Hur drägg får man bli på bortamatcher?

Allmänt snack som inte hör hemma i någon annan kategori. Tänk på att hålla en hög nivå även här!

Hur drägg får man bli på bortamatcher?

Inläggav 18hundranittioett » 22 mar 2013, 00:18

Nu börjar det dra ihop sig till allsvensk premiär och det innebär för många med mig en och en annan bortaresa, inte minst invasionen av Helsingborg om en och en halv vecka. Bortaresa innebär oftast fylla, personligen så har jag mina bästa fyllor kring bortamatcher. Jag tycker absolut att det är få förunnat att sätta sig på en buss eller ett tåg med bästa polarna och känna hur den tidigare oftast goda stämningen successivt blir mjukare och mjukare med stor hjälp av alkoholen. Att sedan tillsammans med, gärna några hundra (eller tusen), andra Djurgårdare invadera en håla och bete sig lite "småhetsigt" mot ordningsmakten och andra som pratar fult tycker jag är något som alla borde få prova på.

Men jag känner ibland att det kanske blir lite för mycket av det goda, för mig definitivt, men även för många andra. Kanske finns det en gräns? I så fall, var går den?
I'm feeling supersonic
Give me gin and tonic
18hundranittioett
Juniorerna

Re: Hur drägg får man bli på bortamatcher?

Inläggav Lurifix » 22 mar 2013, 00:37

Så länge man inte spyr i bussen så håller man en okej nivå!
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Krullet » 22 mar 2013, 00:44

Man har gått för långt om man omotiverat beter sig illa mot andra djurgårdare, spyr på bussen eller inte är kapabel till att stötta DIF.
Krullet
U21

Inläggav piotor » 22 mar 2013, 02:09

Krullet skrev:Man har gått för långt om man omotiverat beter sig illa mot andra djurgårdare, spyr på bussen eller inte är kapabel till att stötta DIF.

Ungefär så. Jag tycker att alla måste fundera över varför vi åker en heldag för att kolla 90 minuter fotboll och sen åka hem igen. Självklart är resan och umgänget en stor del av upplevelsen, men i grund och botten handlar det om att stödja DIF. Om jag skulle vara för full för att sjunga i 90 minuter så skulle jag skämmas.

Men jag ser knappast nåt fel med att vara full och det bäddar ju i många fall för en roligare resa och en bättre bortainsats. Just bortapremiärer brukar ju oftast vara katastrof-fylla på många håll och det brukar innebära att stödet just i premiären blir lidande.
piotor
Moderator

Inläggav eliaus » 22 mar 2013, 19:18

Hemresan som räknas.
eliaus
Reservlaget

Inläggav rullan går » 07 mar 2014, 18:17

så länge du inte klottrar på bussen och spyr/bajsar på bussen tycker jag man får göra precis de man känner för!
magnus uggla och helrör
rullan går
Rekommenderad forumit

Inläggav Orre » 09 mar 2014, 16:03

rullan går skrev:så länge du inte klottrar på bussen och spyr/bajsar på bussen tycker jag man får göra precis de man känner för!

När man klottrar på sin egen buss är man fan så jävla idiotiskt, glömmer inte mjällby förra året.
Orre
Reservlaget

Inläggav Nic Age » 11 mar 2014, 02:16

Orre skrev:
rullan går skrev:så länge du inte klottrar på bussen och spyr/bajsar på bussen tycker jag man får göra precis de man känner för!

När man klottrar på sin egen buss är man fan så jävla idiotiskt, glömmer inte mjällby förra året.

Andra bussar i supportersammanhang gäller även det anser jag. Påverkar bara oss resande negativt. Däremot bussar i icke supportersammanhang kan man väl göra vad man vill på, eller inte vill.
Nic Age
U21

Inläggav fengan » 13 mar 2014, 17:32

Åker aldrig buss så för mig finns det inga gränser !
Levvklubben
fengan
Juniorerna

Inläggav wellwell » 14 mar 2014, 15:20

fengan skrev:Åker aldrig buss så för mig finns det inga gränser !

En av fördelarna med att åka snett ;)
wellwell
Juniorerna

Inläggav Tordmule » 15 mar 2014, 11:26

Mycket bra tråd faktiskt.

Ett problem är ju när fyllan påverkar insatsen på läktaren, när alltför många ligger under läktaren och sover under match.
Tordmule
Moderator

Inläggav Lurifix » 15 mar 2014, 11:57

wellwell skrev:
fengan skrev:Åker aldrig buss så för mig finns det inga gränser !

En av fördelarna med att åka snett ;)

Måste ändå kunna prestera på läktaren
Inatt är hela staden vår...
Lurifix
Rekommenderad forumit

Inläggav Luro » 15 mar 2014, 14:02

Den här tråden är ju mer aktuell än någonsin såhär inför bortapremiären. Ta så många bira du känner för, så länge du klarar av att sjunga i 90 minuter på matchen. Stödet kommer alltid i första hand. Röva ner sig totalt kan man göra på hemvägen.
Användarvisningsbild
Luro
Rekommenderad forumit

Inläggav lasse » 15 mar 2014, 14:43

En annan idiotisk grej som tåls att tas upp är hur idiotiskt det är att åka ca 60 mil enkel väg och sedan ställa sig i öltältet i 90 min och skita i matchen.
lasse
Juniorerna

Inläggav FrälsaRehn » 15 mar 2014, 15:24

lasse skrev:En annan idiotisk grej som tåls att tas upp är hur idiotiskt det är att åka ca 60 mil enkel väg och sedan ställa sig i öltältet i 90 min och skita i matchen.

Säljs inte ens öl/starköl på bortasektionerna i fotbollen, så det är väl inget jätteproblem.
Stockholms Pärlor
Användarvisningsbild
FrälsaRehn
Reservlaget

Inläggav martin88 » 15 mar 2014, 17:58

FrälsaRehn skrev:
lasse skrev:En annan idiotisk grej som tåls att tas upp är hur idiotiskt det är att åka ca 60 mil enkel väg och sedan ställa sig i öltältet i 90 min och skita i matchen.

Säljs inte ens öl/starköl på bortasektionerna i fotbollen, så det är väl inget jätteproblem.

Är det verkligen så överallt? När jag var i Helsingborg 2012 fanns det öltält, men utöver det kan jag inte påminna mig om att jag har druckit bira på någon annan arena.
Sjunga högt och dricka bärs, ta guldet ingen pärs.
Användarvisningsbild
martin88
Assisterande kapten

Inläggav honkan » 15 mar 2014, 23:56

FrälsaRehn skrev:

Helsingborg är nog ett undantag. Har för mig de senaste åren att jag hinkat bira i pauserna där. Starköl alltså
honkan
Reservlaget

Inläggav FrälsaRehn » 16 mar 2014, 20:55

Precis, tror att Helsingborg var det enda stället faktiskt. Som sagt, ta 1-2 bärs innan och fokusera på att sjunga i 90 minuter istället. Bättre att ta krökandet efter slutsignal, oavsett resultat.
Stockholms Pärlor
Användarvisningsbild
FrälsaRehn
Reservlaget

Inläggav ImBlue » 18 mar 2014, 12:08

Bara man är tillräkligt nykter för att göra allt på läktaren, så finns de la ingen annan gräns!
ImBlue
Pojklaget

Inläggav The Escapist » 18 mar 2014, 14:12

Taggad, fokuserad och salongs på vägen ner.
Inga gränser på hemresan.

Trist att folk inte kan den gyllene regeln för en riktigt lyckad awayday.
Jag har slutat fråga och undra varför, jag får inga svar, man lever tills man dör, lagom dos av glädje, lagom dos av gråt, däremellan leda man aldrig kommer åt.
Användarvisningsbild
The Escapist
Moderator

Nästa

Återgå till Humlegården