Derbydebaclet

Diskussioner om det som sker på läktaren

Derbydebaclet

Inläggav forever_united » 16 apr 2014, 21:58

Mig hittar ni på aktiv sitt och jag tänkte att vi skulle reda ut kvällen...

1. Det är omöjligt att hålla takten när man inte ens hör ramsan, detta särskilt mot gnaget och deras trumma. I såna matcher måste det stå en högtalare även i vårt hörn för att vi ska kunna delta. Jag förstår frustrationen hos klackledaren, men prova att stå på aktiv sitt.

2. Repertoaren. I matcher där både Sofia och Slakthus deltar i alla sånger gemensamt behövs det mer växelsånger, enkla sånger osv. Det är omöjligt att skapa tryck med sånger med längre text. Detta mycket pga. punkt 1.

Fler med konstruktiv kritik?
forever_united
Pojklaget

Re: Derbydebaclet

Inläggav Karth » 16 apr 2014, 22:24

Jag har ett förslag på en sång som jag tror skulle fungera grymt som växelramsa mellan Sofia och aktiv!!!;)
http://www.youtube.com/watch?v=a7X5oBjzh1M
Lyssna på texten och tänk er följande sång text:
Vi älskar, vi älskar, vi älskar
Ja vi älskar Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn
Och vi ska vinna guldet, guldet, guldet
För vi är stockholms stolthet, stolthet, stolthet

Ooooooooooooooooooooooooh, oooooooooooooooooooooooh,
ooooooooooooooooooooooooh, oooooooooooooooooooooooh,'
Klapp, klapp, klapp klapp

Man skulle kunna köra varannan vers med aktiv som en växelramsa, eller vad sägs?
Karth
Pojklaget

Inläggav forever_united » 17 apr 2014, 11:48

Något som också dödade stämningen var...

1. Den vidrigt dåliga skvalmusiken som spelades i högtalarna så fort chansen gavs. Låt fansen sjunga eller spela musik som passar fotbollsfans.

2. Sen ankomst. Klacken övre etage var gles vid tifot vilket gav ett spretigt intryck. Hela arenan var faktiskt ganska gles en bit in i matchen.

3. Jag vill inte se svarta skynken på de avstängda sektionerna runt den svarta klacken.
forever_united
Pojklaget

Inläggav Treacle » 17 apr 2014, 12:55

forever_united skrev:Något som också dödade stämningen var...

1. Den vidrigt dåliga skvalmusiken som spelades i högtalarna så fort chansen gavs. Låt fansen sjunga eller spela musik som passar fotbollsfans.

2. Sen ankomst. Klacken övre etage var gles vid tifot vilket gav ett spretigt intryck. Hela arenan var faktiskt ganska gles en bit in i matchen.

3. Jag vill inte se svarta skynken på de avstängda sektionerna runt den svarta klacken.

Och fyra, va fan gör sittplats/aktiv sitt igår? Vissa går med 30 minuter kvar! Skandal, ni skämmer ut oss. Visserligen så sög klacken igår sångmässigt men där stannade folk kvar.
Nu får ni i sittplats ta er i kragen och så gör klacken det också.
Vila i frid Stefan
Användarvisningsbild
Treacle
Juniorerna

Återgå till Läktaren