Dagens hata våra rivaler

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Dagens hata våra rivaler

Inläggav easter90 » 19 aug 2010, 23:05

Just nu är det tydligen fortfarande bråk utanför råttis... Börjar bli så förbannad över hur mycket Svff ser mellan fingrarna när det gäller aik! Det verkar ju som att det får göra vad som helst och sen säger svff bara : det får det lösa internt inom föreningen. Ge dem ett straff som känns förfan! Det är ju bråk efter i stort sett VARJE match??

Ursäkta språket och eventuell stavning då jag är väldigt förbannad och trött.
easter90
A-laget

Inläggav UnicoGrandeAmore » 19 aug 2010, 23:24

easter90 skrev:Just nu är det tydligen fortfarande bråk utanför råttis... Börjar bli så förbannad över hur mycket Svff ser mellan fingrarna när det gäller aik! Det verkar ju som att det får göra vad som helst och sen säger svff bara : det får det lösa internt inom föreningen. Ge dem ett straff som känns förfan! Det är ju bråk efter i stort sett VARJE match??

Ursäkta språket och eventuell stavning då jag är väldigt förbannad och trött.

SvFF har ingenting att göra med matcher på europeisk nivå, bara så du vet.
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

Inläggav Tha_Blue_saint » 20 aug 2010, 01:29

Dock är det helt värdelöst att det faktist inte sätts hårt mot hårt mot gnaget för som easter skrev stökas det efter i stort sätt varje match nu europa som allsvenskan. Och detta kommer enbart bidra till ökad repression(stavning?) och att nya lagar kommer tillkomma. Och det är nåt ingen av oss vill. Så gnagets grabbar och ultras får börja hålla sina junisdar och hangarounds i nacken för detta kommer inte sluta bra för någon innom den svenska scenen om detta fortsätter! Och denna jävla stankastning! Så jävla hjärndött så det finns inte ord.

Dock skönt att se hur dom sänker sig själva för det lär inte bli nådiga böter den här gången.

HORUNGAR!
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav VocisSofiensis » 20 aug 2010, 09:25

Följande må vara allmännt kännt bland de flesta av oss.
Men för att slutgiltigt knäcka de envisa stackars gnagare jag känner, som tvärt hävdat motsatsen, var jag tvungen att få det bekräftat.
Ville bara dela med mig av mailet (som för övrigt är sjukt gnaget) från aiks Johan Segui ifall någon skulle vilja göra detsamma.

Den version av gnäggets inmarschlåt (vilket som vi vet är en cover på Roger Whittakers "The Last Farewell") som spelas på matcher har definitivt inspelat publikljud.

-------------------------
Hej
Å vi e´AIK spelades in i Globen innan en hockeymatch i elitserien för cirka 15 år sedan. Vi hade spritt ordet att detta skulle göras så 45 min innan nersläpp så var det en massiv AIK klack som täckte hela kurvan och delar av långsidan. Det var ganska välfyllt även på övriga sektioner.
I teckningscirkeln stod Per Krook och Leo Rubio som har skrivit texten och agerade körledare. På jumbotronen rullade texten på bästa kareokevis. Vill minnas att Leo & Per sjöng igenom texten själva först, och sedan körde vi allihopa.
Live, en tagning och inspelningen var klar!
När spelarna sen skulle äntra isen var det ett fantastiskt kaostifo med mängder av konfetti och färgade svarta, gula, vita pappersrullar. Spelarna var tvungna att lämna isen och gå tillbaka till omklädningsrummet då isen var ospelbar och omspolning var tvunget.
AIK vann matchen.

Mvh

Johan Segui
AIK Merchandise AB
+46 (0) 8 7359653

AIK Shop
Parkvägen 4
Råsunda Fotbollstadion

AIK Merchandise AB Org.nr. 556580-6162
Box 1257 Tel. vxl. +46(0)8 7359650
171 24 Solna Fax +46(0)8 7359679
Sweden
----

Avd: Vi kan sjunga utan trumma, utan låttextgenomgång från "teckningscirkeln", utan "kareoke", och utan att nån jävla bakgrundskör.
Tattiga gnaget...
Senast redigerad av VocisSofiensis 24 aug 2010, 12:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VocisSofiensis
U21

Inläggav Tordmule » 20 aug 2010, 09:47

Jag kan ju säga att ett av de länder jag inte skulle vilja åka till efter att ha delat ut tjuvsmällar och gett sig på motståndarpersonal är Bulgarien.
Tordmule
Moderator

Inläggav OCB » 20 aug 2010, 11:03

Tordmule skrev:Jag kan ju säga att ett av de länder jag inte skulle vilja åka till efter att ha delat ut tjuvsmällar och gett sig på motståndarpersonal är Bulgarien.

Eh, ursäkta? Menar du att Norra europas, och delar av södra europa, hårdaste supportrar skulle vara skraja för ett land med anabolarossar med fascistsympatier och utan något att förlora? Du kan inte ditt gnaget.
Användarvisningsbild
OCB
Moderator

Inläggav easter90 » 20 aug 2010, 11:39

UnicoGrandeAmore skrev:
SvFF har ingenting att göra med matcher på europeisk nivå, bara så du vet.

Det vet jag också men jag menar att SVFF inte agerat ett skit hittills.
easter90
A-laget

Inläggav BIBO » 20 aug 2010, 14:54

[quote="VocisSofiensis"
----

Avd: Vi kan sjunga utan trumma, utan låttextgenomgång från "teckningscirkeln", utan "kareoke", och utan att nån jävla bakgrundskör.
Tattiga gnaget...[/quote]

Hur formulerade du frågan?
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav VocisSofiensis » 20 aug 2010, 17:46

BIBO skrev:Hur formulerade du frågan?

Hej,

Vi är några stycken som gärna skulle vilja veta vid vilket tillfälle som det inspelade publikljudet under "Åh vi é aik" spelades in.
Har det lagts på från någon match?
Var det mäcktigt?

Vi är väldigt tacksamma för svar.

MVH,
Eric
Användarvisningsbild
VocisSofiensis
U21

Inläggav alx » 20 aug 2010, 19:16

VocisSofiensis skrev:
BIBO skrev:Hur formulerade du frågan?

Hej,

Vi är några stycken som gärna skulle vilja veta vid vilket tillfälle som det inspelade publikljudet under "Åh vi é aik" spelades in.
Har det lagts på från någon match?
Var det mäcktigt?

Vi är väldigt tacksamma för svar.

MVH,
Eric

Hahaha. Förlåt för ett värdelöst inlägg, men det där var rätt roligt skrivet.
alx
Reservlaget

Inläggav Tha_Blue_saint » 26 aug 2010, 22:15

Horungarna hahaha tack för att ni finns!

Ute ur Champions League.

Ute ur Europa League.

Ute ur Svenska cupen.

Sämsta svenska mästarna NÅGONSIN!

Snart ute ur allsvenskan?

SÄMST I STAN!
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav Tobz » 27 aug 2010, 17:24

Tha_Blue_saint skrev:Horungarna hahaha tack för att ni finns!

Ute ur Champions League.

Ute ur Europa League.

Ute ur Svenska cupen.

Sämsta svenska mästarna NÅGONSIN!

Snart ute ur allsvenskan?

SÄMST I STAN!
Användarvisningsbild
Tobz
Reservlaget

Inläggav DIFHeNcE » 28 aug 2010, 17:50

Gnagets Daniel G lirar amerikansk fotboll nära mitt hus, kanske har tröttnat på fotbollen, hehe..
DIFHeNcE
Rekommenderad forumit

Inläggav Dögrävarn » 28 aug 2010, 19:06

DIFHeNcE skrev:Gnagets Daniel G lirar amerikansk fotboll nära mitt hus, kanske har tröttnat på fotbollen, hehe..

Gnagets Daniel G brukade stå på våran läktare i derbyn innan han skrev på för gnaget. Kan inte säga att han var DIF( då skulle han aldrig valt ajk) men i hans ögon var han nog Djurgårdare, inte mina.
Dögrävarn
Rekommenderad forumit

Inläggav DIFHeNcE » 28 aug 2010, 22:26

Dögrävarn skrev:
DIFHeNcE skrev:Gnagets Daniel G lirar amerikansk fotboll nära mitt hus, kanske har tröttnat på fotbollen, hehe..

Gnagets Daniel G brukade stå på våran läktare i derbyn innan han skrev på för gnaget. Kan inte säga att han var DIF( då skulle han aldrig valt ajk) men i hans ögon var han nog Djurgårdare, inte mina.

Enligt honom har han varit det i hela sitt liv, hade varit kul att bo nära en som lirar i DIF men nu bryr jag mig knappast.. Fast han valde nog kärriären framför vilka han hejar på, vilket är ganska vanligt. Men det suger att han valde just Aik.
DIFHeNcE
Rekommenderad forumit

Inläggav Tha_Blue_saint » 29 aug 2010, 14:37

Vågar man hoppas på gallerskak idag? Er missär är våran lycka fittklubb!
Användarvisningsbild
Tha_Blue_saint
Rekommenderad forumit

Inläggav JL. » 29 aug 2010, 15:10

Tha_Blue_saint skrev:Vågar man hoppas på gallerskak idag? Er missär är våran lycka fittklubb!

Missnöjesaktion mot vanskötseln av klubben på söndag - "RÄDDA KLUBBEN"!

Kära AIK:are,

# Nedmonteringen av ett guldlag 2009 till en nedflyttningskandidat 2010
# Utslagna ur Svenska Cupen, Champions League-kvalet och Europa League-kvalet
# Utebliven Champions League-satsning trots öronmärkt kapital
# Försäljningen av AIK-hjältarna Bojan Djordjic och Martin Mutumba
# Hanteringen av tränarfrågan
# Mångårig ekonomisk vanskötsel som nu allvarligt hotar klubbens framtid, paniklån till ockerräntor, elva miljoner kr i förlust på årets första sex månader (exklusive spelarförsäljningar) och 51 miljoner kr i kortfristiga skulder
# Bristen på agerande i arenafrågan
# Misslyckandet att bibehålla den långsiktiga investeringen och den röda tråd som genomsyrat och byggts upp av AIK-själar
# Fullständig brist på ledarskap och visioner

Listan kan göras lång men vi AIK-supportrar har fått nog. Nu måste vi säga ifrån!

De engagerade supportergrupperna står tveklöst enade i denna fråga och uppmanar nu samtliga supportrar till klubben oavsett kategori, läktare eller ålder att ta sig till Råsunda på söndag 29 augusti (AIK-IFK Göteborg) och delta i en manifestation mot utvecklingen. I samband med inmarschen och 10 minuter framåt markerar vi vårt missnöje gentemot vanskötseln av vår klubb genom att stå upp på samtliga läktarsektioner. En protestaktion som i första hand riktar sig mot AIK:s högsta ledning, det vill säga VD och AIK Fotboll AB:s styrelse.

Stå upp för AIK:s framtida existens på söndag. 10 minuter av missnöje mot vanskötseln. RÄDDA KLUBBEN!

Black Army
Sol Invictus
Ultras Nord
Firman Boys
AIK:s Yngsta

Ingen högoddsare på det inte.
JL.

Inläggav easter90 » 29 aug 2010, 16:45

Nu får det för fan vara nog! Kasta ut råttorna LÅNGT ifrån Allsvenskan. FY!

Edit: Blir så förbannad när det för 1 vecka sen gjorde bort sig totalt i Europa kvalet och nu gör det så här efter 9 minuter. Det kan inte finnas mycket innanför pannbenet på dessa så kallade "fans". Hoppas det för en gångs skull får ett straff som känns!
easter90
A-laget

Inläggav BIBO » 29 aug 2010, 18:32

0-2 på råttis nu :)
Användarvisningsbild
BIBO
Moderator

Inläggav UnicoGrandeAmore » 29 aug 2010, 21:22

easter90 skrev:Nu får det för fan vara nog! Kasta ut råttorna LÅNGT ifrån Allsvenskan. FY!

Edit: Blir så förbannad när det för 1 vecka sen gjorde bort sig totalt i Europa kvalet och nu gör det så här efter 9 minuter. Det kan inte finnas mycket innanför pannbenet på dessa så kallade "fans". Hoppas det för en gångs skull får ett straff som känns!

Pk
UnicoGrandeAmore
Rekommenderad forumit

FöregåendeNästa

Återgå till Humlegården