Stickerstråden

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Stickerstråden

Inläggav Braide » 19 feb 2014, 00:25

Herregud, tror ni han kommer bli miljonär på andra djurgårdare eller?
Han säljer dem för 50 öre/st, antagligen ett pris som täcker hans kostnader med nöd och näppe.

Var glada att våra gator färgas i djurgårdsfärger istället.
Braide
Juniorerna

Inläggav M14 » 19 feb 2014, 01:43

Nic Age skrev:
Karre skrev:
piotor skrev:
Karre skrev:Säljes! Priset är 50 öre styck, och minsta köp är 100 stycken. PM:a vid intresse
12x8 cm
[ig]http://i.imgur.com/5y83AS1.jpg[/img]
16x6 cm
[im]http://i.imgur.com/F1qSlIA.jpg[/img]

Vart går pengarna?

Beställde in lite för många så ville bli av med dem. Plus så håller jag på att designa på en ny... non-profit självklart

Det var dock inget svar på hans fråga.

Fast det är det ju? "Non-profit" innebär ju att pengarna går till honom för att täcka kostnaderna.
M14
Rekommenderad forumit

Inläggav Nic Age » 19 feb 2014, 03:13

Braide skrev:Herregud, tror ni han kommer bli miljonär på andra djurgårdare eller?
Han säljer dem för 50 öre/st, antagligen ett pris som täcker hans kostnader med nöd och näppe.

Självfallet inte. Men det går att göra vinst på ett personligt plan, även om jag verkligen inte tror är fallet, och det är inte okej enligt mitt tycke. Det går ju enligt praktiken att köpa massor (vad det nu är), sälja hyfsat billigt (till egna supportrar) för att gå i vinst och sedan köpa in mer, i praktik och inte i detta fall då. Vilket har hänt lite här och där i hyfsade summor i supportersverige vad jag förstått det som. Köper man av UCS alternativt sig själv och polare vet man ju ändå vad pengarna går till. Med det sagt så ska folk ändå få fortsätta köpa in egna om man nu känner behovet av det!

Men till folk som vill uppmanar jag er att köpa lite av denna kille, om då han inte är röd eller dylikt.

Och till alla, fortsätt färga gatorna DIF. Wheatpastes som klistermärken som spray, pärlplattor och so on!
Nic Age
U21

Inläggav Sebastian » 20 feb 2014, 16:33

Nic Age skrev:
Braide skrev:Herregud, tror ni han kommer bli miljonär på andra djurgårdare eller?

Självfallet inte. Men det går att göra vinst på ett personligt plan, även om jag verkligen inte tror är fallet, och det är inte okej enligt mitt tycke. Det går ju enligt praktiken att köpa massor (vad det nu är), sälja hyfsat billigt (till egna supportrar) för att gå i vinst och sedan köpa in mer, i praktik och inte i detta fall då. Vilket har hänt lite här och där i hyfsade summor i supportersverige vad jag förstått det som. Köper man av UCS alternativt sig själv och polare vet man ju ändå vad pengarna går till. Med det sagt så ska folk ändå få fortsätta köpa in egna om man nu känner behovet av det!

Men till folk som vill uppmanar jag er att köpa lite av denna kille, om då han inte är röd eller dylikt.

Och till alla, fortsätt färga gatorna DIF. Wheatpastes som klistermärken som spray, pärlplattor och so on!

Trevlig kille, fick mer än vad jag pröjsat för.. Han är grön!
Sebastian
U21

Inläggav einar » 17 mar 2014, 00:27

Har AGAINST MODERN FOOTBALL klibbor, någon som vill byta?
Farsta är dif.
einar
Juniorerna

Inläggav Pjim0 » 17 mar 2014, 14:10

Har någon stickers att sälja inför helsingborg away?
Pjim0
U21

Inläggav true-blue » 22 mar 2014, 03:44

Förslag på sticker

Tack till grabbarna på DIF-Grafik

Bild
true-blue
Rekommenderad forumit

Inläggav Victor1891 » 23 mar 2014, 21:18

Säljer dessa stickers för 50öre styck! Jag ska snart beställa nya så pengarna kommer gå till det för er som undrar. Kan mötas upp på alla hemma matcher i hockey och fotboll. Jag ska åka med JK:s bussar till Helsingborg också, så kan mötas där med. Skriv i PM!

http://imgur.com/gvdFnrG

Måtten:
1. 8x9
2. 9x10
3. 12x6
4. 11x7
5. 16x5
6. 11x7
Victor1891
Pojklaget

Inläggav Pjim0 » 24 mar 2014, 20:00

Har ni förslag på vad man kan ha på sin nyckelring som man enkelt kan riva ner stickers(gnaget och bajen stickers) med? Om jag hade nått skulle jag kunna riva ner sjukt mycket mer. Fungerar det kanske med en vanlig nyckel eller förstör man den då?
Pjim0
U21

Inläggav Nohorv » 25 mar 2014, 19:45

Pjim0 skrev:Har ni förslag på vad man kan ha på sin nyckelring som man enkelt kan riva ner stickers(gnaget och bajen stickers) med? Om jag hade nått skulle jag kunna riva ner sjukt mycket mer. Fungerar det kanske med en vanlig nyckel eller förstör man den då?

Mynt funkar alltid bäst på nyupsatta. Antar att du menar att du förstör dina egna som är under och då är det bara att försöka komma under vid ett av hörnen och riva av skiten.
Fett med inte bajen
Nohorv
U21

Inläggav Underdog » 25 mar 2014, 23:08

Pjim0 skrev:Har ni förslag på vad man kan ha på sin nyckelring som man enkelt kan riva ner stickers(gnaget och bajen stickers) med? Om jag hade nått skulle jag kunna riva ner sjukt mycket mer. Fungerar det kanske med en vanlig nyckel eller förstör man den då?

Har rivit ner överdrivet mycket bajen (hehe) o elfsborgs stickers i Arvika och min kära nyckel har aldrig tagit skada.
Blåljus och siren har blivit ett blågult problem
Användarvisningsbild
Underdog
Rekommenderad forumit

Inläggav Nic Age » 26 mar 2014, 00:24

Gå över dom. Annars är det väl bara att ta valfri nyckel eller nåt.
Nic Age
U21

Inläggav Engdahl » 26 mar 2014, 10:14

Jag säljer stickers i Helsingborg. 50 öre styck. Så jag får in pengar så det täcker "förlusten". Eventuell vinst skänks till Sofia Tifo! Bild finns i tråden. PM vid frågor.
DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
Engdahl
U21

Inläggav true-blue » 29 mar 2014, 23:02

Själv har jag alltid en isskrapa i innerfickan. En mindre variant anpassad för nyckelknippa kanske vore en bra grej...

Bild
true-blue
Rekommenderad forumit

Inläggav Nohorv » 16 apr 2014, 15:51

Nån som har stickers att sälja?
Fett med inte bajen
Nohorv
U21

Inläggav Ort_89 » 20 maj 2014, 00:21

Någon med stickers inne? Skicka ett pm. Möts upp under matchen på onsdag.
Ort_89
Juniorerna

Inläggav Treacle » 23 maj 2014, 00:11

Har några klibbor från Ajax, HSV och (Glasgow)Rangers. Tyvärr så har jag bara ett par av vardera motiv och därför kan jag enbart byta ett fåtal klibbor. Dra ett PM om ni har några utländska klibbor och vill byta så får ni bild.
Vila i frid Stefan
Användarvisningsbild
Treacle
Juniorerna

Inläggav kgkb » 19 aug 2014, 00:36

När ni gör era egna stickets via ultrasshop, hur stor gör ni bilden då i behandlingsprogram.? Tänkte om jag vill göra klistermärken som är 7x10cm. Hur stor ska jag då göra själva bilden i Photoshop för att få bra kvalitet?
kgkb
Pojklaget

Inläggav Engdahl » 19 aug 2014, 09:27

kgkb skrev:När ni gör era egna stickets via ultrasshop, hur stor gör ni bilden då i behandlingsprogram.? Tänkte om jag vill göra klistermärken som är 7x10cm. Hur stor ska jag då göra själva bilden i Photoshop för att få bra kvalitet?

7x10 cm. Går att ställa in i centimeter så gör det!
DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
Engdahl
U21

Inläggav kgkb » 19 aug 2014, 12:31

Okej och det blir okej kvalitet om jag gör bilden i 7x10cm i photoshop, inte suddig? =)
kgkb
Pojklaget

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården