UCS

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: UCS

Inläggav Luro » 11 jul 2013, 19:00

Huvudstaden skrev:Jag måste bara fråga, vad heter typsnittet UCS uteslutande använder sig av på banderoller med budskap. Känner igen den från många polska läktare, och den är ju TVÄRFET.

Typsnittet är "Ultras Liberi" och kommer som namnet avslöjar från de italienska läktarna där många använt sig av/använder typsnittet och varianter av det.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Huvudstaden » 11 jul 2013, 19:12

Luro skrev:
Huvudstaden skrev:Jag måste bara fråga, vad heter typsnittet UCS uteslutande använder sig av på banderoller med budskap. Känner igen den från många polska läktare, och den är ju TVÄRFET.

Typsnittet är "Ultras Liberi" och kommer som namnet avslöjar från de italienska läktarna där många använt sig av/använder typsnittet och varianter av det.

Bugar och tackar!
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav Difarn_ek » 26 jul 2013, 15:52

Kommer UCS sälja Stickers på Helsingborg matchen? Var kommer dom stå på Tele 2?
Vi ska upp i år!
Difarn_ek
Pojklaget

Inläggav piotor » 28 jul 2013, 13:18

Difarn_ek skrev:Kommer UCS sälja Stickers på Helsingborg matchen? Var kommer dom stå på Tele 2?

Ja, vi säljer på alla hemmamatcher. Återkommer med tydligare info om var vi kommer stå, vi kommer i alla fall ha två försäljningsställen - ett bord i klackbaren och ett på ett ställe som u18 kan ta sig till.
piotor
Moderator

Inläggav August_OH » 28 jul 2013, 22:00

piotor skrev:
Difarn_ek skrev:Kommer UCS sälja Stickers på Helsingborg matchen? Var kommer dom stå på Tele 2?

Ja, vi säljer på alla hemmamatcher. Återkommer med tydligare info om var vi kommer stå, vi kommer i alla fall ha två försäljningsställen - ett bord i klackbaren och ett på ett ställe som u18 kan ta sig till.

Var det 18 i klackbaren?
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Inläggav Underdog » 28 jul 2013, 22:29

August_OH skrev:
piotor skrev:

Var det 18 i klackbaren?

Är 20-års gräns men verkar vara ganska slappt. Jag har en polare som e under 20 som kom in men en annan blev nekad av samma vakt 2 minuter senare, innan match var det dock bara traska in när det börja välla in folk. Antar att det var samma i paus.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 04 aug 2013, 20:04

UCS kommer sälja souvenirer på två ställen imorgon. I klackpuben på våning 4, samt på våning 5 vid skylten A216 som ligger nära den västra läktaren. Du når våning 4 genom att gå via gaterna inne på Sofialäktaren. Våning 5 når du genom att gå upp längst upp på läktaren till glasdörrarna.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Garborg » 04 aug 2013, 21:28

Har en fråga, vad tycker ni i UCS om att UB (Vrakens ultras) säljer sticker med gruppens motiv på?
Jag tycker att det känns lite mysko att sälja till folk som inte har något med gruppen att göra.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Luro » 04 aug 2013, 22:33

Garborg skrev:Har en fråga, vad tycker ni i UCS om att UB (Vrakens ultras) säljer sticker med gruppens motiv på?
Jag tycker att det känns lite mysko att sälja till folk som inte har något med gruppen att göra.

Ja det är väl inget man går sömnlös och funderar över, men personligen skulle jag tycka att det var konstigt om någon från Jönköping går och reppar ens grupp på gator och torg. Eller vem som helst som inte har en koppling till gruppen för den delen. Sen är det ju bara klistermärken förvisso...
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Garborg » 05 aug 2013, 00:21

Luro skrev:
Garborg skrev:Har en fråga, vad tycker ni i UCS om att UB (Vrakens ultras) säljer sticker med gruppens motiv på?

Ja det är väl inget man går sömnlös och funderar över, men personligen skulle jag tycka att det var konstigt om någon från Jönköping går och reppar ens grupp på gator och torg. Eller vem som helst som inte har en koppling till gruppen för den delen. Sen är det ju bara klistermärken förvisso...

Nej absolut ingenting att gå sömnlös över, snubblade bara in på en twitter när jag såg bilder på det och tyckte att det var lite märkligt.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Alaska » 07 aug 2013, 22:04

Två frågor!

Kommer ni finnas på plats och sälja stickers/pins på lördag?
Och har ni pins kvar? Det är den finaste gåvan, klart mamma
ska få en sådan!
Användarvisningsbild
Alaska
Juniorerna

Inläggav piotor » 07 aug 2013, 23:00

Alaska skrev:Två frågor!

Kommer ni finnas på plats och sälja stickers/pins på lördag?
Och har ni pins kvar? Det är den finaste gåvan, klart mamma
ska få en sådan!

Ja och ja! Antagligen samma ställen som sist. I klackbaren på våning fyra och på våning fem (utgång glasdörrarna från läktaren) vid skylten A216.
piotor
Moderator

Inläggav Spasm » 08 aug 2013, 23:57

Finns det ex kvar av Sofialäktaren 2010 samt 2011?
Användarvisningsbild
Spasm
Juniorerna

Inläggav alltid_oavsett » 09 aug 2013, 00:07

Jobbas det på en ny webbsida? Bara lite nyfiken.. inte för att det ens är någon speciellt viktig sak att ha som en liten gruppering heller kanske.
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav piotor » 09 aug 2013, 00:44

Spasm - nej, tyvärr. Får se om det blir aktuellt nån gång i framtiden, eller om vi gör dom tillgängliga för allmänheten.. vi får se. Om det skulle hända så ser vi till att informera.

alltid_oavsett - nja. Fokus ligger på annat men självklart borde hemsidan vara bättre på alla sätt och vis. Ett första steg ska vara att bildarkivet blir bra igen, som det var förra året. Borde komma uppdateringar inom en vecka hoppas jag.
piotor
Moderator

Inläggav Garborg » 10 aug 2013, 01:51

Vad menas med "Frihet för Ultras"? Har sett detta budskap på bla Stickers och tröjor.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Briljerar » 11 aug 2013, 22:25

Hej undrade bara var ucs trycker sina hoodies. Jag ska trycka ett gäng mörkblå hoodies med en logga på men har inte hittat någon sida där jag kan trycka mörkblå med eget motiv. Skulle vara snällt om någon kunde tipsa om en sida med rimliga priser.
Vi är inte ajk
Briljerar
Juniorerna

Inläggav Miike » 12 aug 2013, 12:30

Briljerar skrev:Hej undrade bara var ucs trycker sina hoodies. Jag ska trycka ett gäng mörkblå hoodies med en logga på men har inte hittat någon sida där jag kan trycka mörkblå med eget motiv. Skulle vara snällt om någon kunde tipsa om en sida med rimliga priser.

De senaste tröjorna beställdes av JKs souvenirleverantör PGM via JK. Jag är dock osäker på om de det blir lika prisvärt om man beställer ett litet antal och om PGM levererar till privatpersoner. Maila souvenirer@jarnkaminerna.se så får du ett bättre svar!
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Pusslet » 19 aug 2013, 16:59

Tja!

behöver komma i kontakt med representant för UCS som har koll på försäljning av klibbor. PM:a så fort du/ni kan så får ni mer info.
Pusslet
Pojklaget

Inläggav piotor » 19 aug 2013, 22:00

Pusslet skrev:Tja!

behöver komma i kontakt med representant för UCS som har koll på försäljning av klibbor. PM:a så fort du/ni kan så får ni mer info.

Du har PM!
piotor
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren