Djurgården Supporters Trust Ekonomisk förening (DST)

Här diskuterar vi Djurgårdens övriga föreningar

Djurgården Supporters Trust Ekonomisk förening (DST)

Inläggav Palmgren » 10 sep 2011, 18:46

Nu har Djurgården Supporters Trust Ekonomisk förening kommit igång med sitt arbete och snart kommer man att kunna ansöka om medlemskap.

Är det någon som skulle kunna ge lite kort information om vad det handlar om. Har förstått en liten del av det som står på hemsidan deras, men dom skriver med ett väldigt "svårt" språk eller hur jag ska uttrycka mig. Det jag förstått är att man alltså kommer att bygga upp ett kaptial som man sedan kommer kunna stoppa in i någon av alliansföreningarna inom Djurgården vid behov och beroende på vad medlemmarna tycker att pengarna skall läggas på. Det är alltså om jag förstått det hela rätt.

Kommer inom en snar framtid att ansökan om medlemskap, men skulle vilja ha information om vad det handlar om i sin helhet då 1000:- är mycket när man studerar.
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Re: Djurgården Supporters Trust Ekonomisk förening

Inläggav Palmgren » 11 sep 2011, 23:24

Ingen som känner sig manad att förklara på ett litet enklare sett om vad det är Djurgården Supporters Trust är till för?
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Inläggav Adasiek » 12 sep 2011, 07:45

Palmgren skrev:Det jag förstått är att man alltså kommer att bygga upp ett kaptial som man sedan kommer kunna stoppa in i någon av alliansföreningarna inom Djurgården vid behov och beroende på vad medlemmarna tycker att pengarna skall läggas på.

Exakt. Tanke är alltså att i framtiden var de som går in med pengar istället för t.ex. AEG i DIF Hockeys fall.
Adasiek
Moderator

Inläggav Palmgren » 12 sep 2011, 10:43

Adasiek skrev:
Palmgren skrev:Det jag förstått är att man alltså kommer att bygga upp ett kaptial som man sedan kommer kunna stoppa in i någon av alliansföreningarna inom Djurgården vid behov och beroende på vad medlemmarna tycker att pengarna skall läggas på.

Exakt. Tanke är alltså att i framtiden var de som går in med pengar istället för t.ex. AEG i DIF Hockeys fall.

Så det som AEG nu går in med i DIF Hockey rent ekonomiskt är det meningen att de i Djurgården Supporters Trust ska in med i framtiden.

Pratar vi inte väldigt stora summor då? Eller klarar en vanlig trust att gå in med dom pengarna med kanske 1000 medlemmar (som man vill samla ihop)?
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Inläggav Adasiek » 12 sep 2011, 12:25

Palmgren skrev:
Adasiek skrev:

Så det som AEG nu går in med i DIF Hockey rent ekonomiskt är det meningen att de i Djurgården Supporters Trust ska in med i framtiden.

AEG går inte in med något i DIF Hockey just nu men för några år sedan så såldes en del aktier i DHAB (bolaget som driver DIF Hockey och som till störs del ägs av föreningen) och dessa aktier skulle DST kunna köpa tillbaka om medlemmarna i DST vill det. Även i framtiden när någon av föreningarna har ekonomiska problem och behöver sälja av en del av bolagen som står får driften så är det tänkte att DST ska kunna gå in istället för någon annan (t.ex. AEG).

Palmgren skrev:Pratar vi inte väldigt stora summor då? Eller klarar en vanlig trust att gå in med dom pengarna med kanske 1000 medlemmar (som man vill samla ihop)?

Vi pratar några miljoner kr och om det blir 1000 medlemmar så samlas det ihop på några år.
Adasiek
Moderator

Re: Djurgården Supporters Trust Ekonomisk förening (DST)

Inläggav Palmgren » 12 sep 2011, 21:03

Okej. Tack för svaren nu har jag blivit lite klokare i alla fall även om jag inte är speciellt jättehaj på aktier och sådant.

Hur som helst verkar det bra för framtiden om ekonomiska bekymmer skulle dyka upp att ha en trust i DST. Så kan trusten gå in med pengar istället för hycklarna i AEG.
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Inläggav Palmgren » 24 sep 2011, 23:32

Nu kanske jag är ute och cyklar. Men är DST något liknande det solna aik har i "Den svarta massan"?

Såg att dom gått in med ett lån till aik fotboll på 500 000 kronor. Det var ett lån som skulle "hjälpa aik fotboll att öka sin flexibilitet under sommarens transferfönster och därmed skapa bättre förutsättningar för aik Fotboll att undvika att ta kortsiktiga transferbeslut."

Är så som Djurgården Supporters Trust kommer att göra? Man kan alltså gå in med pengar till DIF Fotboll om dom skulle behöva till transfer till exempel?

Om inte så fattar jag inte varför inte vi har något likt DSM?
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Inläggav Adasiek » 26 sep 2011, 07:27

Palmgren skrev:Nu kanske jag är ute och cyklar. Men är DST något liknande det solna aik har i "Den svarta massan"?

Såg att dom gått in med ett lån till aik fotboll på 500 000 kronor. Det var ett lån som skulle "hjälpa aik fotboll att öka sin flexibilitet under sommarens transferfönster och därmed skapa bättre förutsättningar för aik Fotboll att undvika att ta kortsiktiga transferbeslut."

Är så som Djurgården Supporters Trust kommer att göra? Man kan alltså gå in med pengar till DIF Fotboll om dom skulle behöva till transfer till exempel?

DSM är snarare likt DST då DST var lång för DSM. Exakt vad som görs med de insamlade pengarna beslutas av medlemmarna i föreningen så det går inte att säga i dagsläget.
Adasiek
Moderator

Inläggav Palmgren » 26 sep 2011, 10:47

Adasiek skrev:
Palmgren skrev:Nu kanske jag är ute och cyklar. Men är DST något liknande det solna aik har i "Den svarta massan"?

DSM är snarare likt DST då DST var lång för DSM. Exakt vad som görs med de insamlade pengarna beslutas av medlemmarna i föreningen så det går inte att säga i dagsläget.

Okej. Men båda föreningarna har samma syfte då i alla fall.

DST känns som en positiv grej som bör uppmärksammas när det går att fixa medlemskap.
SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE!
Palmgren
Bänken

Inläggav Leijon » 10 okt 2013, 13:34

Länge sen man hörde något om DST. Vad hände? Blev det något?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon
Rekommenderad forumit

Återgå till DIF övrigt