Fråga styrelsen

Frågor om JK, klacken, och supporterlivet

Re: Fråga styrelsen

Inläggav piotor » 30 sep 2010, 21:28

UnicoGrandeAmore skrev:Läge att styra bussresa till Färjestad borta 9/10 kanske? Lördag klockan 16:00 och klart överkomligt avstånd. Färjestad är dessutom en av våra värsta rivaler och har till skillnad från många andra lag i serien åtminstone supportrar. Matchen ligger ganska bra i tiden i och med att det då är landslagsuppehåll i fotbollen.

Besvikelsen är givetvis stor efter spelarnas pinsamma insats i tisdags, likväl skulle det kunna bli en rolig resa!

Jag tror inte att vi får iväg en buss innan fotbollen är slut. Vi försökte i bortapremiären mot modo (helgmatch), då var det inte många alls som skrev upp sig.
piotor
Moderator

Inläggav arvika_djurgårdare » 01 okt 2010, 15:14

piotor skrev:
UnicoGrandeAmore skrev:Läge att styra bussresa till Färjestad borta 9/10 kanske? Lördag klockan 16:00 och klart överkomligt avstånd. Färjestad är dessutom en av våra värsta rivaler och har till skillnad från många andra lag i serien åtminstone supportrar. Matchen ligger ganska bra i tiden i och med att det då är landslagsuppehåll i fotbollen.

Besvikelsen är givetvis stor efter spelarnas pinsamma insats i tisdags, likväl skulle det kunna bli en rolig resa!

Jag tror inte att vi får iväg en buss innan fotbollen är slut. Vi försökte i bortapremiären mot modo (helgmatch), då var det inte många alls som skrev upp sig.

Dock tror jag personligen mer personer är intresserade av den här matchen, dels så är det "hetare" motstånd vi möter på och sedan är det betydligt kortare avstånd än till Ö-vik.

Vore hur som helst kul om det skulle komma lite folk med klackvana, för tyvärr så är 90% av all på plats folk utan klackvana så det blir i stort sett 0 sång på läktaren.
Användarvisningsbild
arvika_djurgårdare
A-laget

Inläggav Adasiek » 01 okt 2010, 16:02

arvika_djurgårdare skrev:Dock tror jag personligen mer personer är intresserade av den här matchen, dels så är det "hetare" motstånd vi möter på och sedan är det betydligt kortare avstånd än till Ö-vik.

Jag tror också att intresset för den här matchen är större men inte tillräckligt stort för att fylla en buss.
Adasiek
Moderator

Inläggav Nightless » 02 okt 2010, 19:58

Lite nyfiken. Möjligt att ja missat tråden helt men letat och inte hittat nå.
Innan derbyt den 28 träffades alla upp på östra och de gick då runt en tjej med kamera där som fota.
Finns de bilderna att se nånstans?
Mvh Stephanie
Nightless
Juniorerna

Inläggav Tordmule » 03 okt 2010, 23:58

Nightless skrev:Lite nyfiken. Möjligt att ja missat tråden helt men letat och inte hittat nå.
Innan derbyt den 28 träffades alla upp på östra och de gick då runt en tjej med kamera där som fota.
Finns de bilderna att se nånstans?
Mvh Stephanie

Testa att mejla fotograf-a-jarnkaminerna.se och fråga.
Tordmule
Moderator

Inläggav eliaus » 04 okt 2010, 10:22

PA-system inför nästa derby mot solna? (om det blir något)
eliaus
Reservlaget

Inläggav piotor » 04 okt 2010, 13:26

eliaus skrev:PA-system inför nästa derby mot solna? (om det blir något)

Ja.
piotor
Moderator

Inläggav Tannen » 05 okt 2010, 23:24

Har JK kvar några exemplar av "Support your local pub" eller "i stil med..advisory.." tishorna?
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Inläggav Rebecca » 06 okt 2010, 17:01

Tannen skrev:Har JK kvar några exemplar av "Support your local pub" eller "i stil med..advisory.." tishorna?

Yes, dessa finns på Stadion nästa hemmamatch vid Marathonporten!
Rebecca
Rekommenderad forumit

Inläggav LojalDIF » 31 okt 2010, 18:24

På hemsidan står det att vi åker mot Globen från Gamla Stan vid 18-tiden då DIF rekomernderar oss att som senast vara på plats för att inte riskera att missa matchstart. Tycker vi i klacken borde vara ännu tidigare på arenan eftersom vi ska försöka skapa stämning innan matchen och har den viktigaste delen av tifot eller hela tifot och då går det inte att hälften eller 2/3 av alla har infunnit sig i klacken. Vi i klacken kommer nog dessutom visiteras extra hårt. Tycker vi ska sikta in oss på att lämna kornhamnstorg så att vi är utanför Globen 1 timme och 15 minuter innan matchstart.
LojalDIF
Juniorerna

Inläggav Viktory » 02 nov 2010, 09:57

LojalDIF skrev:På hemsidan står det att vi åker mot Globen från Gamla Stan vid 18-tiden då DIF rekomernderar oss att som senast vara på plats för att inte riskera att missa matchstart. Tycker vi i klacken borde vara ännu tidigare på arenan eftersom vi ska försöka skapa stämning innan matchen och har den viktigaste delen av tifot eller hela tifot och då går det inte att hälften eller 2/3 av alla har infunnit sig i klacken. Vi i klacken kommer nog dessutom visiteras extra hårt. Tycker vi ska sikta in oss på att lämna kornhamnstorg så att vi är utanför Globen 1 timme och 15 minuter innan matchstart.

I så fall måste vi åka från Gamla stan innan samlingen börjar typ.. Tåget kommer att gå 17.55 (kommer upp hålltider senare idag) och det tar (om allt går som det ska) inte alls långt tid till Globen därifrån, så vi bör vara inne på arenan i god tid till tifot. Förra gången blev matchen dessutom uppskjuten en kvart p.g.a. långa köer utanför.
Viktory
Moderator

Inläggav velbon » 11 nov 2010, 18:19

Är en satsning på DIF Handboll:s match i Kungl. Tennishallen den 27e november aktuell?
velbon
U21

Inläggav Tordmule » 11 nov 2010, 18:49

velbon skrev:Är en satsning på DIF Handboll:s match i Kungl. Tennishallen den 27e november aktuell?

Då många djurgårdare kommer resa till Brynäs borta samma dag tror jag inte det är aktuellt.
Tordmule
Moderator

Inläggav Viktory » 12 nov 2010, 17:39

Tordmule skrev:
velbon skrev:Är en satsning på DIF Handboll:s match i Kungl. Tennishallen den 27e november aktuell?

Då många djurgårdare kommer resa till Brynäs borta samma dag tror jag inte det är aktuellt.

Exakt, men det blir möjligtvis någon satsning senare under handbollssäsongen.
Viktory
Moderator

Inläggav Tha_Blue_saint » 12 nov 2010, 19:58

Tordmule skrev:

Men dom som stannar hemma kan ju i så fall gå på handboll. Det ena utesluter inte det andra liksom.

Jag menar det kan ju vara värt att ta upp. Jag är inte så naiv att jag tror på någon megasamling men det går ju lätt att skriva att dom som vill stödja DIF och inte kan åka till gävle kan samlas på östra eller vart man nu vill och sen stödja DIF handboll.
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav alkolisten » 14 nov 2010, 13:27

Kan vi inte köra någon sorts "sjung i rätt taktkampanj"?

Så trött på att de flesta av våra grymma sånger, sjungs fel. Det ska sjungas snabbt utan takt och melodi. Nu överdriver jag men poängen måste fram. Det finns mycket mer potential i våra sånger som vi inte gör det bästa av.

Det kanske inte är ett förslag som styrelsen ska hantera utan UCS kanske?
Som Ultrasgrupp så borde det kanske ligga i deras intresse att sångerna blir så bra dom bara kan.
alkolisten
Juniorerna

Inläggav Viktory » 16 nov 2010, 14:44

Tha_Blue_saint skrev:
Tordmule skrev:

Men dom som stannar hemma kan ju i så fall gå på handboll. Det ena utesluter inte det andra liksom.

Jag menar det kan ju vara värt att ta upp. Jag är inte så naiv att jag tror på någon megasamling men det går ju lätt att skriva att dom som vill stödja DIF och inte kan åka till gävle kan samlas på östra eller vart man nu vill och sen stödja DIF handboll.

Samma text som är uppe om handbollen på bl.a. DIF.se kommer att komma upp på vår hemsida också.
Viktory
Moderator

Inläggav Blå-Blå » 30 nov 2010, 19:43

Nu när ni behöver extra pengar till det största hockeytifot någonsin så vore det en bra idé att starta en sån där sms insamling.
Blå-Blå
Juniorerna

Inläggav Joaquin » 30 nov 2010, 22:55

Blå-Blå skrev:Nu när ni behöver extra pengar till det största hockeytifot någonsin så vore det en bra idé att starta en sån där sms insamling.

Som jag förstått det är väl problemet att så pass mycket pengar som skänkts i syfte att ge det största hockeytifot någonsin i stället hamnar i händerna på någon mobiloperatör med höga avgifter.
Användarvisningsbild
Joaquin
Rekommenderad forumit

Inläggav trollett » 01 dec 2010, 01:48

Jag vet att det har varit uppe tidigare, men jag slår ett slag för det igen.

För att få in mer pengar till tifon så kan väl Fabriken offentliggöra summorna man får in kontinuerligt så att folk förstår att varenda krona behövs när hinkarna kommer under matcherna?

För att göra det extra tydligt skulle man kanske kunna ha några prisexempel på vad för typ av tifo/hur stort tifo det kan bli av den summan ni fått in. Ungefär som biljettmätaren inför hemmaderbyt i fotbollen senaste, fast man istället ser vilken "nivå" av tifo man kan göra. Det skulle kanske få folk att förstå att dom behöver bidra för att ni ska kunna fortsätta hålla en hög nivå?

Jag har själv ingen erfarenhet utav tifofix och hur mycket saker och ting kostar, så jag vet inte om det är ett skitkasst förslag; men det var en tanke jag tyckte var värd att nämnas.

En sån här mätare, eller vad det nu kan tänkas bli, tycker jag kan visas på alla berörda parters startsidor, dvs: DIF Fotboll, DIF Hockey och Järnkaminerna, (har inte Fabriken någon egen sida längre? Jag hittar ingen åtminstone..) tillsammans med info om vart man kan sätta in pengar på annat sätt.

Jag tycker det kan vara värt ett försök då det känns som att någonting behövs göras, för det är inte många som lägger någonting i hinkarna vad jag kan se.
trollett
Juniorerna

FöregåendeNästa

Återgå till Järnkaminerna