, eller presentera dig för någon gruppmedlem vid tillfälle

http://ultracaossthlm.se/2011/04/the-kids-are-alright/

Jag har skickat mail..saken är dock att min dator var lite trög och oförutsägbar..så jag var lite osäker om mailet kom fram till er...
Jag vet jag är säker, jag är Djurgårn tills jag dör! I AM DIFanatic! ALLT FÖR DIF!
Användarvisningsbild
DIFanatic
U21

Inläggav Sturan » 17 apr 2011, 02:43

Står på UCS hemsida att man kan beställa "stickers"

Hur går det till?
Slängde iväg ett mail men fick inget svar.
Sturan
Juniorerna

Inläggav firrrenDIF » 17 apr 2011, 11:26

Sturan skrev:Står på UCS hemsida att man kan beställa "stickers"

Hur går det till?
Slängde iväg ett mail men fick inget svar.

Du mailar sen får du svar med kontonummer, sen överför du pengar sen skickas prylarna.
firrrenDIF
U21

Inläggav Ankan » 03 maj 2011, 15:23

Jag undrar om UCS/Fabriken har något samarbete med någon icke-svensk ultrasgrupp.
Jag har hört att bajen har samarbete med roma, och malmö med köpenhamn. Stämmer det, eller är jag helt ute och cyklar?
Blanda inte in mej i vårat förhållande
Ankan
Reservlaget

Inläggav Pulcawoot » 03 maj 2011, 15:29

Ankan skrev:Jag undrar om UCS/Fabriken har något samarbete med någon icke-svensk ultrasgrupp.
Jag har hört att bajen har samarbete med roma, och malmö med köpenhamn. Stämmer det, eller är jag helt ute och cyklar?

Tvivlar starkt på att Malmö "samarbetar" med Köpenhamn då det är Helsingborg som har starka kopplingar till den danska huvudstaden.
I Hope, I Think, I Know
Användarvisningsbild
Pulcawoot
Reservlaget

Inläggav Fernis » 03 maj 2011, 15:30

Ankan skrev:Jag undrar om UCS/Fabriken har något samarbete med någon icke-svensk ultrasgrupp.

Du har lite fel där Ankan. Bajen - Roma har jag faktiskt ingen koll på. Men jag vet att det är Helsingborg som har friendship med Köpenhamn och inte Malmö. EDIT: Pulcawoot var lite snabbare på skicka knappen.
Senast redigerad av Fernis 03 maj 2011, 19:51, redigerad totalt 1 gång.
Fernis
Reservlaget

Inläggav Bias » 03 maj 2011, 15:46

Jag tror att IFK Göteborg har ett sorts utbyte med en tysk klubb också.
Bias
U21

Inläggav DIFBåstad » 03 maj 2011, 16:33

Bias skrev:Jag tror att IFK Göteborg har ett sorts utbyte med en tysk klubb också.

Tror att en polare som är med i deras supras sa att det är FC Nürnberg.
DIFBåstad
U21

Inläggav antonio » 03 maj 2011, 16:50

Helsingborg har samarbete med köpenhamn och malmö med brönby.
antonio
Reservlaget

Inläggav Dögrävarn » 03 maj 2011, 19:31

antonio skrev:Helsingborg har samarbete med köpenhamn och malmö med brönby.

Källa på Mff-Bröndby? Varför är matcherna mellan dem ofta väldigt stökiga, tex i vintras om det har så starka band emellan varandra? Vad jag har förstått är det bara en myt.
Dögrävarn
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 03 maj 2011, 19:49

Helsingborg och CPH är väl idag den tydligaste kopplingen. Dels genom deras firmor och nu har även Ultras-grupperna hakat på. Urban Crew och Bortom Sans har friendship.

Själv är jag lite tveksam till friendships. Det blir lätt pajas i längden. Just CPH - Helsingborg är ju ett typexempel på hur fel det kan bli.Urban Crew har alltså samarbete med Bortom Sans och Hamburg-gruppen Chosen Few. Samtidigt som även UN har samarbete med en annan Hamburg-gruppering, Poptown...
Helsingborg och aik har alltså kontakter den vägen vilket blir lite fult.

Hammarby har kontakter med en rad olika grupper tack vare Bara Bajare och Hällbom som typ har kontakter i hela jävla Europa.

Malmö och Bröndby har klippt alla sina band sen ett antal år tillbaks när Inferno Bröndby lades ner och blev Alpha Bröndby. Det var rätt stökigt lagen emellan i våras under en träningsmatch.

Vet inte vad den här diskussionen gör i den här tråden men jag kanske redde ut något för någon...
UCS får väl kommentera vidare.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav piotor » 03 maj 2011, 23:33

The Escapist skrev:
Själv är jag lite tveksam till friendships. Det blir lätt pajas i längden. Just CPH - Helsingborg är ju ett typexempel på hur fel det kan bli.Urban Crew har alltså samarbete med Bortom Sans och Hamburg-gruppen Chosen Few. Samtidigt som även UN har samarbete med en annan Hamburg-gruppering, Poptown...
Helsingborg och aik har alltså kontakter den vägen vilket blir lite fult.

Vill man gå den vägen så kan man ju även tänka:
Göteborg - Nürnberg - Rapid - Bajen...

UCS har inget friendship, men bra personliga kontakter med lite folk.
piotor
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren