Jobbtråden

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Jobbtråden

Inläggav Veterani » 29 okt 2011, 15:06

Söker folk som vill jobba i vinter med snöskottning inne i city.. 120kr/tim är lönen.. Så vill du själv jobba och har någon polare som vill jobba så är det också okej.. Eller bara känner någon som vill jobba så skicka ett PM till mig så löser vi det!
Veterani
Pojklaget

Re: Jobbtråden

Inläggav gilfavor » 05 jan 2012, 13:24

Har du fått nåt PM? Konstigt hur många företag verkar ha problem med att hitta folk som vill jobba när arbetslösheten ändå är rätt hög..
gilfavor
Pojklaget

Inläggav swallat » 05 jan 2012, 14:33

gilfavor skrev:Har du fått nåt PM? Konstigt hur många företag verkar ha problem med att hitta folk som vill jobba när arbetslösheten ändå är rätt hög..

folk vill inte ha skitjobb utan går hellre arbetslösa, där är problemet
Stockholm Tillhör oss

DIF, FC BM, CFV
swallat
A-laget

Inläggav BIBO » 02 apr 2012, 15:26

Någon som har ett schyst jobb för sommaren och hösten?
Sorgen och glädjen, de vandrar tillsamman,
medgång och motgång här ständigt följs åt.
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav DjurgårdsFanatiker » 02 maj 2012, 17:32

Hart vart arbetslös ett jätte tag nu, är väldigt desperat, har nån ett jobbtips som varuplockare/butiksbiträde eller liknande?

Söker nästan för jämnan, hjälp en fellow Djurgårdare i nöd!

PM:a mig om nån får nys på nåt

Tack på förhand!
Om jag hade två liv, skulle jag ge dem båda till dig!

- Allt För Djurgårn!
Användarvisningsbild
DjurgårdsFanatiker
Reservlaget

Inläggav jake740 » 05 maj 2012, 14:54

Är det någon här inne som har något jobb i sommar till en 18 årieng? Går andra året på el så om nån har jobb inom el skulle det vara nice men vad som helst går bra.

Tveka inte att PM:a om ni skulle ha eller känna någon som har sommarjobbs plats!

Mvh
jake740
U21

Inläggav Zajtarn » 21 feb 2013, 21:07

Någon som har ett extrajobb över till en 17-årig student? Skulle vilja kombinera mina studier med ett extrajobb på vardagskvällar och/eller på helger. Bor i Stockholm.
Kom gärna in i mIRC kanalen: #DIF på Quakenet.
Zajtarn
Bänken

Inläggav M14 » 21 feb 2013, 22:26

swallat skrev:
gilfavor skrev:Har du fått nåt PM? Konstigt hur många företag verkar ha problem med att hitta folk som vill jobba när arbetslösheten ändå är rätt hög..

folk vill inte ha skitjobb utan går hellre arbetslösa, där är problemet

Precis. Generationen som nu kommer in på arbetsmarknaden är alldeles för bekväm och ser det som bättre att vara arbetslös än att ha ett "oönskat" jobb. Samtidigt är det ju ett samhällsproblem, att man kan välja att vara arbetslös samtidigt som andra sliter sönder sig, och ändå klara sig på det.
M14
Rekommenderad forumit

Inläggav Underdog » 21 feb 2013, 23:29

Zajtarn skrev:Någon som har ett extrajobb över till en 17-årig student? Skulle vilja kombinera mina studier med ett extrajobb på vardagskvällar och/eller på helger. Bor i Stockholm.

Vet inte hur läget ser ut i Stockholm men skulle kunna tipsa om jobb inom vården.

Ring runt till ställen som söker typ undersköterskor, PA och inom LSS och berätta om din situation och hör ifall du kan få någon form av intro. Går säkert att lösa.

Kanske inte det roligaste yrket folk tänker på men jag själv jobbar som undersköterska och är enligt mig ett riktigt roligt jobb. Ett litet tips bara.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Dögrävarn » 22 feb 2013, 00:22

Zajtarn skrev:Någon som har ett extrajobb över till en 17-årig student? Skulle vilja kombinera mina studier med ett extrajobb på vardagskvällar och/eller på helger. Bor i Stockholm.

Jag vet att företag som håller på med studiehjälp, tex Studdybuddy och My Academy, söker mycket folk. Vet inte hur det fungerar om man är 17 år men du borde kunna hjälpa folk på högstadiet. Det är oftast främst själva studietekniken som de behöver hjälp med. Man behöver alltså inte vara expert på ämnen man lär ut.

Nu vet jag inte om det passar dig men inte desto mindre ett tips. Man tjänar ca 130 kr/h som ingångslön. Det bästa är ju dock om du själv kan få kontakt med familjer och inte gå igenom ett företag( som fakturerar familjen på din dubbla lön ungefär). Billigare för familjen och mer pengar åt dig i en sjysst deal.
Dögrävarn
Rekommenderad forumit

Inläggav Zajtarn » 22 feb 2013, 09:52

Underdog skrev:

Vet inte hur läget ser ut i Stockholm men skulle kunna tipsa om jobb inom vården.

Ring runt till ställen som söker typ undersköterskor, PA och inom LSS och berätta om din situation och hör ifall du kan få någon form av intro. Går säkert att lösa.

Kanske inte det roligaste yrket folk tänker på men jag själv jobbar som undersköterska och är enligt mig ett riktigt roligt jobb. Ett litet tips bara.

Okej tack för svar. Ska försöka kolla runt lite på nätet om det är några sjukhus som söker undersköterskor.

Dögrävarn skrev:

Jag vet att företag som håller på med studiehjälp, tex Studdybuddy och My Academy, söker mycket folk. Vet inte hur det fungerar om man är 17 år men du borde kunna hjälpa folk på högstadiet. Det är oftast främst själva studietekniken som de behöver hjälp med. Man behöver alltså inte vara expert på ämnen man lär ut.

Nu vet jag inte om det passar dig men inte desto mindre ett tips. Man tjänar ca 130 kr/h som ingångslön. Det bästa är ju dock om du själv kan få kontakt med familjer och inte gå igenom ett företag( som fakturerar familjen på din dubbla lön ungefär). Billigare för familjen och mer pengar åt dig i en sjysst deal.

Okej tack för svar. Dock så kanske jag måste ha högsta betygen i t.e.x Matte vilket jag inte har. Ska kolla på deras hemsidor.
Zajtarn
Bänken

Inläggav Pjim0 » 08 maj 2013, 09:54

Har sökt massor av sommarjobb men har inte fått något ännu. Någon som har förslag på sommarjobb? Det kanske finns någon här som jobbar på ett företag som är i behov av billig arbetskraft i sommar.

Tacksam för all hjälp!
Pjim0
U21

Inläggav Zajtarn » 05 jun 2013, 19:48

Pjim0 skrev:Har sökt massor av sommarjobb men har inte fått något ännu. Någon som har förslag på sommarjobb? Det kanske finns någon här som jobbar på ett företag som är i behov av billig arbetskraft i sommar.

Tacksam för all hjälp!

Har du kollat arbetsförmedlingen?
Zajtarn
Bänken

Inläggav Pjim0 » 06 jun 2013, 01:14

Zajtarn skrev:
Pjim0 skrev:Har sökt massor av sommarjobb men har inte fått något ännu. Någon som har förslag på sommarjobb? Det kanske finns någon här som jobbar på ett företag som är i behov av billig arbetskraft i sommar.

Tacksam för all hjälp!

Ja, har sökt en del där men inte fått något.
Pjim0
U21

Inläggav Stockholm_DIF » 06 jun 2013, 10:29

Pjim0 skrev:
Zajtarn skrev:

Tacksam för all hjälp!

Vet att matbutiker i allmänhet söker folk fortfarande runt om i Stockholm. Alltid folk som hoppar av sommarjobbet i sista sekund. Dra runt med ditt cv och PRATA med personal från de olika butikerna. Du kommer få napp.

I allra värsta fall får de väl bli donken?
Användarvisningsbild
Stockholm_DIF
Bänken

Inläggav Pjim0 » 06 jun 2013, 11:53

Stockholm_DIF skrev:
Pjim0 skrev:
Zajtarn skrev:

Tacksam för all hjälp!

Vet att matbutiker i allmänhet söker folk fortfarande runt om i Stockholm. Alltid folk som hoppar av sommarjobbet i sista sekund. Dra runt med ditt cv och PRATA med personal från de olika butikerna. Du kommer få napp.

I allra värsta fall får de väl bli donken?

Jo sant, tror man måste gå dit personligen om man vill ha något jobb. Mitt CV är dock mer inriktat till datorer/webb. Så får kanske ändra det mer för att passa ett lagerjobb på ICA t.e.x.
Pjim0
U21

Inläggav Ståhlberg » 21 jan 2014, 12:09

Är det nån som vet av något jobb i Stockholmsområdet med omnejd?
Har jobbat på industri i ca 2 år nu och
känner för att prova på nya utmaningar här i livet.

Största anledningen är väl egentligen det att jag vill flytta från surnorrland(Sundsvall).

Skicka gärna pm om ni vet av nånting, allt som genererar i en lön är av intresse.
Ståhlberg
Juniorerna

Inläggav Underdog » 21 jan 2014, 13:27

Ståhlberg skrev:Är det nån som vet av något jobb i Stockholmsområdet med omnejd?
Har jobbat på industri i ca 2 år nu och
känner för att prova på nya utmaningar här i livet.

Största anledningen är väl egentligen det att jag vill flytta från surnorrland(Sundsvall).

Skicka gärna pm om ni vet av nånting, allt som genererar i en lön är av intresse.

Tipsar igen om vården, finns flertalet områden du kan jobba inom som du i vissa fall kan gå enbart intro för o inte utbildning.

Kan ju vara nått att köra på medan du letar ev. annat. Lönen är väl till gränsen till fattigdom inom Värmland i alla fall. Ingen aning i Sthlm men har för mig den är något högre, ger lite inkomst i alla fall.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Aqua84 » 07 feb 2014, 20:42

Jobbar i Stockholm med att spola avlopp mm. Vår firma söker alltid bra folk, dock endast personer med c körkort.
Aqua84
Juniorerna

Inläggav Pjim0 » 04 mar 2014, 10:25

Tja!

Har någon förslag på ett sommarjobb i Stockholm? Har varit runt i en del matbutiker och lämnat CV men inte fått napp på något ännu. Tar gärna emot alla förslag!
Pjim0
U21

Nästa

Återgå till Humlegården