Klacksnack

Diskussioner om det som sker på läktaren

Re: Klacksnack

Inläggav piotor » 28 maj 2013, 15:27

Den här veckan levererade vi två riktigt tunga läktarinsatser.
piotor
Moderator

Inläggav alltid_oavsett » 28 maj 2013, 18:18

piotor skrev:Den här veckan levererade vi två riktigt tunga läktarinsatser.

Japp. Kommer premiärmatchen mot mjällby någonsin komma upp på sofialäktarens youtube-kanal? Det draget fram till den blev avbruten var riktigt jävla bra, plus det grymma tifot över hela stadion.

Och aik-DIF undrar jag också över när vi sjung ut solnapacket som oftast.
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav Adasiek » 28 maj 2013, 19:58

Jag håller med men vi måste fortfarande jobba på att höja lägstanivån. Under båda matcherna förekom det perioder då det var alldeles för dåligt drag. Allt som allt var det dock riktigt, riktigt bra. Känns som vi byggt upp något väldigt bra i klacken de senaste åren, ska bli väldigt spännande att se hur det blir när vi flyttar.
Adasiek
Moderator

Inläggav Garborg » 28 maj 2013, 20:00

Adasiek skrev:

Jag håller med men vi måste fortfarande jobba på att höja lägstanivån. Under båda matcherna förekom det perioder då det var alldeles för dåligt drag. Allt som allt var det dock riktigt, riktigt bra. Känns som vi byggt upp något väldigt bra i klacken de senaste åren, ska bli väldigt spännande att se hur det blir när vi flyttar.

Tror flytten blir bra för oss läktarmässigt, titta bara på MFF som höjde sig rejält efter deras flytt.
Garborg
Reservlaget

Inläggav The Escapist » 28 maj 2013, 20:17

Det som framförallt är glädjande är att det funkade så pass bra på en läktarsektion som är snarlik den vi kommer ha på Sthlmsarenan.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav piotor » 28 maj 2013, 20:24

Adasiek skrev:

Mjo, det kan jag hålla med om, men jag tycker att det finns ganska rimliga förklaringar. Båda matcherna så fick vi 0-1 mot oss efter fem minuter och fick sjunga i underläge hela första halvlek. Att göra det när vi vet om att det är ett derby som känns väldigt viktigt och att vi ligger sist i allsvenskan.. det är inte helt lätt. Mot Göteborg får vi en dipp främst i slutet, det tror jag i mångt och mycket förklaras med nervositet.
piotor
Moderator

Inläggav Garborg » 28 maj 2013, 20:26

Piotr hände det något med eran flagga, ser ut som om bengalen landade på den på en video jag såg.
Garborg
Reservlaget

Inläggav piotor » 28 maj 2013, 20:29

Garborg skrev:Piotr hände det något med eran flagga, ser ut som om bengalen landade på den på en video jag såg.

Den ska nog ha överlevt rätt bra, men göteborgaren hade siktet rätt bra inställt mot oss.
piotor
Moderator

Inläggav Garborg » 28 maj 2013, 20:46

piotor skrev:
Garborg skrev:Piotr hände det något med eran flagga, ser ut som om bengalen landade på den på en video jag såg.

Den ska nog ha överlevt rätt bra, men göteborgaren hade siktet rätt bra inställt mot oss.

Tror ni han siktade medvetet på er och visste vilka ni var?
Garborg
Reservlaget

Inläggav Adasiek » 28 maj 2013, 21:21

piotor skrev:
Adasiek skrev:

Mjo, det kan jag hålla med om, men jag tycker att det finns ganska rimliga förklaringar. Båda matcherna så fick vi 0-1 mot oss efter fem minuter och fick sjunga i underläge hela första halvlek. Att göra det när vi vet om att det är ett derby som känns väldigt viktigt och att vi ligger sist i allsvenskan.. det är inte helt lätt. Mot Göteborg får vi en dipp främst i slutet, det tror jag i mångt och mycket förklaras med nervositet.

Jag håller med och det är inte lätt men vi måste ju sträva efter att vara bättre även när det går dåligt eller om vi är nervösa.
Adasiek
Moderator

Inläggav kabom » 28 maj 2013, 22:21

När Djurgårdsfamiljen är på humör håller vi hög internationell klass på läktaren, trots att det sportsliga är så långt därifrån. Med en arena som är (mycket) tightare än Friends kommer vi få benen att darra på många av de besökande bönderna. Jag är helt övertygad om att flytten till Stockholmsarenan kommer innebära det sista klivet upp i toppen av läktar-Sverige (även om vi redan är där på vissa plan), sen är det möjligt att vissa bönder aldrig kommer att erkänna det, ens för sig själva, men efter ett besök hos oss kommer de veta att vi är bäst.

Trots att vi kan skapa fantastisk stämning på Stadion tror jag att vi i många fall underskattar hur mycket den hämmar vår potential på läktaren, vilket kommer att visa sig. Kanske har jag drabbats av hybris såhär på kvällskvisten, vi får väl helt enkelt se.
kabom
Reservlaget

Inläggav alltid_oavsett » 28 maj 2013, 23:34

kabom skrev:När Djurgårdsfamiljen är på humör håller vi hög internationell klass på läktaren, trots att det sportsliga är så långt därifrån. Med en arena som är (mycket) tightare än Friends kommer vi få benen att darra på många av de besökande bönderna. Jag är helt övertygad om att flytten till Stockholmsarenan kommer innebära det sista klivet upp i toppen av läktar-Sverige (även om vi redan är där på vissa plan), sen är det möjligt att vissa bönder aldrig kommer att erkänna det, ens för sig själva, men efter ett besök hos oss kommer de veta att vi är bäst.

Trots att vi kan skapa fantastisk stämning på Stadion tror jag att vi i många fall underskattar hur mycket den hämmar vår potential på läktaren, vilket kommer att visa sig. Kanske har jag drabbats av hybris såhär på kvällskvisten, vi får väl helt enkelt se.

Exakt min åsikt. Håller med om varje mening och kommer förmodligen kopiera texten när jag vill skriva samma sak för att slippa skriva.
Dock hoppas jag att du menar med toppen som den främsta (även fast det oftast är rätt jämt). För självklart tillhör vi toppen nu men kanske inte etta på tryck generellt på hemmaplan (då stadion hämmar oss en del) även fast vi har grymma toppar. Dom överlägsna i landet är vi, MFF, GBG, ajk och vraken. Men av dessa hoppas jag att vi kommer vara nummer ett vilket också ska synas i undersökningar, av spelare och klubbar som uttalar sig titt som tätt o.s.v.

Så länge det inte är massa akustikhämmande material på sthlmsarenan så tror jag detta är sista steget för att vi ska skapa en kokande gryta där inne. För att den är tight (speciellt om man jämför med stadion) det är det inget som helst snack om. Det jag älskar med oss är att vi nästan bara har sånger med tryck i och att vi också har en kultur av ös och hets (inte jämt men ofta). Som du är inne på, när vi är som bäst är vi bäst i Sverige men vi behöver jobba på vår lägsta nivå även fast det påverkar att inte ha trumma vad gäller att "mala på".
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav alltid_oavsett » 28 maj 2013, 23:46

Vad gäller några lite mindre viktiga saker tycker jag dom senaste 2-3 åren att vi gått om ajk på tifon och vad våra ultras presterar. Där ligger vi etta i landet. Sjukt många tifon förra året, feta bränningar, Stockholm tillhör oss OH'n var helt enorm. Flaggtifot i år i premiären över hela stadion och flaggtifot i derbyt, bränningen i cupfinalen. Sofialäktaren-kanalen på youtube med filmer och års-DVD'n en liten till sak. O.s.v.

Grymt nöjd över hur det fungerar och hoppas alla bara öser in mynt och sedlar i tifohinkarna.
Tidigare tog man det man hade på sig men nu glömmer jag aldrig inför någon match att förbereda fickorna med småsedlar som man kan skänka. Och ibland drar man ju in lite större på konto.
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav djdave » 30 maj 2013, 22:38

Härligt med så mycket bengaler idag!
Sharbel Touma är en Martin Hansson och vice versa.
Användarvisningsbild
djdave
Bänken

Inläggav Garborg » 30 maj 2013, 22:52

Vad ville ordningsvakterna?
Garborg
Reservlaget

Inläggav Durden » 30 maj 2013, 23:17

Garborg skrev:Vad ville ordningsvakterna?

I halvtid ska poliser/vakter bakom N pratat om att "plocka" alla som maskerat sig.
Peligroso.
Användarvisningsbild
Durden
Rekommenderad forumit

Inläggav Garborg » 30 maj 2013, 23:20

Durden skrev:

I halvtid ska poliser/vakter bakom N pratat om att "plocka" alla som maskerat sig.

Makes sense, så en av ordningsvakterna vid avbytarbänken stå och peka mot UCS medans han snackade, tänkte inte så mycket på det just då.

Såg ut som om en av ordningsvakterna fick en smäll, kan någon bekräfta?
Garborg
Reservlaget

Inläggav dellboom » 30 maj 2013, 23:23

Garborg skrev:
Durden skrev:

Makes sense, så en av ordningsvakterna vid avbytarbänken stå och peka mot UCS medans han snackade, tänkte inte så mycket på det just då.

japp. att en grupp ov's kliver in på läktaren efter en bränning uppskattades nog inte. såg att åtminstånde en fick plåstras om utanför efter att ha ett blödande sår i skallen. inte mer än rätt.

hyll till alla som tröck tillbaka dom!
dellboom
Juniorerna

Inläggav alltid_oavsett » 30 maj 2013, 23:33

Hyll till alla som står upp för DIF på läktaren mot polisen/ov som bara vill mucka och inte har någon rätt till något.

Tillsammans är vi starka. Tillsammans kan ingen göra något. Håll alltid ihop så att ingen blir tagen ut från vår läktare. Precis som vi gjort i hockeyderbyna när de började dra i folk. Ingen kan släcka vår passion.
Njuter av att höra att någon OV åkte på stryk.

VÅR LÄKTARE!
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav The Escapist » 31 maj 2013, 00:18

Garborg skrev:
Durden skrev:

Jag tyckte nästan lite synd om en av ordningsvakterna idag. Något högre befäl gav order om en heeeeelt idiotisk insats och han hade nog ingen aning om vad som väntade. Han såg riktigt riktigt skärrad ut när de blev sparkade, slagna osv.
Men men, det är hans yrke och något han ändå får räkna med.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Läktaren