Pengainsamling för stickers

Frågor om JK, klacken, och supporterlivet

Pengainsamling för stickers

Inläggav Stockholmtillhöross » 25 nov 2012, 15:14

Skapade den här tråden mest för att se vad folk tycker om den här idén. Om JK gör en pengainsamling där pengarna går till stickers som delas ut i samband med matcher så behöver inte JK bekosta någonting för det. Om man gör detta så betyder detta att fler kommer få tag i sticker och i och med den kommer det bli lättare att färga Stockolm i rätta färger.
Det här är ett alternativ, annars skulle JK kunna köpa in stickers som de sedan säljer i samband med hockeymatcher så tjänar ju också JK en slant på detta.
Jag tog upp den här, för vissa kanske obtydelselösa frågan på grund av att det är väldigt svårt att få tag i stickers under vintern eftersom UCS inte går på hockeymacher och inte säjer stickers.
Någon som tycker att nått av de här förslagen är någonting att ha? Jag vet inte om JK har en policy att inte sälja stickers eller om de bara överlåter detta till UCS.
Det finns bara ett lag i Stockholm
Användarvisningsbild
Stockholmtillhöross
Reservlaget

Re: Pengainsamling för stickers

Inläggav Luro » 25 nov 2012, 15:54

Stockholmtillhöross skrev:Skapade den här tråden mest för att se vad folk tycker om den här idén. Om JK gör en pengainsamling där pengarna går till stickers som delas ut i samband med matcher så behöver inte JK bekosta någonting för det. Om man gör detta så betyder detta att fler kommer få tag i sticker och i och med den kommer det bli lättare att färga Stockolm i rätta färger.
Det här är ett alternativ, annars skulle JK kunna köpa in stickers som de sedan säljer i samband med hockeymatcher så tjänar ju också JK en slant på detta.
Jag tog upp den här, för vissa kanske obtydelselösa frågan på grund av att det är väldigt svårt att få tag i stickers under vintern eftersom UCS inte går på hockeymacher och inte säjer stickers.
Någon som tycker att nått av de här förslagen är någonting att ha? Jag vet inte om JK har en policy att inte sälja stickers eller om de bara överlåter detta till UCS.

Det går alltid att beställa stickers i den mängd du själv önskar genom UCS under vintern.
http://ultracaossthlm.se/souvenirer/
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav Miike » 25 nov 2012, 16:11

Stockholmtillhöross skrev:Skapade den här tråden mest för att se vad folk tycker om den här idén. Om JK gör en pengainsamling där pengarna går till stickers som delas ut i samband med matcher så behöver inte JK bekosta någonting för det. Om man gör detta så betyder detta att fler kommer få tag i sticker och i och med den kommer det bli lättare att färga Stockolm i rätta färger.

Det känns inte som att det är det JK bör prioritera att göra en insamling till. Man får inte "slösa" på kraftsamlingar av Djurgårdsfamiljen. Då tycker jag snarare att det bör göras ännu en insamling till Fabriken/Reseklubben. Jag har svårt att se att det finns en policy för stickersförsäljning inom JK dock..
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Stockholmtillhöross » 25 nov 2012, 16:29

Miike skrev:

Det känns inte som att det är det JK bör prioritera att göra en insamling till. Man får inte "slösa" på kraftsamlingar av Djurgårdsfamiljen. Då tycker jag snarare att det bör göras ännu en insamling till Fabriken/Reseklubben. Jag har svårt att se att det finns en policy för stickersförsäljning inom JK dock..

Det är sant men man måste ju inte bidra, dem som tycker det är värt att lägga ner lite pengar på det gör det.
Användarvisningsbild
Stockholmtillhöross
Reservlaget

Inläggav UnicoGrandeAmore » 25 nov 2012, 17:42

Klart det ska vara mycket stickers på Stockholms gator. Men enklast är nog som Luro skriver att beställa av UCS. Ganska smidigt att bara få grejerna hem i brevlådan också.
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

Inläggav Stockholmtillhöross » 25 nov 2012, 18:39

UnicoGrandeAmore skrev:Klart det ska vara mycket stickers på Stockholms gator. Men enklast är nog som Luro skriver att beställa av UCS. Ganska smidigt att bara få grejerna hem i brevlådan också.

Det är för krångligt, mycket smidigare och ni tjänar mycket mer om det går att köpa på hockeyn.
Användarvisningsbild
Stockholmtillhöross
Reservlaget

Inläggav Miike » 25 nov 2012, 19:38

Stockholmtillhöross skrev:
UnicoGrandeAmore skrev:Klart det ska vara mycket stickers på Stockholms gator. Men enklast är nog som Luro skriver att beställa av UCS. Ganska smidigt att bara få grejerna hem i brevlådan också.

Det är för krångligt, mycket smidigare och ni tjänar mycket mer om det går att köpa på hockeyn.

För dig kanske det är smidigare, men det är deras val att inte sälja stickers på hockeyn och bakgrunden för det borde du som Djurgårdare vara medveten om. Och om det inte passar kan du ju göra egna.
Användarvisningsbild
Miike
Rekommenderad forumit

Inläggav Stockholmtillhöross » 25 nov 2012, 22:19

Miike skrev:
Stockholmtillhöross skrev:

För dig kanske det är smidigare, men det är deras val att inte sälja stickers på hockeyn och bakgrunden för det borde du som Djurgårdare vara medveten om. Och om det inte passar kan du ju göra egna.

Ja jag vet bakrunden till det, det var ju därför jag tog upp frågan om att JK kunde börja sälja..
Användarvisningsbild
Stockholmtillhöross
Reservlaget

Inläggav piotor » 26 nov 2012, 00:01

Jag skulle säga att JK undvikit att sälja stickers eftersom det är en stor inkomstkälla för oss i UCS med vår förhållandevis lilla budget. Det är schyst mot oss och jag hoppas att det förblir så.

Om man vill få tag på stickers nu men inte pallar betala via nätet (galet jobbigt!), skicka ett pm till Albin så kan vi mötas någonstans eller på krogen innan en hockeymatch. Det finns alltid möjligheter.
piotor
Moderator

Återgå till Järnkaminerna