Vart går man i Göteborg som djurgårdare?

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Vart går man i Göteborg som djurgårdare?

Inläggav dutti » 07 aug 2011, 21:22

Hallå! Färsk på forumet som jag är har jag försökt leta, men inte hittat nån liknande tråd (sökfunktionen var ju medium hjälpsam)

Hursomhelst tar jag flytten ner till göteborg om 1,5 vecka. Vart och hur hittar jag andra djurgårdare? Vilken pub sätter jag mig på om jag vill se matcherna? Är jag körd?

Och syns vi på rambergsvallen den 21 aug?
dutti
Juniorerna

Re: Vart går man i Göteborg som djurgårdare?

Inläggav Tha_Blue_saint » 08 aug 2011, 14:00

dutti skrev:Hallå! Färsk på forumet som jag är har jag försökt leta, men inte hittat nån liknande tråd (sökfunktionen var ju medium hjälpsam)

Hursomhelst tar jag flytten ner till göteborg om 1,5 vecka. Vart och hur hittar jag andra djurgårdare? Vilken pub sätter jag mig på om jag vill se matcherna? Är jag körd?

Och syns vi på rambergsvallen den 21 aug?

Olearys brukar sända DIF om man frågar i god tid.(Ring ALLTID!) Men va beredd på gliringar från personalen. Kan va rätt softa ibland dock. Ligger vid kungsportsplatsen. På andra sidan Dubliners.

Telefon: 031-711 55 19

Plain Kitchen har också sänt DIF när jag vart där och frågat i hyffsad tid. Men stället har en tendens att bli fullt ganska snabbt för stället är litet och ifall ifk/frölunda spelar borta är det nästan omöjligt. Möjligt att du kan få en tv i baren (Utan ljud). Sjukt trevlig och tillmötesgående personal och god öl och mat. Stället ligger lite avsides i Linnéstaden.

Telefon: 031 – 711 35 75
Såhär hittar du: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Ris%e5sgatan+8
Hållplatserna Prinsgatan och Oliverdalsgatan ligger i stort sätt lika långt ifrån Oliverdal snäppet närmare kanske.

Det här är de ställen jag vart på. Andra lokala djurgårdare kanske har andra tips.
PM:a om det är annat du undrar.
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav dutti » 08 aug 2011, 22:14

Bra tips! En tacker.

O'Learys har jag också varit på (dock under fotbolls-VM) och det verkar va ett vettigt ställe. Plain Kitchen blir ett ställe att kolla upp också :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=136227183090345
Hittade för övrigt den här gruppen på facebook, om någon annan är i min sits!
Där verkar snacket gå om City-Pub vid avenyn.. Så nu har jag ett par ställen att prova mig fram bland.
dutti
Juniorerna

Inläggav Tha_Blue_saint » 09 aug 2011, 20:56

dutti skrev:Bra tips! En tacker.

O'Learys har jag också varit på (dock under fotbolls-VM) och det verkar va ett vettigt ställe. Plain Kitchen blir ett ställe att kolla upp också :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=136227183090345
Hittade för övrigt den här gruppen på facebook, om någon annan är i min sits!
Där verkar snacket gå om City-Pub vid avenyn.. Så nu har jag ett par ställen att prova mig fram bland.

Hör av dig om du vill svänga en bägare någon gång. Är bara ett PM bort. Alltid trevligt med nya bekantskaper. Inte ofta man har chans att surra DIF i den här vidriga stan.
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav dutti » 10 aug 2011, 20:30

Tha_Blue_saint skrev:Hör av dig om du vill svänga en bägare någon gång. Är bara ett PM bort. Alltid trevligt med nya bekantskaper. Inte ofta man har chans att surra DIF i den här vidriga stan.

Absolut, drar iväg ett när jag är nere sen, så ölar vi lite och kollar på match!

Vad sysslar du med i göteborg?
dutti
Juniorerna

Inläggav xdahag » 01 apr 2015, 15:13

Hallå alla djurgårdare i Göteborg!

Har precis flyttat hit, är det fortfarande olearys som gäller? Finns det någon sida för samåkningar till matcher? Kommer att ha kvar mitt säsongskort nämligen så blir en del resor. Känner för övrigt inte en kotte i den här stan så tveka inte att höra av er om ni vill ta en bira och kolla/surra DIF.
xdahag
Rekommenderad forumit

Inläggav August_OH » 07 apr 2015, 00:58

xdahag skrev:Hallå alla djurgårdare i Göteborg!

Har precis flyttat hit, är det fortfarande olearys som gäller? Finns det någon sida för samåkningar till matcher? Kommer att ha kvar mitt säsongskort nämligen så blir en del resor. Känner för övrigt inte en kotte i den här stan så tveka inte att höra av er om ni vill ta en bira och kolla/surra DIF.

https://www.facebook.com/groups/253904828126682/
https://www.facebook.com/pages/J%C3%A4r ... 68?fref=ts

Här är grupperna som är mest aktiv i alla fall.
Jag har dålig koll på vart de brukar samlas, har inte varit i GBG så länge än...
Vi ska supa, slåss och kolla Djurgår´n förstås!
Användarvisningsbild
August_OH
Rekommenderad forumit

Återgå till Humlegården