Dagens känga!

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Re:

Inläggav Pino » 18 sep 2014, 15:53

Grundberg skrev:Om alla vet det, varför kängar han då Pangs val att lämna innan perioden var slut? Det är inte fel att ställa frågan, men varför kängar han det? Fel inställning, kan jag tycka.

Hade totalt missat att detta var i "känga" tråden. Fick för mig att det var frågetråden.
Så klart han inte har någon skyldighet, däremot så har han aktivt gjort det val att stå på räcket och mana på folk att sjunga. Att då efter 10 minuter traska där ifrån får så klart folk att höja på ett ögonbryn och ställa denna fråga.
Det är val inte mer än rätt då spontaniteten försvunnit från klacken och folk verkar behöva någon som manar på dom för att lyckas sjunga.
Pino
Reservlaget

Re: Dagens känga!

Inläggav Huvudstaden » 18 sep 2014, 22:36

D.I.F streams. Hur i hela helvete kan jag fortfarande vara med i den jävla gruppen, gör min plikt och går ur.
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav Sinbad » 21 sep 2014, 18:02

Helsingborgsklacken har fan inga egna ramsor, ingen klackkultur och ingen klass.
Att klappa händerna när klacken sjunger är som likes på en facebook-kommentar...
Användarvisningsbild
Sinbad
U21

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 21 sep 2014, 22:50

Även om det är om hbg, är detta både skrämmande och motbjudande för den supporterkultur vi har.

#1312 #FuckUefa

https://m.facebook.com/ultrasmalmo/post ... 5372813111
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav Lurifix » 02 okt 2014, 13:34

Johanna Lerneby
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Huvudstaden » 05 okt 2014, 18:36

http://www.fotbolldirekt.se/wp-content/ ... k-fans.jpg
Man slutar aldrig att överraskas av det där gänget. Mycket genomtänkt!
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav BIBO » 05 okt 2014, 19:13

Huvudstaden skrev:http://www.fotbolldirekt.se/wp-content/uploads/2014/10/aik-fans.jpg
Man slutar aldrig att överraskas av det där gänget. Mycket genomtänkt!

Vadå? Är det inte vedertaget att Stockholm är gul, rött & blått?

Bild
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav Larsson » 10 okt 2014, 00:43

Min första kärlek inom DIF är ju Adde.
Trots att det var väntat så blev jag chockad över nyheten idag.

La 50:- förra matchen att Adde skulle göra första målet! hahaha..
Larsson
Juniorerna

Inläggav Huvudstaden » 20 okt 2014, 22:28

Allt. Bara ALLT.
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav Eken » 27 okt 2014, 10:52

Bosse Johansson och banger(s)
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav Sinbad » 27 okt 2014, 23:04

Eken skrev:Bosse Johansson och banger(s)

+1 på den.

Minns för drygt tio år sedan när cup-matchen mot solna äntligen fick spelas på Stadion och de lyckas smuggla in ett knallskott som slutligen smällde i händerna på en funktionär. Har aldrig svurit så mycket över en sådan handling.
Nu gör någon samma sak i våra led och jag svär lika mycket. Det kastar en mycket mörk skugga över oss som supportrar.
Ska vi ha pyro på matcherna så vill vi ju trots allt visa att vi har koll på läget..

Dessutom är den där Bosse Johansson en riktigt skön kille. Allt skit kommer ju självklart från Stockholm... Vilken pajas!
Bosse Johansson skrev:Så lösningen på problemet är fällande domar. Det har fungerat i civiliserade samhällen sen Mesopotamien 5000 år före Kristus. Lag och ordning måste börja användas.

Precis. Öga för öga, tand för tand. Här ska det minsann kastas bangers in i publiken? :/
Att klappa händerna när klacken sjunger är som likes på en facebook-kommentar...
Användarvisningsbild
Sinbad
U21

Inläggav RTFM » 28 okt 2014, 10:52

Eken skrev:Bosse Johansson och banger(s)

Såg en "debatt" på Rapport igår mellan Bosse Johansson och Victor Capel. Bosse hade en del poänger i att bangers är vansinne osv, men gav samtidigt ett förvirrat intryck när han stundtals tyckte att "bara Stockholmslagen bråkar och de borde därför portas", stundtals att "klart man inte ska förbjuda bortasupportrar".
Hade ju varit mer rimligt om Bosse åtminstone sagt att "alla lag vars supportrar använder pyro ska portas", så han får kängan för sina förutfattade meningar.

En ytterligare känga går till de som uppenbarligen inte utbildar brandmän/poliser i att inte försöka plocka upp saker som man inte är helt säker på att de är ofarliga. Oavsett hur fel det är att bangers kastas in så är det ännu dummare att försöka plocka upp en banger som inte smällt än.

Och så en uppenbar känga till idioten som kastade bangern, såklart.
RTFM
U21

Inläggav slitles » 28 okt 2014, 23:35

Oj! Och dom sa att man inte lär sig nått nytt från att läsa tidningen..

"– De vanligaste sätten är att gömma dem i kläderna, under bh:n, i trosorna, i kalsongerna. En del stoppar bengalerna i kondomer och för upp dem i ändtarmen, eller vaginan. "

http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/elfsborg-vi-hade-agerat-pa-samma-satt(4510303).gm
slitles
Reservlaget

Inläggav Lurifix » 29 okt 2014, 00:34

slitles skrev:Oj! Och dom sa att man inte lär sig nått nytt från att läsa tidningen..

"– De vanligaste sätten är att gömma dem i kläderna, under bh:n, i trosorna, i kalsongerna. En del stoppar bengalerna i kondomer och för upp dem i ändtarmen, eller vaginan. "

http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/elfsborg-vi-hade-agerat-pa-samma-satt(4510303).gm

Måste se helfestligt ut med en liga som kommer gåendes både hjulbent och kobent på samma gång
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Larsson » 02 nov 2014, 12:10

Att trots hur snabb jag än va så hann jag inte skaka hand med Ronney Pettersson.
Fyfan va jag kommer gnälla om det hur länge som helst.
Larsson
Juniorerna

Inläggav D.F.I. » 26 dec 2014, 21:08

Ger två kängor idag, ses mot brynäs!

1. Leksands-packet, tvi!

2. Censurerande och förvägrande av en Djurgårdares rätt till yttrandefrihet när en banderoll om "För evigt trogen serien" revs ner innan matchstart mot Leksand. Beviljas om delade meningar, men att gå och riva ner den tycker jag var att överdriva och dålig stil, i och med att alla kanske inte delade åsikten om att riva ner den.
We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav apberget221 » 26 dec 2014, 23:43

D.F.I. skrev:Ger två kängor idag, ses mot brynäs!

1. Leksands-packet, tvi!

2. Censurerande och förvägrande av en Djurgårdares rätt till yttrandefrihet när en banderoll om "För evigt trogen serien" revs ner innan matchstart mot Leksand. Beviljas om delade meningar, men att gå och riva ner den tycker jag var att överdriva och dålig stil, i och med att alla kanske inte delade åsikten om att riva ner den.

Den va ju inte vacker iaf
apberget221
Pojklaget

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 27 dec 2014, 01:00

Nä, kanske inte. Simpel gjord, men budskapet var iaf hyfsat tydligt. Tycker den borde fått stå kvar.

apberget221 skrev:
D.F.I. skrev:Ger två kängor idag, ses mot brynäs!

1. Leksands-packet, tvi!

Den va ju inte vacker iaf
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav D.F.I. » 29 dec 2014, 00:44

Återigen blev en banderoll nedriven, från grabbarna i 135-Djurgårn, häpnar gör man också när en av dem två som rev ner den var en av Järnkaminernas styrelsemedlemmar. Som medlem (som dem grabbarna är också) tycker jag att detta agerande är respektlöst och opassande med tanke på denne persons ställning i vår supporterförening!

Tycker jag inte behöver tillägga mer förutom detta inlägg på fejan från 135-Djurgårn:

https://www.facebook.com/489213971159515/photos/a.489355847811994.1073741828.489213971159515/761167213964188/?type=1
We few, we happy few, we band of brothers!
Användarvisningsbild
D.F.I.
U21

Inläggav FrälsaRehn » 29 dec 2014, 15:52

1. Vilka är "135", du själv?
2. Sen när blev det acceptabelt att sprida enskilda personers budskap på våra läktare? Ska det göras så är det någon av de kända grupperna som gör det.
3. Banderollerna ser ut som skit. Lägg ner mer tid på dom är ett tips, då kanske möjligheten finns att de kan sitta kvar.
4. Varför ska någon i JK inte kunna ta ner saker som inte är passande på en DIF-läktare?

Bonusfråga: Vad står det ens på banderollen?
Stockholms Pärlor
Användarvisningsbild
FrälsaRehn
Reservlaget

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården