Ultrasonline

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Re: Ultrasonline

Inläggav sebb1891 » 04 jun 2013, 15:20

Tja skulle vilja gå med i en DIF alliance, kan någon snäll djurgårade lägga till mig. Hellstroom heter min användare.
sebb1891
Pojklaget

Inläggav Storken » 04 jun 2013, 16:39

Fler måste regga sig. Kom igen nu!
http://s5.ultrasonline.com
Storken
Pojklaget

Inläggav piotor » 04 jun 2013, 19:00

Storken skrev:Fler måste regga sig. Kom igen nu!
http://s5.ultrasonline.com

Att regga sig på JK-forum i syfte att få folk att regga sig någon annan stans är inte okej. Vi låter tråden vara öppen ett tag till, men den ska inte fungera som en chatt.

Jag reggade mig bara för att försöka förstå vad all uppståndelse handlade om, hajjade inte ens hur man lirade.
piotor
Moderator

Inläggav Eken » 04 jun 2013, 19:10

piotor skrev:
Jag reggade mig bara för att försöka förstå vad all uppståndelse handlade om, hajjade inte ens hur man lirade.

Jag själv spelar bara för att fördriva tid, och såklart för att skratta åt gnaget som tar det för seriöst. Som lägger pengar på detta...

Edit: Kan även tillägga att server 5 förbättras hela tiden. Server 1 t.e.x är riktigt bra gjord osv, medans 5an är mer amatör-mässigt. Men admins jobbar hårt med att få in alla saker på 5an också, har fått info om att mer kommer snart.
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav Eken » 06 jun 2013, 21:33

Sorry för dubbelpost,

Någon som fortfarande spelar? Vi har plats i alliansen. Dra iväg ett pm till mig här.
" I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed. "
Eken
Spelarrådet

Inläggav The Escapist » 06 jun 2013, 22:25

Eken skrev:
piotor skrev:

Jag själv spelar bara för att fördriva tid, och såklart för att skratta åt gnaget som tar det för seriöst. Som lägger pengar på detta...

Edit: Kan även tillägga att server 5 förbättras hela tiden. Server 1 t.e.x är riktigt bra gjord osv, medans 5an är mer amatör-mässigt. Men admins jobbar hårt med att få in alla saker på 5an också, har fått info om att mer kommer snart.

Du har inte funderat på att fördriva tiden med att måla en flagga eller kanske skriva artiklar om DIF eller något som gynnar DIF?
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Inläggav Sebastian » 07 jun 2013, 00:39

The Escapist skrev:
Eken skrev:
piotor skrev:

Du har inte funderat på att fördriva tiden med att måla en flagga eller kanske skriva artiklar om DIF eller något som gynnar DIF?

Haha precis, helt sjukt.. reggade mig bara för att kolla vad det var och man ska alltså på _låtsas_ gå runt och slå saker samman och puckla på drägg-aikare? Lägg ner tiden på något vettigt istället och låt gnägaet skämma ut sig, det är ju nästintill pinsamt!
Sebastian
U21

Inläggav Eken » 07 jun 2013, 10:53

Rätt uppenbart att ni har problem med att inse vad som är spel och verkligt. Sen kan man väl också va dryg och säga såhär, bättre att vi tar ut det på nätet via ett spel än t.ex i verkliga livet som vissa andra här på forumet utan att peka finger?

Det är bara ett spel, och att det handlar om att slåss osv är kanske inte bästa. Men det är jävla sosse tjafs, snart börjar ni väl tjafsa om att våldsspel gör en till kriminel (alá CoD / GTA gör en till en mördare).

Grejjen med att vi spelar är inte att vi är våldskåta, finns grupperingar för detta om man vill ge gnagare en smäll på käften te.x. Det är ett spel, och vi spelar när vi har tid över eller liknande. Nu börjar vi verkligen likna gnaget när vi börjar tjafsa inom egna led för ett jävla spel, ni klagade på att vi spammade tråden så vi fixade en chatt så istället börjar ni klaga på spelet i sig. Börjar nästan tro att ni smyg-bajare som måste ha något att klaga på jämt.

Vi spelar för det mesta för att sätta käppar i hjulet för gnaget, som tar detta sten seriöst. Det klagas i deras forum för att dom står sida med sida med DIF under landskamperna. Det visar ju bara hur pinsamma gnaget är.

Finns flertal spel runt om som man kan representera både klubb och land. Ser ingen klaga över t.ex Tribalwars har landslag, eller andra spel som man ställer upp för landslag osv.. Låt oss spela, vi skadar ingen eller inget. Jag har fixat chatt åt oss så vi inte spammar tråden (men ni spammar ju tråden nu istället).

Vi är inte aik, var det väl?
Eken
Spelarrådet

Inläggav piotor » 07 jun 2013, 12:25

Eken skrev:Rätt uppenbart att ni har problem med att inse vad som är spel och verkligt. Sen kan man väl också va dryg och säga såhär, bättre att vi tar ut det på nätet via ett spel än t.ex i verkliga livet som vissa andra här på forumet utan att peka finger?

Det är bara ett spel, och att det handlar om att slåss osv är kanske inte bästa. Men det är jävla sosse tjafs, snart börjar ni väl tjafsa om att våldsspel gör en till kriminel (alá CoD / GTA gör en till en mördare).

Grejjen med att vi spelar är inte att vi är våldskåta, finns grupperingar för detta om man vill ge gnagare en smäll på käften te.x. Det är ett spel, och vi spelar när vi har tid över eller liknande. Nu börjar vi verkligen likna gnaget när vi börjar tjafsa inom egna led för ett jävla spel, ni klagade på att vi spammade tråden så vi fixade en chatt så istället börjar ni klaga på spelet i sig. Börjar nästan tro att ni smyg-bajare som måste ha något att klaga på jämt.

Vi spelar för det mesta för att sätta käppar i hjulet för gnaget, som tar detta sten seriöst. Det klagas i deras forum för att dom står sida med sida med DIF under landskamperna. Det visar ju bara hur pinsamma gnaget är.

Finns flertal spel runt om som man kan representera både klubb och land. Ser ingen klaga över t.ex Tribalwars har landslag, eller andra spel som man ställer upp för landslag osv.. Låt oss spela, vi skadar ingen eller inget. Jag har fixat chatt åt oss så vi inte spammar tråden (men ni spammar ju tråden nu istället).

Vi är inte aik, var det väl?

Ta ett djupt andetag. Logga sen in på ditt spel och slåss med aikare. Att skriva ett försvarstal om ett tvspel och dessutom lyckas kalla folk för smyg-bajare funkar inte riktigt.
piotor
Moderator

Inläggav Bliss » 10 jun 2013, 22:53

För att folk som inte spelar ska slippa läsa finns det en ny tråd på spelets egna forum.
Jag hänvisar vidare snacket dit: http://s5.forum.ultrasonline.com/viewtopic.php?f=28&t=430
Bliss
Pojklaget

Föregående

Återgå till Humlegården