Klacksnack

Diskussioner om det som sker på läktaren

Klacksnack

Inläggav Martin51 » 16 apr 2013, 18:05

Skummade igenom forumet och hittade ingen tråd där det diskuterades (snackades skit) angående klack prestationer osv. som främst rör oss men såklart även andra lags fans. Finns vissa som rör det, men det här är ett mer oseriöst in lägg där ni kan bara snacka om vad som helst som rör den senaste matchen och vad som fungerade och inte (klack mässigt).

Då en hel del gillar att ha kukmätar tävlingar på Flashback och Youtube så kan vi lika gärna göra något liknande här.

Här kan ni snacka om våra senaste klack insatser, bra delar, dåliga delar under matchen, bästa ramsan (rolig eller bra tryck), sämsta osv. Länka era egna videos eller bilder om ni har några.

GLÖM DOCK INTE ATT KOLLA IN PÅ UCSs/Sofialäktarens Tifos VIDEOS FRÅN MATCHERNA!
Ni kan se dem antingen på UCSs hemsida eller deras Youtube-kanal "Sofialäktaren".

Vi tar en mer seriös titel på denna tråd. /Mod
Martin51
Reservlaget

Re: Klack skitsnack

Inläggav Martin51 » 18 apr 2013, 21:20

Skit dålig publiksiffra, skit dålig match med iofsig ....

Grymt bra tryck (oftast) och när FFF-HTB verkligen tog fart så visade vi Sverige ännu en gång: Vi e färre men vi e värre!
Martin51
Reservlaget

Inläggav alltid_oavsett » 18 apr 2013, 22:27

Bra tryck idag även fast inte alls L var full.

Nu håller vi denna nivå hela säsongen och ökar än mer på sthlmsarenan!

Okej!?
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav Mint » 18 apr 2013, 23:52

Ja det var bra tryck överlag, men stundtals var det för dåligt och generellt i slutet när det blev 1-1, ja det är jävligt tungt att släppa in 1-1 där och ja det kördes en växelramsa. Men måste vara mer! Om ni säger att det var grymt tryck i denna match så har ni sjukt låga förväntningar, ska kunna prestera mkt bättre! Och inte jävla hatramsor hela tiden, bara trams. Mer ramsor som alberget 4a, DIF till jag dör, vi är från sthlm... såna, det blir bra drag! inte dessa jävla mummelskit om bara hat
Mint
U21

Inläggav Martin51 » 19 apr 2013, 08:22

Då vi var 6500 i hästskon så var trycket bra. Men vart fan är alla? Måste öka hausen till nästa match.
Martin51
Reservlaget

Inläggav Tha_Blue_saint » 19 apr 2013, 15:40

Martin51 skrev:Då vi var 6500 i hästskon så var trycket bra. Men vart fan är alla? Måste öka hausen till nästa match.

Typ där Stadions "bra" platser tar slut, folk borde fan få betalt för att sitta/stå på fonden och kurvan. Hur mycket jag än älskar Stadion är bristerna galet rejäla. DIF kan inte locka folk till matcher mot BP om vi inte är i en toppstrid så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav piotor » 19 apr 2013, 17:24

Mint skrev:Ja det var bra tryck överlag, men stundtals var det för dåligt och generellt i slutet när det blev 1-1, ja det är jävligt tungt att släppa in 1-1 där och ja det kördes en växelramsa. Men måste vara mer! Om ni säger att det var grymt tryck i denna match så har ni sjukt låga förväntningar, ska kunna prestera mkt bättre! Och inte jävla hatramsor hela tiden, bara trams. Mer ramsor som alberget 4a, DIF till jag dör, vi är från sthlm... såna, det blir bra drag! inte dessa jävla mummelskit om bara hat

Kanske kanske att det blev lite för mycket fokus på Bojan, men inte så farligt. Och bra volym i dom anti Gnaget-ramsorna. Angående långköraren "åh vi älskar vårt Djurgården, men hatar aik" så tycker jag att den bidrog till att vi fick in glädje i sången som smittade av sig på resten av halvleken fram tills 1-1.

Dom ramsor du tog upp sjöngs allihopa. Vi är från Stockholm två-tre gånger, DIF tills jag dör likaså. Och Alberget i minst fem minuter, men säkert mer.

Håller helt enkelt inte med om din kritik. Personligen tycker jag att det stundtals var för dåligt tryck i första halvlek om än med bra toppar. Andra halvlek var vi sköna och fan vad jag gillar när det går att bolla ramsor med F.
piotor
Moderator

Inläggav Martin51 » 19 apr 2013, 17:36

piotor skrev:
Mint skrev:Ja det var bra tryck överlag, men stundtals var det för dåligt och generellt i slutet när det blev 1-1, ja det är jävligt tungt att släppa in 1-1 där och ja det kördes en växelramsa. Men måste vara mer! Om ni säger att det var grymt tryck i denna match så har ni sjukt låga förväntningar, ska kunna prestera mkt bättre! Och inte jävla hatramsor hela tiden, bara trams. Mer ramsor som alberget 4a, DIF till jag dör, vi är från sthlm... såna, det blir bra drag! inte dessa jävla mummelskit om bara hat

Kanske kanske att det blev lite för mycket fokus på Bojan, men inte så farligt. Och bra volym i dom anti Gnaget-ramsorna. Angående långköraren "åh vi älskar vårt Djurgården, men hatar aik" så tycker jag att den bidrog till att vi fick in glädje i sången som smittade av sig på resten av halvleken fram tills 1-1.

Dom ramsor du tog upp sjöngs allihopa. Vi är från Stockholm två-tre gånger, DIF tills jag dör likaså. Och Alberget i minst fem minuter, men säkert mer.

Håller helt enkelt inte med om din kritik. Personligen tycker jag att det stundtals var för dåligt tryck i första halvlek om än med bra toppar. Andra halvlek var vi sköna och fan vad jag gillar när det går att bolla ramsor med F.

Klockren analys. Jag tycker att vi inte alls ska skämmas för trycket, var på det stora hela bra. Är bara synd att inte fler vill ge Stadion det avslut den förtjänar.
Martin51
Reservlaget

Inläggav Garborg » 19 apr 2013, 18:59

Det blev lite problem, med växelramsorna då buropen efter Bojan avbröt, men annars jävligt rolig match. Vi älskar vårt Djurgården, var jävligt kul (har gått runt och nynnat på den hela dan.)

Tele2 arena kommer vi få bättre publiksiffror, då barnfamiljer kan gå när det regnar utan problem, och att man faktiskt ser någonting från kortsidorna, som gapa tomt igår.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Martin51 » 20 apr 2013, 12:56

Hur är det med klipp från de senaste två hemma matcherna? Har någon info från UCS/"Sofialäktaren" och när deras hemsida är uppe igen?
Martin51
Reservlaget

Inläggav Mint » 22 apr 2013, 17:57

piotor skrev:Kanske kanske att det blev lite för mycket fokus på Bojan, men inte så farligt. Och bra volym i dom anti Gnaget-ramsorna. Angående långköraren "åh vi älskar vårt Djurgården, men hatar aik" så tycker jag att den bidrog till att vi fick in glädje i sången som smittade av sig på resten av halvleken fram tills 1-1.

Ja precis det jag menade, de ramsorna jag nämnde vi ska köra mera var de som var bra. Ska va ramsor som får bra drag och inte mummel. Det var i princip knäpptyst efter 1-1, förutom växelramsan kördes och sen någon ramsa till. Men som jag sa var det överlag bra drag, men det är inget " grymt " vi måste ha större förväntningar och alltid kräva att få ut mera.
Mint
U21

Inläggav slitles » 23 apr 2013, 23:59

Vad jag inte fattar är varför sektion L (som ska VARA en del av klacken) är tystare än en dag på stadsbiblioteket?
Om det är någon som står där som kan svara? Har ni bara köpt biljetter där för att dom var billiga?
Sjung upp för fan.. Hoppas på bättring mot Syrien..
slitles
Reservlaget

Inläggav Martin51 » 24 apr 2013, 18:48

Angående sektion L:

Dags att skärpa till sig! Generellt sätt och för varje sektion. Inte nog med att det är ont om folk, vi behöver oavsett sektionerna att ta sitt ansvar och verkligen göra allt för att ha en livad, hög och bra stämning. Ofta det är folk som är rädda för sina egna röster och är tysta därför. Enkel lösning, antingen så skiter du i dem fågelholkarna (som även de vill sjunga) eller så sveper du ett par glas bärs extra innan matchen!

Skämt åsido ... alla måste skärpa till sig och framför allt de på sektion L!
Syns mot Syrianska!
Martin51
Reservlaget

Inläggav Södergrabb » 25 apr 2013, 18:18

Vråla på folk som inte sjunger, kör förfan!
Södergrabb
Juniorerna

Inläggav Mint » 27 apr 2013, 19:36

Bästa läktarinsatsen på länge! Spelarna lyftes verkligen idag av den grymma stämningen!
Mint
U21

Inläggav Mint » 27 apr 2013, 21:59

Mint skrev:Bästa läktarinsatsen på länge! Spelarna lyftes verkligen idag av den grymma stämningen!

Antingen förstod ingen ironin eller så håller alla med mig om att den var totalt urusel, tystnad i princip 80 minuter.
Mint
U21

Inläggav Garborg » 28 apr 2013, 15:53

Vet någon vad som stod på banderollen som togs upp i andra halvlek?

Angående matchen, så var trycket ganska dåligt sätt över hela matchen, dock stundtals riktigt bra.
Garborg
Reservlaget

Inläggav Luro » 28 apr 2013, 18:44

Garborg skrev:Vet någon vad som stod på banderollen som togs upp i andra halvlek?

Angående matchen, så var trycket ganska dåligt sätt över hela matchen, dock stundtals riktigt bra.

http://i40.tinypic.com/sd3hhj.jpg
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Garborg » 28 apr 2013, 19:06

Luro skrev:
Garborg skrev:Vet någon vad som stod på banderollen som togs upp i andra halvlek?

http://i40.tinypic.com/sd3hhj.jpg

Okej, vet inte vem det är eller vad som hänt, men du har mitt stöd!
Garborg
Reservlaget

Inläggav willedif2 » 29 apr 2013, 14:01

jag och några polare sa till 4 stycken som stod helt stela i klacken sjöng inte ett piss. svaret vi fick var vi visste inte att det var i klacken vi hade köpt biljetter. så svarade jag med att jag hade sett dom matcher innan. i andra halv lek ställde dom sig högt upp.
7 år sen nu är dags igen!
willedif2
Juniorerna

Nästa

Återgå till Läktaren