Ultras d'Italia - Stile di vita!

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Ultras d'Italia - Stile di vita!

Inläggav The Escapist » 20 aug 2013, 00:40

Rudde skrev:
The Escapist skrev:Här är tråden där vi slipper tyska magväskor, polska trycka banderoller och lönnfeta engelsmän i illasittande casual-kläder och där vi istället hänger oss åt världens fetaste läktarkultur!

Här diskuterar vi hur man bäst svingar skärpet, vilka banderollfonts som är fetast och scontris. Här skrattar vi och chockeras av de grövsta banderollerna och blir imponerade av välklädda snubbar. Här utbrister vi ett "äääääkta" till de fetaste banderollhängen och drömmer om att köra runt på en vespa och rycker en banderoll i farten.

Här njuter vi helt enkelt av det bästa. Jag antar att det mest blir jag, Luro och Unico som kommer ha show här men förhoppningsvis lyckas vi få någon ännu ofrälst intresserad.
Ultras - Stile di vita! Forza Ragazzi!

*hyttar med näven*

Bild

Ja men koooom dååå!
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav August_OH » 20 aug 2013, 00:58

Fonz får väl inte skriva i den här tråden?

Med tanke på första inlägget...
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 24 aug 2013, 02:04

August_OH skrev:Fonz får väl inte skriva i den här tråden?

Haha!

Rätt schysst video på CN från Supercupen mot Juve.

Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav August_OH » 24 aug 2013, 02:19

Luro skrev:
August_OH skrev:Fonz får väl inte skriva i den här tråden?

Haha!

Rätt schysst video på CN från Supercupen mot Juve.

Fett med sådär mycket rök, och jävlar vilken läktare! Bra grejer!

Förövrigt bra att du styrde upp på Flashback....
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 24 aug 2013, 22:57

Serie A är igång!

Stökigt när Milan var på besök hos Hellas.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Wille1891 » 25 aug 2013, 16:04

Är det någon som har lite fler reserapporter att bjuda på? Jag har precis påbörjat ett skolprojekt där man ska följa och fördjupa sig i ett visst ämne under ett år och jag har då valt Läktarkultur. Jag hade väll tänkt att dra iväg på några internationella matcher och så. Förekommer det mycket rasism och sådant? Finns det stor risk att man utsätts för någon sorts rasism? Det har jag till och med märkt av på vissa DIF matcher att folk har lite fördomar. Aja det börjar bli lite OT. Jag är tacksam för många bilder och reserapporter. :)
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav kabom » 25 aug 2013, 17:51

Wille1891 skrev:Är det någon som har lite fler reserapporter att bjuda på? Jag har precis påbörjat ett skolprojekt där man ska följa och fördjupa sig i ett visst ämne under ett år och jag har då valt Läktarkultur. Jag hade väll tänkt att dra iväg på några internationella matcher och så. Förekommer det mycket rasism och sådant? Finns det stor risk att man utsätts för någon sorts rasism? Det har jag till och med märkt av på vissa DIF matcher att folk har lite fördomar. Aja det börjar bli lite OT. Jag är tacksam för många bilder och reserapporter. :)

Får även jag be om ursäkt för att jag går OT för att svara. Angående fördomar inom våra led kan väl jag, som träffat på en del rasism i livet pga mitt ursprung, säga att jag under mina år på läktaren upplevt att rasism finns i mindre utsträckning på våra läktare än i de flesta andra sammanhang i vårt, oftast fina, samhälle.

Är du intresserad av grekisk läktarkultur så kan du slänga iväg ett PM med lite frågor så ska jag hjälpa dig så gott jag kan med mina begränsade kunskaper.
kabom
Reservlaget

Inläggav Wille1891 » 25 aug 2013, 18:26

kabom skrev:
Wille1891 skrev:Är det någon som har lite fler reserapporter att bjuda på? Jag har precis påbörjat ett skolprojekt där man ska följa och fördjupa sig i ett visst ämne under ett år och jag har då valt Läktarkultur. Jag hade väll tänkt att dra iväg på några internationella matcher och så. Förekommer det mycket rasism och sådant? Finns det stor risk att man utsätts för någon sorts rasism? Det har jag till och med märkt av på vissa DIF matcher att folk har lite fördomar. Aja det börjar bli lite OT. Jag är tacksam för många bilder och reserapporter. :)

Får även jag be om ursäkt för att jag går OT för att svara. Angående fördomar inom våra led kan väl jag, som träffat på en del rasism i livet pga mitt ursprung, säga att jag under mina år på läktaren upplevt att rasism finns i mindre utsträckning på våra läktare än i de flesta andra sammanhang i vårt, oftast fina, samhälle.

Är du intresserad av grekisk läktarkultur så kan du slänga iväg ett PM med lite frågor så ska jag hjälpa dig så gott jag kan med mina begränsade kunskaper.

Du har PM! :)
Alltid Oavsett!
Wille1891
U21

Inläggav The Escapist » 25 aug 2013, 20:42

Bild

Avellino med skönt, typiskt italienskt budskap igår:
"Per una curva di valori e vecchie tradizioni... Pretendiamo undici leoni"

"För en kurva med värderingar och traditioner... Förväntar vi oss 11 lejon."
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav The Escapist » 25 aug 2013, 21:00

Ett av Italiens mest klassiska lag, Hellas Verona är äntligen tillbaks i Serie A efter 11 års ökenvandring i lägre divisioner. Inledde mot Milani ett på förhand rätt upphaussat möte. Stadio Bentegodi's curva har en lång höger-tradition och många uppmärksammade fall av rasism och läget var rätt spänt inför matchen där Mario Balotelli i en intervju i amerikanska Sports Illustrated gått ut och tydligt deklarerat att han skulle regera på ett eller annat sätt om rasistiska tillmälen skulle sjungas mot honom.
Bank skriver bra om situationen i Verona här: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 7345855.ab

Hellas gjorde iaf en grym match och nyförvärvet Luca Toni sänkte Milan på egen hand med 2 mål. Mario hängde en kasse och blev sen hånad varje gång han hade bollen av curvan genom att sjunga så här:

Sjukt skönt agerat!

Galet soft video. Sjukt vilken delaktighet de har på läktarn. Inte direkt accepterat att stå med händerna i kors där inte...

Lite skönt Scontri efter matchen när Verona-fans provocerar. Härlig Verona-snubbe som tar lyra på en stol vid 4 min :)

Bild
Helt tokigt hängflaggerepp.

För er som vill veta mer om Veronas curva och då framförallt legendariska gruppen Brigate Gialloblu finns en riktigt bra text på svenska här:
http://www.svenskafans.com/italien/Brig ... 13591.aspx

EDIT: Efterlyser än en gång skaldelat-forum så bilderna får plats...
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Spasm » 25 aug 2013, 22:13

Ville bara meddela att dessa rapporter uppskattas. Hyll!
Användarvisningsbild
Spasm
Juniorerna

Inläggav piotor » 27 aug 2013, 01:32

Angående Brigate är det lite kul att det går att köpa lite souvenirer, typ stickers, kepsar, tröjor, i en liten turistbutik i stan. Kändes som att det var gammalt och äkta, men kan väl lika gärna vara nyproducerat skit som görs bara för att sälja.
piotor
Moderator

Inläggav The Escapist » 27 aug 2013, 23:49

sampdoria - Juventus

Bild

Bild

Bild

Sampdoria-Juventus

Bild
Nån som har koll på varför Viking inte reppar någon av sina otaliga gruppbanderoller och bara "Milano"? Jag vet att är en Milano-grupp men finns det något särskilt skäl?

EDIT: Suck... Detta jävla forum... Vill ni se bilderna ordentligt får ni klistra in bildadressen...
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav The Escapist » 29 aug 2013, 23:56

Fiorentina - Catania

Bild
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav piotor » 30 aug 2013, 00:00

Ingen som helst koll på Fiorentina. Har colletivo lagt ner? Har sett dom vid ett tillfälle iaf, borta mot Lazio typ 06-07 eller nåt. Lazio ägnade sig mest åt att sjunga hatramsor mot presidenten.
piotor
Moderator

Inläggav The Escapist » 30 aug 2013, 00:01

piotor skrev:Ingen som helst koll på Fiorentina. Har colletivo lagt ner? Har sett dom vid ett tillfälle iaf, borta mot Lazio typ 06-07 eller nåt. Lazio ägnade sig mest åt att sjunga hatramsor mot presidenten.

Colletivo är fortfarande aktiva. Tror de är tessera till och med.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav piotor » 30 aug 2013, 01:33

Deras skitsnygga banderoll är bara precis utanför bilden eller vadå?
piotor
Moderator

Inläggav The Escapist » 02 sep 2013, 16:19

Roma - Hellas igår.
Curva Sud stängd.
Bild

Hellas
Bild
Notera banderollerna högst upp också. Jävligt äkta häng. Sådär mycket flaggor vi ska ha på sikt både borta som hemma!
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav UnicoGrandeAmore » 02 sep 2013, 17:45

Roma stökade igår och det var rusningar på stan. Kan Albin eller Escapist frambringa lite bilder månne?
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

Inläggav The Escapist » 02 sep 2013, 18:06

UnicoGrandeAmore skrev:Roma stökade igår och det var rusningar på stan. Kan Albin eller Escapist frambringa lite bilder månne?

Attackerade Veronas spelarbuss till och med. Tycker man ju borde stå lite mer om i svensk media.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren