Klacksnack

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Klacksnack

Inläggav malwaer » 31 maj 2013, 00:30

Det konstiga var ju att det var 4 st ordningsvakter som gick in mitt i klacken, och skulle enligt utsago här på forumet ta ut de maskerade personerna. Ursäkta men vem fan med något typ av befäl tror att 4 st skulle lyckas åstadkomma någonting? Idioti, vad fan tror dem! Stå upp för Djurgårdsfamiljen! FORZA DIF

Också stort hyll till USC idag, bränningarna var riktigt bra!
BLÅA POJKAR
Användarvisningsbild
malwaer
U21

Inläggav erredif » 31 maj 2013, 01:25

Håller med dig! Hoppas nu alla tar med pyro till Gbg borta 17/6!
erredif
Pojklaget

Inläggav willa » 31 maj 2013, 16:25

En ordningsvakt (brud), stod långt ner i trappan vid N under hela bränningen o spanade in mot UCS. För övrigt så börja hon snacka i sin jävla mick så fort hon såg alla maskerade komma in till andra halvlek. Hur som helst efter bränningen så snacka hon med sin kollega om att flera jackor har börjat brinna under bränningen och de blev snack om vem som gjort de osv. Efter ca fem minuters spanande så får hon för sig att hon vet vem de är så de kommer tre vakter som beslutar sig för att gå in o hämta honom, hon är feg nog o sticker. De gick ju sådär för dom o de va ju bra. En av dom blödde under vänster öga. Så uppfatta jag situationen iaf som stod ganska nära hon brudvakten.
willa
Juniorerna

Inläggav Luro » 31 maj 2013, 16:39

Herregud. För tydlighetens skull var det inte ett jota som började brinna på läktaren utan allt sköttes fint.
Ordningsvakternas hjärnsläpp förvirrade bara situationen för dem själva.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav slitles » 31 maj 2013, 21:05

våra SLO, personer från JK och mats stod och prata med OV och polis om vilken genom korkad idé det var..
Måste säga att OV hade tur att Stefan var snabbt fram och bröt annars hade det nog varit mer än ett litet märke under ögat som plåstrades om. Direkt när det hade hänt var jag riktigt orolig att OV och polisen skulle "återta kontrollen" över läktaren, skönt att dom tog sitt förnuft till fånga..

Med allt det sagt finns det bara en sak kvar och det är:
Grattis UCS.. Ni är helt klart Sveriges bästa ultras..
slitles
Reservlaget

Inläggav SthlmKHK » 18 jun 2013, 17:47

Bara jag som tyckte vi skötte oss jävligt bra i Baksidan? Eftersom ingen annan verkar tagit upp läktarinsatsen härinne så antar jag den var dålig men tyckte vi under långa stunder var mycket bättre än IFKS dito, sen att Göteborg hade högst ljudtoppar är det inge snack om.
SthlmKHK
Juniorerna

Inläggav Underdog » 18 jun 2013, 18:01

SthlmKHK skrev:Bara jag som tyckte vi skötte oss jävligt bra i Baksidan? Eftersom ingen annan verkar tagit upp läktarinsatsen härinne så antar jag den var dålig men tyckte vi under långa stunder var mycket bättre än IFKS dito, sen att Göteborg hade högst ljudtoppar är det inge snack om.

Delar av andra var riktigt bra faktiskt. Dock alldeles för många trötta stunder där allt för många håller käft, jävligt tråkigt att kolla runt och se så många som stundtals inte tillförde ett skit.

Överlag tycker jag dock det var en godkänd insats. Dock kan vi så mycket bättre.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 18 jun 2013, 18:02

SthlmKHK skrev:Bara jag som tyckte vi skötte oss jävligt bra i Baksidan? Eftersom ingen annan verkar tagit upp läktarinsatsen härinne så antar jag den var dålig men tyckte vi under långa stunder var mycket bättre än IFKS dito, sen att Göteborg hade högst ljudtoppar är det inge snack om.

Jag tycker att första halvlek var riktigt lam från oss. Men i andra kom vi igång med "En gång en dag sa min gamle far"-ramsan där det blev bra aktivitet på hela sektionen och sedan fortsatte vi snyggt med ett par långkörare, där "vi är med er överallt" i slutet var skön.

Trist i övrigt att vi inte var fler på plats i en av de viktigaste bortamatcherna i serien.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav SthlmKHK » 19 jun 2013, 01:59

Tycker inte heller första halvlek var allt för bra men jag hörde Göteborgs klack väldigt sällan förutan när de drog igång växelramsor med varandra. Stod väldigt centralt och så som jag såg det sjöng de allra flesta (kan ha sett annorlunda ut runt kanterna). Pratade med en kille som såg matchen på tv och enligt honom ansåg han att vi var bättre på läktaren också men det ska man väl ta ganska försiktigt med.

Jaja, uppskriven till Gävle klart, Vi ses där och tar fram krigarna till 3 poäng.
SthlmKHK
Juniorerna

Inläggav Garborg » 17 sep 2013, 15:07

För lite drag i den här tråden.

Men en sak jag har märkt på Tele2 är att vi är alldeles för dåliga på att hålla igång hela matchen, vi är tysta stora delar av matchen särskilt när det närmar sig slutet och vi jagar kvittering, jag märkte inte av detta alls på Stadion i samma utsträckning.
Jag vet att det är spännande och att man är nervös och vill titta på matchen men vi måste sjunga matchen ut, enda sättet vi kan påverka resultatet på planen positivt är genom sång. Och att stå och hålla käften ger inte spelarna någonting.

Jag har de två senaste matcherna stått på Östra sidan av klacken och där är det ofta helt dött, särskilt i slutet är det typ bara jag och mitt lilla kompisgäng som eldar på känns det som. Så det slutar med att några av oss står med ryggen mot planen och dirigerar alla fågelholkar. Jag tror att folk blev bekväma med draget mot HeIF och tror att man inte behöver ge 110%.

Vi måste sluta vara så nöjda efter varje match,
Jag förväntar mig inte ett HeIF drag varje match, men jag förväntar mig mils bättre en mot Häcken och Ellos.
Garborg
Reservlaget

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 27 sep 2013, 17:59

Vet nån vad orsaken till bråket mellan killen och ucs innan tifot i derbyt?
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav stadion11 » 10 okt 2014, 12:30

Kanske en icke-fråga men jag vill ta upp det ändå. Är vi nöjda med placeringen av Sofia stå? Kanske bara är min saknad av Stadion men jag trivdes med klacken på långsidan. Bara för att vi i klacken ska sjunga behöver väl inte det betyda att vi ska stå på kortisdan?

Åsikter?
stadion11
Bänken

Inläggav Lurifix » 10 okt 2014, 13:00

stadion11 skrev:Kanske en icke-fråga men jag vill ta upp det ändå. Är vi nöjda med placeringen av Sofia stå? Kanske bara är min saknad av Stadion men jag trivdes med klacken på långsidan. Bara för att vi i klacken ska sjunga behöver väl inte det betyda att vi ska stå på kortisdan?

Åsikter?

Svårt med så pass subventionerande priser om man har de bästa platserna på arenan, fine att det gick på Stadion men lär ju inte finnas en sportmössa att man kan trycka ner priserna till dryga 1000-lappen på Tele2s långsida. Dessutom lär folk sprida ut sig ännu mer än vad de gör nu vilket resulterar i sämre stämning.
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav jaggalot » 19 nov 2014, 20:07

stadion11 skrev:Kanske en icke-fråga men jag vill ta upp det ändå. Är vi nöjda med placeringen av Sofia stå? Kanske bara är min saknad av Stadion men jag trivdes med klacken på långsidan. Bara för att vi i klacken ska sjunga behöver väl inte det betyda att vi ska stå på kortisdan?

Åsikter?

Klart att det vore soft med ståplats på långsidan av en massa olika anledningar, men min känsla är ändå att ståplats ska vara på kortsidan. Det blir bäst så, helt enkelt. Allt ifrån tifoarrangemang till sång blir lättare att ordna upp ordentligt på en kortsida.
jaggalot
Pojklaget

Inläggav Larsa » 21 nov 2014, 01:16

Vi har ju som bekant, framför allt på hockeyn, en tendens att trissa upp tempot i sångerna till raketfart. men det finns väl ändå någon gräns för hur långsam en ramsa kan vara på en hockeymatch? Idag dog sången ut efter 5 minuter när ett gäng envisas med att sjunga alla låtar i super slowmotion. Hur är det meningen att spelarna ska komma ut och tagga järnet i 30-60 sekunder om det är Beppes godnattstund på läktarna? Det är en sak att hålla tempot i sångerna, en annan att köra dom för långsamt. Man kan inte ha samma tempo i hockey som fotboll.
Larsa
Juniorerna

Inläggav Tannen » 21 nov 2014, 18:20

Larsa skrev: Man kan inte ha samma tempo i hockey som fotboll.

Jo, om folk hade taktkänsla och sjöng melodiskt så.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Föregående

Återgå till Läktaren