Blandat DIF-surr

Här diskuterar vi Djurgården Fotboll

Re: Blandat DIF-surr

Inläggav stadion11 » 27 feb 2014, 19:20

Underdog skrev:
NitroZ skrev:Någon som sitter på mer info om Amartey? Hur illa är det? Jag började se så sent in på matchen och fick bara info om att han gick av planen.. Trist att vår stjärna har så många uppförsbackar i början.

Skulle gissa på att det görs mer undersökningar under morgondagen och eventuellt en prognos då.

Verkar inte vara allt för illa.

http://dif.se/2014/02/27/vi-ar-forhoppningsfulla/
stadion11
Bänken

Inläggav stadion11 » 27 feb 2014, 19:24

FrälsaRehn skrev:Frågan passar väl bäst i den här tråden. Borde spelas mer "DIF-ierad" musik för att sätta prägeln ännu mer på Stockholmsarenan, ett alternativ skulle ju kunna vara att spela någon fast låt strax innan andra halvlek ska börja då det ändå brukar vara rätt lamt i början av andra halvlek och då folk på puben missar att andra halvleken snart ska börja. Här är ett par exempel på lag som kör med det.

Filmer

Tycker det är en bra idé hade varit mysigt att komma igång på det sättet innan andra halvlek.

År 1891?

https://www.youtube.com/watch?v=OSy8Ti2rh7Y

Oh when the saints? (Den sjunger vi ändå samma text på)

https://www.youtube.com/watch?v=wyLjbMBpGDA
stadion11
Bänken

Inläggav Mint » 19 apr 2014, 18:54

Någon som vet när spelschemat efter sommaruppehållet spikas samt även när spelschemat för elitserien släpps?
Mint
U21

Inläggav Adasiek » 19 apr 2014, 21:50

Mint skrev:Någon som vet när spelschemat efter sommaruppehållet spikas samt även när spelschemat för elitserien släpps?

I maj brukar det vara.
Adasiek
Moderator

Inläggav Adasiek » 19 maj 2014, 09:15

Se till att hjälpa DIF genom att fylla i supporterundersökningen:
http://dif.se/2014/05/18/var-med-i-djur ... ersokning/
Adasiek
Moderator

Inläggav Offensiven » 03 jun 2014, 17:51

Har upptäckt en grej nu när abstinensen i uppehållet kommer kicka in...

www.copabet.com. Man kan starta egna grupper och se vem som är bäst på att förutse och tippa VM. Kanske ska vi starta en egen grupp?

En kul grej nu när Sverige ändå inte kom med. Måste ju öka spänningen lite!
Offensiven
Pojklaget

Inläggav Mint » 04 jun 2014, 16:19

Rösta på tifot mot IFK, 1.47 in i klippet. Scrolla ner i kommentarerna till "Djurgardens" för att rösta.

https://www.youtube.com/watch?v=Ccmw3GlofAM
Mint
U21

Inläggav Lurifix » 19 jun 2014, 17:53

Jag är på plats, var fan är ni?

Bild
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Lurifix » 24 jun 2014, 21:42

När dyker anmälningarna till Peking upp?
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Mint » 29 jun 2014, 14:51

Mint
U21

Inläggav djdave » 29 jun 2014, 16:22

Riktigt jävla bra!
Sharbel Touma är en Martin Hansson och vice versa.
Användarvisningsbild
djdave
Bänken

Inläggav apberget » 28 jul 2014, 21:08

Jag tycker DIF är bra
apberget
Reservlaget

Inläggav honkan » 28 jul 2014, 22:39

Prijovic ska ha varit på ajks match idag. Någon som kan bekräfta/dementera?
honkan
Reservlaget

Inläggav Huvudstaden » 29 jul 2014, 12:43

Okej så nu sitter jag här på balkongen med en kopp kaffe, och bara funderar. Just nu känns det som att det är väldigt mycket problem och mycket motgång och en bitter eftersmak kring allt som har med DIF fotboll att göra. Och jag tror att det i grund och botten handlar om att våran ekonomi är i botten just nu. Därför sitter jag nu här och tänker tanken, att borde det inte vara ett rätt så ypperligt tillfälle för JK, och alla oss supportrar, vi som är hela den här förbannade föreningen, att starta upp en insamling? En riktig jävla insamling, där man som supporter kan (läs: SKALL) skicka in mellan 200-500 kronor. Skulle järnkaminerna bara gå ut en gång för alla och verkligen skriva hur det ligger till, och hur viktiga dom här pengarna är, så tror jag att det skulle kunna bli riktigt jävla bra. Speciellt om även vi supportrar lägger riktigt jävla mycket möda till och ligger på ALLA att ge pengar. 300 spänn är inte mycket för en enstaka individ, men ger varenda jävel som kallar sig DIF, så blir det ju en bra summa. Det känns som att det är dags att alla tar sig i kragen en gång för alla, inser allvaret, och hjälper Vår förening upp ur det här jävla träsket. Det skulle kanske inte hjälpa oss hela vägen upp, men det skulle vara en förbannat bra start. Ursäkta för långt inlägg.
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav Grundberg » 29 jul 2014, 13:31

Huvudstaden skrev:Okej så nu sitter jag här på balkongen med en kopp kaffe, och bara funderar. Just nu känns det som att det är väldigt mycket problem och mycket motgång och en bitter eftersmak kring allt som har med DIF fotboll att göra. Och jag tror att det i grund och botten handlar om att våran ekonomi är i botten just nu. Därför sitter jag nu här och tänker tanken, att borde det inte vara ett rätt så ypperligt tillfälle för JK, och alla oss supportrar, vi som är hela den här förbannade föreningen, att starta upp en insamling? En riktig jävla insamling, där man som supporter kan (läs: SKALL) skicka in mellan 200-500 kronor. Skulle järnkaminerna bara gå ut en gång för alla och verkligen skriva hur det ligger till, och hur viktiga dom här pengarna är, så tror jag att det skulle kunna bli riktigt jävla bra. Speciellt om även vi supportrar lägger riktigt jävla mycket möda till och ligger på ALLA att ge pengar. 300 spänn är inte mycket för en enstaka individ, men ger varenda jävel som kallar sig DIF, så blir det ju en bra summa. Det känns som att det är dags att alla tar sig i kragen en gång för alla, inser allvaret, och hjälper Vår förening upp ur det här jävla träsket. Det skulle kanske inte hjälpa oss hela vägen upp, men det skulle vara en förbannat bra start. Ursäkta för långt inlägg.

Det pågår just nu en insamling till DIF Hockey http://foreningsinsamling.se/fundraiser ... m=fairplay
Jag tror det skulle bli konstigt att dra igång en till insamling parallellt med den som redan är igång. JK, Djurgårdshjälpen och IDH har redan lagt mycket kraft på den, därför tror jag att det just nu inte är det bästa tillfället att starta ännu en insamling. Annars är det självklart en bra idé, vi måste ha pengar pronto och en insamling är väl ett av de få alternativ som finns i nuläget.
Grundberg
Pojklaget

Inläggav Olof » 31 jul 2014, 14:01

Någon som har öppettiderna för butiken på Nybrogatan?
Olof
Reservlaget

Inläggav MadiZon » 31 jul 2014, 14:35

Olof skrev:Någon som har öppettiderna för butiken på Nybrogatan?

Vardagar 11-18 och lördagar 12-16 om de inte har ändrat dem nyligen.
Fraaaamååååt!!!!
MadiZon
U21

Inläggav Tannen » 15 okt 2015, 19:28

Levski Sofia-DIF i lördags, Levski anordnade en jubileumsmatch då det var DIF de mötte första gången de spelade i Europa. Runt 50 pers reste ner och stod på den fäkta bortasektionen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Levski:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tannen