Dagens känga!

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Dagens känga!

Inläggav Greenburg » 29 dec 2014, 19:59

FrälsaRehn skrev:1. Vilka är "135", du själv?
2. Sen när blev det acceptabelt att sprida enskilda personers budskap på våra läktare? Ska det göras så är det någon av de kända grupperna som gör det.
3. Banderollerna ser ut som skit. Lägg ner mer tid på dom är ett tips, då kanske möjligheten finns att de kan sitta kvar.
4. Varför ska någon i JK inte kunna ta ner saker som inte är passande på en DIF-läktare?

Bonusfråga: Vad står det ens på banderollen?

Jag tycker också banderollen ser ut som grisavföring men betyder det att jag får slå dig på käften om du har fula kläder på Sofialäktaren?
Man hade kunnat löst de på snyggare sätt, jag tycker inte man river ner andras grejer bara.
Hoppas de fanns diskussion bakom det, i så fall köper jag det. Men inte att något bara var fult.
Greenburg
Juniorerna

Inläggav FrälsaRehn » 29 dec 2014, 21:59

Greenburg skrev:
FrälsaRehn skrev:1. Vilka är "135", du själv?
2. Sen när blev det acceptabelt att sprida enskilda personers budskap på våra läktare? Ska det göras så är det någon av de kända grupperna som gör det.
3. Banderollerna ser ut som skit. Lägg ner mer tid på dom är ett tips, då kanske möjligheten finns att de kan sitta kvar.
4. Varför ska någon i JK inte kunna ta ner saker som inte är passande på en DIF-läktare?

Bonusfråga: Vad står det ens på banderollen?

Jag tycker också banderollen ser ut som grisavföring men betyder det att jag får slå dig på käften om du har fula kläder på Sofialäktaren?
Man hade kunnat löst de på snyggare sätt, jag tycker inte man river ner andras grejer bara.
Hoppas de fanns diskussion bakom det, i så fall köper jag det. Men inte att något bara var fult.

Konstigaste jämförelsen jag någonsin läst. Kämpa.
Stockholms Pärlor
Användarvisningsbild
FrälsaRehn
Reservlaget

Inläggav Ernie » 30 dec 2014, 11:26

Greenburg skrev:men betyder det att jag får slå dig på käften om du har fula kläder på Sofialäktaren?

Haha hur är detta ens relevant?
High on diesel and gasoline, psycho for drum machine.
Användarvisningsbild
Ernie
Juniorerna

Inläggav Greenburg » 30 dec 2014, 16:21

Ernie skrev:
Greenburg skrev:men betyder det att jag får slå dig på käften om du har fula kläder på Sofialäktaren?

Haha hur är detta ens relevant?

Det är ju samma tänk, slita ner en ful banderoll utan diskussion eller slå någon med fula kläder på käften utan diskussion. Man gör inte så.
Greenburg
Juniorerna

Inläggav alltid_oavsett » 30 dec 2014, 16:59

Båda sakerna var fel. Diskussion bör ha tagits innan man tar ner någons banderoll (var det bara en budskapsbanderoll var det väl dock inte så farligt) av respekt givetvis. Ingen äger våra läktare mer än någon annan givetvis. Den/dem personerna bör skämmas.
Att använda fula "saker" på vår läktare är även fel. Det kan innebära att andra tar åt sig på våra läktare då det på ett sätt representerar alla.

Mitt råd: alla ska stå upp för sig själva men även rannsaka kvaliteten på det man använder/gör på våra läktare. Nyttigt att folk säger åt varandra.
Gör om, gör rätt och stå upp för er själva. Hoppas få se stor bättring från er gruppering och låt er inte ta skit!
Och till personen/personerna som tog ned er banderoll så kan man ju börja med en trevlig första kontakt och ta upp förbättringar/det man anser borde ha gjorts för att den inte skulle bli nedtagen.

Vi är ju djurgårdare alla.
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav alltid_oavsett » 31 dec 2014, 01:36

.
alltid_oavsett
Spelarrådet

Inläggav BIBO » 12 jan 2015, 18:15

Marcus Nilson till DIF, hur fan tänkte man här egentligen?

Spyr.
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav apberget » 12 jan 2015, 18:41

BIBO skrev:Marcus Nilson till DIF, hur fan tänkte man här egentligen?

Spyr.

Håller med. Känns inte helt rätt det här
Jag tycker DIF är bra
apberget
Reservlaget

Inläggav martin88 » 15 jan 2015, 23:08

För två månader sedan buade den absoluta majoriteten av Hovet ut Marcus Nilson. Idag fick de som tycker att den styrelse som värvade samma spelare ska avgå höra att de kunde dra åt helvete av stora delar av samma publik. Var är logiken?
Sjunga högt och dricka bärs, ta guldet ingen pärs.
Användarvisningsbild
martin88
Assisterande kapten

Inläggav DIF Rules » 19 jan 2015, 00:48

martin88 skrev:För två månader sedan buade den absoluta majoriteten av Hovet ut Marcus Nilson. Idag fick de som tycker att den styrelse som värvade samma spelare ska avgå höra att de kunde dra åt helvete av stora delar av samma publik. Var är logiken?

Det finns många likheter med Sharbel Touma affären. För att gå vidare från den pärsen så avgick väl en del av styrelsen? För DIF Hockeys del ser det dock ut som att Kaarel fortfarande har stort stöd.
Användarvisningsbild
DIF Rules
Spelarrådet

Inläggav W_DIF » 19 jan 2015, 11:49

martin88 skrev:För två månader sedan buade den absoluta majoriteten av Hovet ut Marcus Nilson. Idag fick de som tycker att den styrelse som värvade samma spelare ska avgå höra att de kunde dra åt helvete av stora delar av samma publik. Var är logiken?

En aning nyfiken gällande avgå styrelsen. Finns det färdigt förslag på ny styrelsen? Jag tror tyvärr att föreningen skulle fungera sämre utan styrelse än med den nuvarande. Styrelsen väljs och kan kan röstas fram på medlemsmöten. Välkommen att motionera och förslå kandidater för för valberedningen.

Det handlar inte om att tysta någon.
W_DIF
Pojklaget

Inläggav Huvudstaden » 01 mar 2015, 17:30

det är fan amatörmässigt att biljettsiffran uppdaterades senaste gången för en vecka sen.
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav RTFM » 01 mar 2015, 18:55

Man får inte förlora mot Norrby.
RTFM
U21

Inläggav apberget » 01 mar 2015, 19:24

Detta är så jävla dåligt. Idag ska hela jävla laget skämmas!!!!!
Jag tycker DIF är bra
apberget
Reservlaget

Inläggav Mint » 03 mar 2015, 19:53

Bortsett torsken mot Norrby måste 2015s hittils största känga gå till kansliets obefintliga biljetthausse!
Mint
U21

Inläggav Underdog » 06 mar 2015, 05:36

Nummer ett såklart att vi lyckas spöa Peking när vi redan spelat ut oss själva.

Nummer två att vi släpper in vårt mål vilket gör att Peking går vidare istället för Norrby.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Eken » 11 apr 2015, 11:05

Lerjéus dömer derbyt mot Bajen... En av de sämsta domarna i AS och även bajare..
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 26 maj 2015, 00:14

"Andra sidan är ni klara"

Seriöst? Hatar verkligen den ramsan, hoppas verkligen att den INTE hörs mer på våra läktare. Illa nog att vi hade den förut på 90-talet.

Den ramsan är sånt man hörde från "föräldra-klacken" när man lirade i knatte-innebandyn: "tack ska ni ha, det gjorde ni bra...Tyresö *klapp klapp*. Varför inte ha den också när vi ändå håller på?
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav Huvudstaden » 30 sep 2015, 17:48

Sam Johnson!
Huvudstaden
Reservlaget

Inläggav Tannen » 01 okt 2015, 16:30

Huvudstaden skrev:Sam Johnson!

Borttaget och utrett. Tycker det blev lite för stort samtalsämne.

Kämpa Sam.
Användarvisningsbild
Tannen
Rekommenderad forumit

Föregående

Återgå till Humlegården